Wat moet ik daar nou mee?

De freule vindt de Jag drie keer niks, zij komt nauwelijks boven het dashboard uit. De 206 vindt zij een perfecte auto en eigenlijk komt dat ook aardig in de buurt. Lekker karretje die we al bijna 12 jaar hebben en er nog uitziet als bijna nieuw.


Dan die 206 zeker vasthouden. Je zou zelf ook niet op een brommert willen rijden die je niet aanspreekt.
 
Alhoewel ik nog niet jouw leeftijd heb, nu pas 58, herken ik wel wat je stelt. In je eentje een rondje om de kerk daar is geen moer aan. Het gaat om het ritje en het ouwe hoeren met gelijkgestemden.

Wellicht is 'lid' worden van motormaatje.nl wat. Die hebben op gezette momenten toertochten en wellicht is daar er een van in de buurt.

Ik zelf heb daar geen ervaring mee, maar mijn broer die aan de andere kant van het land woont wel.

En.......leeftijd heeft mijns inziens geen rol in jouw gemoedstoestand.

Dus niet kletsen en stap op je bike. :] :]
 
De freule vindt de Jag drie keer niks, zij komt nauwelijks boven het dashboard uit. De 206 vindt zij een perfecte auto en eigenlijk komt dat ook aardig in de buurt. Lekker karretje die we al bijna 12 jaar hebben en er nog uitziet als bijna nieuw.


De freule vind waarschijnlijk alle oude rotzooi niks? :X
 
Vanmiddag op een Ducati gezeten, niet gereden, maar de zit heeft verdomd veel weg van de Norton. Hij viel ruim buiten mijn budget helaas.


Genoeg ducati's die vast wel binnen budget zijn. Soms is eentje met ervaring beter dan een nieuwe.
 
Samen rijden is inderdaad erg leuk. In een club of met wat bekende/vrienden. Heb zelf een overbuurman, 74 jaar en na wat maatschappelijk geaccepteerde motoren toch zijn gevoel gevolgd en een nieuwe Suzuki Bandit gekocht.
halo-angel-eyes-suzuki-sv-650-s-gsf-600-1000_1.jpg

Voorbeeld.

Goed te hanteren, ook als je er naast loopt. En zijn motorbeleving is met 100% gestegen. En dan samen op pad. Onze gemiddelde snelheid is duidelijk omhoog gegaan in vergelijk met zijn vorige motor. Een Intruder 800, nieuw model.
Hij vond hem wel mooi, maar mooi en rijden zijn toch twee verschillende dingen. Maar kan wel samengaan natuurlijk!! :] :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn overbuurvrouw (jonge moeder) heeft een Bandit, al heb ik haar er nog niet mee zien rijden. De buurman daarnaast heeft een Diversion 900, de man is 60 jaar. Mijn buurman links heeft een CBR1000 fireblade, de buurman twee huizen rechts verderop (gepensioneerde oudere heer) heeft een hele dikke Yamaha en het kan zomaar dat er veel meer motoren in de buurt zijn waar ik niet van weet.

Om de hoek staat een motor onder een hoes, een buurvrouw in de straat achter ons heeft een dikke chopper waar ze nooit mee rijdt. In diezelfde straat woont een echtpaar van in de 40 die beiden een hele vette motor rijden. De man rijdt een 1100 cc Kawasaki.

Genoeg volk voor een motorclub in een straal van 100 meter, moet alleen nog ff worden opgericht.
 
Ik vind t altijd zo n gedoe met een groep rijden,die moet nog ff dit of dat,t duurt allemaal maar :Z nee laat mij maar liever alleen :] heerlijk,nergens op wachten ,bakje koffie bij een tankstation en doorrrr :t
 
Han,
De oplossing ligt al tijden pal voor je neus. Je moet hem alleen nog maar even zien.

Stop de persen, doe er het zwijgen toe.

Moto guzzi v11 lemans.
Goed te betalen, stuurt uit de kunst,ziet er heerlijk uit en dat geluidje...

Hoeveel karakter wil je hebben tussen je wielen. Daar ruil je echt met plezier je Honda op in!
 
Ik vind t altijd zo n gedoe met een groep rijden,die moet nog ff dit of dat,t duurt allemaal maar :Z nee laat mij maar liever alleen :] heerlijk,nergens op wachten ,bakje koffie bij een tankstation en doorrrr :t

Zo denk ik er ook over.
 
Zo denk ik er ook over.

Ik ook. Onderweg een uur koffie drinken en over de ondergang van blanke wereld ouwehoeren, nee dat is leuk. De een wil heel lang en heel hard rijden de ander wil heel kort en zachtjes en alle mogelijke mixen daartussen. Maar die ellenlange pauzes is nog het ergst.
Het mooie van motorrijden is mede dat je het zo goed alleen kunt doen.
 
Ik ook. Onderweg een uur koffie drinken en over de ondergang van blanke wereld ouwehoeren, nee dat is leuk. De een wil heel lang en heel hard rijden de ander wil heel kort en zachtjes en alle mogelijke mixen daartussen. Maar die ellenlange pauzes is nog het ergst.
Het mooie van motorrijden is mede dat je het zo goed alleen kunt doen.

Voor mij is dat de essentie van motorrijden.
Een gevoel van "yes!" als ik vertrek van A en een gevoel van "yes!" als ik aankom bij B, en in between: alleen met mijn gedachten in m'n helmpie, lekker buiten spelen met een hele planeet voor me, anticiperend op en interacterend met de acties van anderen en de natuur, alle zintuigen op scherp, alle reflexen in balans met de opgebouwde vaardigheid, volledig verantwoordelijk voor mijn eigen acties, vertrouwend op techniek die ik zelf onderhoud zo niet gebouwd heb.

@Han: Kawa W650/800?
 
Ja, graag, prachtige motor die er op een afstandje uitziet als een klassieke Triumph.
 
Ik vind t altijd zo n gedoe met een groep rijden,die moet nog ff dit of dat,t duurt allemaal maar :Z nee laat mij maar liever alleen :] heerlijk,nergens op wachten ,bakje koffie bij een tankstation en doorrrr :t

Ik rij zoveel,alleen,dat heel af en toe,in een groep rijden wel prettig is. :)
Ik irriteer me dan we wel meteen aan het rijgedrag van anderen :+ ,iets in de trend van "rij eens door".
Maar ja,ik rij iedere dag,behalve bij ijs en sneew :]
 
Ja, vanmiddag opgestapt en een stuk gereden met de Supermagna en verdomd, ik heb er van genoten. Je moet ff aan hem wennen en het wordt nooit een sportmotor, maar hij neemt wel grote stappen. Lekker langs de dijk, door de dorpen en ff langs een motorzaak om bij te lullen.

Staat daar een vent te vertellen dat mijn motor levensgevaarlijk is omdat je er geen bocht mee omkomt. Sommige mensen kunnen het mooi vertellen, maar met een SM kun je echt wel een bochie pikken hoor.

Kom ik in Bovenkarspel, komt een bouwvakkerbus van links en zet gewoon door. Maar ik had hem in de smiezen, dus geen probleem, droplul.

Als het meezit pak ik morgen de Norton voor een ritje.
 
Het was er mooi weer voor, Han. Als er morgen even een zonnetje doorprikt rijd ik naar Andijk en Warmenhuizen. Misschien zie ik dan nog een brede glimlach op een prachtige Norton. :) :) :] :]
Wat zijn jouw plannen qua route??
 
Dat is nou net het probleem. Als ik de motor heb gestart denk ik: zal ik naar links of naar rechts gaan? Ik heb geen idee waar ik terecht kom en dat is nou juist het leuke van plezierrijden.

Dus geen idee wanneer en waarheen. Maar Andijk is vlakbij en als je de Norton wil zien ben je altijd welkom.
 
Van het weekend en gisteren lekker gereden op de Suzi GT750 en op een RG500, het was er prima weer voor!
 
Ik zocht naar de naam van een motorzaak van vroeger en kwam op dit topic terecht en ben er doorheen gescrolled.
Wat een aangename verademing in vergelijking met corona en religie topics.

Ik begon vijf jaar geleden omdat ik na een ritje geen plezier meer voelde en hoewel ik niet veel meer rijd, is het plezier wel weer terug.
De Norton staat elk winterseizoen in de woonkamer en is nog in nieuwstaat. De Supermagna zou een bijna onbestuurbare motor zijn volgens sommigen, maar als je countersteering toepast kun je er bijna alles mee.

Dus heb ik tegenwoordig twee Supermagna's en in het voorjaar heb ik er een NSU Max bijgekocht van 66 jaar oud, omdat ik daar 60 jaar geleden ook mee reed, dus pure nostalgie.

De Mazda MX5 heb ik ook nog en de Jaguar heb ik nu 45 jaar en die blijft. De Norton is niet te koop omdat mijn jongste zoon hem graag wil houden als ik er niet meer ben, emotionele waarde is niet in geld uit te drukken. Zijn vader en moeder hebben er als jonge mensen veel mee gereden. Volgend seizoen ben ik 79 jaar en ik wil de Norton in een dermate staat hebben dat hij met een trap loopt. Dus ben ik van plan om een 150 watt wisselstroomdynamo te kopen die er bijna hetzelfde uitziet als de originele 60 watt gelijkstroomdynamo.

Die DC dynamo is 6 volt, de AC dynamo is 12 volt en min aan massa. Dat opent veel mogelijkheden voor een elektronische ontsteking, welke er voor 6 volt en plus aan massa niet zijn.

De freule in in januari 2018 overleden en haar auto, de Peugeot 206 heb ik ook gehouden en vorig jaar heb ik een Renault Estafette bussje gerestaureerd, dus we hebben nu vijf auto's die bij elkaar 165 jaar oud zijn en vier motoren die bij elkaar 196 jaar oud zijn.

Een ouwe lul met ouwe zooi dus, mooier kan het niet worden. Mogelijk kom ik over vijf jaar weer vertellen in dit topic hoe het is gegaan.
En nu ga ik een paar ongeboren kippen koken.
 
Heb dit jaar toch weer ruim 5.300 km gereden; op zich niet veel, want normaal zit ik op 9.000 á 10.000 km per jaar, maar een aantal weekendjes Duitsland zijn helaas niet doorgegaan.
Ik rij al jaren met een vast groepje, dus we kennen elkaars rijstijl door en door. Daarnaast rij ik ook regelmatig met m’n vriendin, maar ik vind alleen rijden ook prettig. Woon nu 2 jaar in Teteringen, dus ben nog bezig om de mooie weggetjes hier te ontdekken.
 
Ach ik heb ook periodes gehad waarvan ik dacht ik heb geen zin om op de motor te stappen,mijn vorige motor
heeft zelfs 12 jaar stil gestaan,beetje m,n eigen schuld,ding was zo snel dat het eigenlijk onverantwoord was
om er mee op de openbare weg te rijden,althans niet leuk,dus die bleef maar binnen,er zat ook nog een verhuizing tussen met veel kluswerk,
dus ook weinig tijd,ik had daarnaast ook nog een cabrio en die pak je dan toch eerder,maar had ook geen lol meer met snelle motoren,
langzaam rijden ,je netjes aan de max snelheid houden is een drama met zo,n motor,uiteindelijk toch verkocht en iets gedaan
waarvan ik zei en dacht dat doe ik nooit,namelijk een toermotor kopen,maar toch als proef gedaan en ben nu een heel
ander soort motorrijder,tuf op m,n gemak door het prachtige landschap hier en geniet van de mooie omgeving,
het mooie is dat de lol weer terug is,ik heb 24000km in 1 jaar gereden,een record voor mij,daarvoor met de sportmotoren was 5000 al veel,
kortom ik heb het helemaal naar m,n zin. 🤗
 
Het zijn van die nadenk momenten…..herkenbaar. Neem de tijd ervoor en maak de weloverwogen keuzes, haast heb je toch niet en wellicht waait het over…..:? Voorlopig ben ik als gepensioneerde nog niet toe aan de verkoop van mijn speeltjes.

Gisteren sinds maanden weer op de 888 gereden, koud en wat een hok tov vd VFR waar ik het meest op rij. Ik dacht nog op ‘mijn’ wegen: je hebt er geen zak aan, een sportmotor op volgepompte 60km/h wegen en elke drempel was er één teveel…:r Echter, op de invoegstrook een paar versnellingen door…heerlijk om vervolgens bij de grens een paar kilometer te sukkelen naar huis. Resultaat voor 2021: 500km gereden.

Onderweg in Denekamp, ff opwarmen….en een bordje soep.

En vrijdag ter afwisseling, geen zin in om mij in de pak te hijsen en ik was op stap met de platgeslagen kever….gewoon cruisen over de landelijke wegen. Totaal geen haast met de sportwagen…

F111F9D9-AD18-47A2-A89C-8084DDB9A7AA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het zijn van die nadenk momenten…..herkenbaar. Neem de tijd ervoor en maak de weloverwogen keuzes, haast heb je toch niet en wellicht waait het over…..:? Voorlopig ben ik als gepensioneerde nog niet toe aan de verkoop van mijn speeltjes.

Gisteren sinds maanden weer op de 888 gereden, koud en wat een hok tov vd VFR waar ik het meest op rij. Ik dacht nog op ‘mijn’ wegen: je hebt er geen zak aan, een sportmotor op volgepompte 60km/h wegen en elke drempel was er één teveel…:r Echter, op de invoegstrook een paar versnellingen door…heerlijk om vervolgens bij de grens een paar kilometer te sukkelen naar huis. Resultaat voor 2021: 500km gereden.

Onderweg in Denekamp, ff opwarmen….en een bordje soep.

En vrijdag ter afwisseling, geen zin in om mij in de pak te hijsen en ik was op stap met de platgeslagen kever….gewoon cruisen over de landelijke wegen. Totaal geen haast met de sportwagen…

Bekijk bijlage 1695086
Platgeslagen kever: Porsche of Audi TT?
 
Terug
Bovenaan Onderaan