Import, tot nu toe niks anders en nooit problemen gehad.
Aangezien er om de zoveel tijd wel een topic gestart word moet ik misschien een aantal kant en klaar antwoorden in een mapje zetten waaruit ik kan knippen en plakken.
Buitenlandse motoren......................
1. Vrijwel alle import-motoren blijken ca 35k te hebben gelopen. De tellerstand zegt dus NIETS!!
2. Historie is nooit bekend. Boekjes altijd verdwenen.
3. Wrakken die in het buitenland nooit meer de weg op mogen, worden na het nodige klooi-werk hier in NL weer gewoon op de weg gezet.
4. Motoren in vreemde uitvoeringen. "Want dat vond de vorige eigenaar zo mooi".
Helemaal nix. Om te repareren werd toevallig net die rare kleur gevonden. Snel er op schroeven.
5. Veel zware motoren worden vanwege tax in buitenland geleverd met max 100pk.
Denk je hier een volwaardige Panigale/ H2 / Busa/ Blackbird te kopen, krijg je er 1 met beperkt vermogen.
6. Nog veel meer ellende en onwaarheden.
7. Een hoop slappe praatjes van de (louche) handelaars. Ze zuigen 't uit de duim, waar je bij staat!
Panigale van een oud omaatje...............
Van de week weer een motor verkocht. Allemaal prima, testritje goed enz enz.
Wordt er begonnen over dat deze motor geïmporteerd is. Nouja dat klopt, maar wat zou dat... Uiteindelijk voor dezelfde prijs gegaan als voor die vraag, maar toch.
Ik zie het vaak staan ''Eerlijk Nederlandse motor, geen import'' en er wordt vaak kritisch tegenaan gekeken als dat niet zo is. Het is niet alsof voor een model dat zowel hier als in het buitenland geleverd is hier ineens geen onderdelen voor te krijgen zijn als het een geïmporteerde motor betreft... Ze rijden er nou ook niet bepaald minder om. Tenminste ik heb nog nooit op een motor gezeten waarvan ik dacht, goh dat kun je merken dat het vroeger een Mof is geweest.
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom er zo'n ding van gemaakt wordt?
Import betekend handel en handel wil geld verdienen en waar valt aan te verdienen schade motoren terug gedraaide km standen en ja dit komt heeeeeeeeeeel veeel voor zoveel dat mensen het niet kunnen geloven.
Dat was vroeger ook al zo. , vraagje lees je wel eens mee hier op motorforum.
...
geen idee of het ook een hoop geld scheelt ( verzekering ect ) voor Nederlanders om zo een model te kopen en em in NL in te schrijven als 100pk (papieren) terwijl ie na een flash/afstellen 200pk heeft?
...
Jij weet er dus echt veel van? Noem maar nummers dan, aantallen, bewijs het maar. Kun je dat niet ben je een trieste naprater. Je zult me nu wel een klootzak vinden omdat je geen enkel bewijs hebt, prima, liever een klootzak dan een leugenaar.Import betekend handel en handel wil geld verdienen en waar valt aan te verdienen schade motoren terug gedraaide km standen en ja dit komt heeeeeeeeeeel veeel voor zoveel dat mensen het niet kunnen geloven.
Dat was vroeger ook al zo. , vraagje lees je wel eens mee hier op motorforum.
In Nederland speelt dit niet. Kortom hier zie je geen begrensde motoren.
Als je een begrensde motor koopt in Belgie en em dan invoert in NL met op papier 78KW en de motor erna op full power zet betaal je dan niet veel minder dan dezelfde (nl) motor met 147Kw?
gewoon uit nieuwsgierigheid hoor