Onzin dat import per definitie onbetrouwbaar zou zijn. Je kijkt ook bij import naar het hele plaatje: onderhoudsboekje, staat van de motor i.c.m. het aantal kilometers, vorige eigenaar(s), zichtbare schades, etc. Geen duidelijke, schriftelijke onderhoudshistorie? Dan ook niet kopen. Wel lijkt me verstandiger om bij een dealer te mkopen. Bij dealer lijk je minder risico te lopen want deze wil goede naam in ere houden.
Dat laatste kan wel tegenvallen. Ik heb vorig jaar een BMW s1000xr bij Rhein Ludwigsburg (bij Stuttgart) gekocht. Dat is een grote auto en motordealer. Keurig bijgehouden onderhoudsboekje en informatie vorige 1e eigenaar. Thuis bleek, bij grondige aankoopkeuring, wiellager en ketting versleten en kleine lekkage op blok. Later, na enkele maanden bleek er ook een kleine slag in het voorwiel te zitten. Vandaar dat het stuur trilde, maar dat blijkt ook een issue van dit type motor te zijn en daarom was die slag niet onderkend. Behalve slag in wiel alles vergoed gekregen. Ik kon na die maanden niet hard maken dat ik geen schuld had aan die slag.
Ik denk dat ze gewoom zeer nalatig zijn geweest, geen opzet in het spel was, maar nalatig. Dit omdat deze verkoop peanuts voor hun was vergeleken met de omzet die zij als grote dealer maken. Gewoon nalatigheid van de verkoper. Maar buiten dit, zie ik echt niet in, waarom je meer risico zou lopen bij een importmotor. Zeker niet als je een motor van maar 1 of een paar jaar oud is en hem zelf invoert en dat is een fluitje van een cent.