Wat is beter? Eerst je Autorijb. of je Motorrijb.?

van motorrijlessen ga je beter autorijden. Ik denk dat dit voordeel groter is dan dat je andersom beter zou gaan motorrijden als je daarna auto zou leren rijden.


door eerst B te halen krijg je er dus een extra opleiding auto bij als je voor je motor gaat.
 
Lees het nog eens.

Oké....Ikke nog een keer lezen
eek.gif



Eerst B en dan A is voor bange poeperts.


Nou nou nou nou
nono.gif
anger.gif







clown.gif
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet is het niet eens meer mogelijk om eerst je motorrijbewijs te halen. Als je op de motor zit ben je namelijk al wettelijk verantwoordelijk, niemand kan ingrijpen.
 
Voor zover ik weet is het niet eens meer mogelijk om eerst je motorrijbewijs te halen. Als je op de motor zit ben je namelijk al wettelijk verantwoordelijk, niemand kan ingrijpen.

En dat zou dan betekenen dat je verplicht wordt eerst je B te halen?
Ik weet wel dat die wegenverkeerswet vaak veranderd en niet altijd even duidelijk is. Maar DIT.....eerlijk gezegd geloof ik dat dus echt niet.
 
Is niet waar. Je kunt best eerst je A halen. Echter moet je dan wel in het bezit zijn van een geldig theoriecertificaat, en deze ook daadwerkelijk bij hebben als je de weg op gaat. Indien je je B al hebt, is een autorijbewijs voldoende om onder begeleiding de weg op te mogen :)
 
Ben van mening dat je beter eerst je B en dan pas je A kunt halen.

Autorijden is 'veiliger' dan motorrijden, denk dat we het daar wel over eens zijn.

Dus als autorijden veiliger is, dan kun je beter met de auto ervaring op doen dan met de motor lijkt me.

Geloof niet dat je kijken op de motor kunt vergelijken met kijken in de auto. Zijn 2 totaal verschillende dingen imho. Op de motor kan ik bepalen waar ik rij. Aangezien ik (heel) ver vooruit wil kunnen kijken op de motor rij ik of links of rechts achter mijn voorganger zodat ik alles goed kan overzien.

Met de auto is het toch iets anders. Tuurlijk wil ik daar ook ver vooruit kijken alleen omdat mijn auto vrij laag is.. kan ik niet zover vooruit kijken. Let ik toch vaak meer op wat de 2e,3e of 4e auto voor me doet. Plaatsbepaling van voertuig is normaal gesproken links, aangezien je rechts wil vrijhouden voor motors (ja, ik ben een links rijder.... met snelheid :P ).

Enige punt waar kijken op motor/auto overeenkomt is bij afslaan naar links/rechts. Spiegelen en kijken in de dooie hoek.

Zeg niet dat je niet eerst je A kunt halen, zeg alleen dat voor de meerderheid het beter zal zijn om eerst je B te halen.
 
he chiqita doe eigenwijs doe lekker wat jezelf wil

ga voor de tweewieler


Jaaah idd, maar dat ben ik ook aan het doen ;)
Ik heb mijn Kawa-tje al sinds een jaar nu staan en
ben ook sinds ongeveer een jaar bezig met mijn A,
ik heb mijn B dus nog nie gehaald.. aangezien ik het
lessen erg zat ben denk ik dat ik niet zo snel B-lessen
ga nemen... Autorijden lijkt me ook geen flikker aan :9
En motor vind ik wel geweldig :] dus eerst die maar!!!

Ik denk eigelijk zelf ook dat je beter B eerst kan doen
omdat je sneller ongelukkies maakt aan het begin van
je lessen, en op de motor kan dat wel eens vervelend
[af]lopen.

Gr Kawa chick
 
Ben op mijn 18e meteen begonnen met B, leek me toch wel makkelijker.
Daarna had ik eigenlijk meteen verder willen gaan met A, maar dat is er toen niet van gekomen, vandaar dat ik nu pas ben begonnen met motor...
 
Heeee Lexio!

Tuulek ken ik je nog! Alles goed ? Met je moto?
Ik heb de 3de keer een vent gehad die geen voorrang nam,
dus ik uiteindelijk initiatief genomen en dat was fout toen
raakte ik beetje in de stres [pff] en toen maakte ik de
fout door bijna te vroeg ergens naar Links te gaan dus ik
was weer gezakt man..bale he!!

Maar volgende x haal ik het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:)
 
PPPPPPPPPPPPPFFFFFFFFFFFFFF BALEN JO
ik dacht dat ik van Mike gehoord had dat je geslaagd was.
Dit vind ik echt k . . . voor je , je heb je motor al zoooooooo lang staan.
Ik hoop dat je de volgende keer nou wel slaagd , want je motor moet nou wel een keer gaan rijden (met jou erop natuurlijk)

Ik heb nu een andere motor gekocht , mijn bandit 600 heb ik ingeruild voor een 1200.
Wat een wereld van verschil.
Als je geslaagd bent laat je het wel ff weten he.
Bevalt het samen wonen nog een beetje?
Weet je al wanneer je moet afrijden? of zijn de wachttijden nog steeds zo lang.
Dus de volgende keer gewoon slagen , je kan het.
 
Ik heb eerst mn B gehaald maar puur omdat mn ouders het hadden betaald. Dit deden ze als ik geen brommer zou kopen. Dan kan je natuurlijk niet aankomen met dat je liever je A hebt. En ik denk dat het beter is als je eerst je B hebt. Maakt het halen van je A makkelijker ben ik van mening. Ook omdat je met je motor toch alleen op zo'n ding zit en je rij-instructeur dan niet veel meer voor je kan betekenen als het fout gaat.
 
Door langzame rijschool heb ik zo'n 10 maanden over mijn autorijbewijs gedaan. Tijdens de 8ste en 9de maand les, heb ik motorrijles genomen. Dat ging een stuk sneller en ik had dus toen nog eerder mijn A rijbewijs dan mijn B. Ging prima..
 
Terug
Bovenaan Onderaan