Wat na ZX10R ... ?

Jullie hebben allemaal wel gelijk in verband met het lenen. Lijkt niet de verstandigste keuze nu dat we net samenwonen een 'kleine' lening aan te gaan. We wonen in een huurappartement en echte aankoopkosten hebben wij niet meer. We zouden vooral willen sparen voor een huis. Lijkt me dan ook het verstandigste :)

Doorrijden is een optie, dat idee van de duct-tape lijkt mij ideaal om van dat geklaag af te zijn :) en dan verdersparen. Neen, maar ze rijdt graag mee en daarom wou ik een compromis zoeken.
Zelf leren rijden is een optie op langere termijn. Omdat rijlessen nu +-€700 kosten, nieuwe aankoop motor +- 1000-2000 en daarbovenop een verzekering van +-400 euro / jaar. Dat is voorlopig geen optie :)

Ach ... we gaan verderdromen zeker?

Hou er wel rekening mee dat bij de koop van een huis leningen ook meegenomen worden. ;)
 
Corbin zadel voor de duo en de voetsteuen iets verlagen...
Of een Zrx1200r, lekker veel koppel voor duo rijden... :9is toch Kawa he...
 
Laatst bewerkt:
Het jeukt enorm heren. We zijn naar het autosalon geweest en ik heb gewoon mijn vriendin op de volgende motoren gezet: Bandit, Fazer, Z1000sx en SMT

kwa comfort wist ze te zeggen 1. Bandit 2. KTM 3. Fazer 4. Z1000SX

Ik heb een offerte leten opmaken voor de Kawasaki ... het jeukt dus enorm en ik zou de lening probleemloos kunnen krijgen. Maar 6200 lenen, en we zijn net gaan samenwonen ... is dat niet wat riskant? Het zou mijn enigste lening zijn op dit moment, met een afbetaling op drie jaar en een restwaarde van bijna 3000 euro. Ik vind van wel en daarom wacht ik nog met de Z1000SX.

Nu blijft het tussen de bandit en de fazer:

Bandit GT:

+- 6500 euro
+- 30000 km
bj 2008

Fazer:

700 euro opleg
3000 km
bj 2006

Als je het zo bekijkt dan is de Fazer de ideale vervangmoto om verder te sparen en ondertussen het comfort met sport te kunnen combineren... wat zou ik nu doen ?
 
Het jeukt enorm heren. We zijn naar het autosalon geweest en ik heb gewoon mijn vriendin op de volgende motoren gezet: Bandit, Fazer, Z1000sx en SMT

kwa comfort wist ze te zeggen 1. Bandit 2. KTM 3. Fazer 4. Z1000SX

Ik heb een offerte leten opmaken voor de Kawasaki ... het jeukt dus enorm en ik zou de lening probleemloos kunnen krijgen. Maar 6200 lenen, en we zijn net gaan samenwonen ... is dat niet wat riskant? Het zou mijn enigste lening zijn op dit moment, met een afbetaling op drie jaar en een restwaarde van bijna 3000 euro. Ik vind van wel en daarom wacht ik nog met de Z1000SX.

Nu blijft het tussen de bandit en de fazer:

Bandit GT:

+- 6500 euro
+- 30000 km
bj 2008

Fazer:

700 euro opleg
3000 km
bj 2006

Als je het zo bekijkt dan is de Fazer de ideale vervangmoto om verder te sparen en ondertussen het comfort met sport te kunnen combineren... wat zou ik nu doen ?

je weet dat er andere vormen van lenen zijn dan vaste (en dure)?
ik heb het voor de auto gedaan (het was of nieuw kopen en vast zitten (ivm hoog verlies inruil) of elk jaar verlies op een andere (dure) auto (3 series van na 2006 bijv..))
ik ben voor roodstaan gegaan... 5 maand later was ik daarvan af...

misschien waard daar naar te kijken?

en whatsgebeurd met ktm?
 
je weet dat er andere vormen van lenen zijn dan vaste (en dure)?
ik heb het voor de auto gedaan (het was of nieuw kopen en vast zitten (ivm hoog verlies inruil) of elk jaar verlies op een andere (dure) auto (3 series van na 2006 bijv..))
ik ben voor roodstaan gegaan... 5 maand later was ik daarvan af...

misschien waard daar naar te kijken?

en whatsgebeurd met ktm?


Hoe bedoel je? Ik geloof dat de KTm toch te duur is op dit moment (recent model).

Ik wil geen lening aangaan voor een motor die ik letterlijk op een dag kan neerleggen. I kwacht geduldig tot ik extra spaarcentjes heb en volgend jaar kan ik misschien eentje aankopen :)
 
Zou de goedkoopste oplossing nemen.
Ik ben zelf tegen lenen doe ik zelf ook niet meer of kopen op afbetaling.

Gewoon lekker sparen en wachten tot je het geld hebt.
Het is immers een luxe product dat niet noodzakelijk is.
Je woont immers net samen dus kijk eerst dat even aan.

Dit is vaak ook de reden dat mensen in een slechte financiële situatie terecht komen.
Mijn regel is spaar voor het bedrag dat de motor kost +30% meer zodat je iig geld over hebt.
Het is zoveel relaxter om te weten dat je geen schulden hebt en de producten die je gekocht ook echt van jouw zijn.
 
Ik zou niet zoveel gaan lenen. Onverstandig in jullie situatie.


Een serieus bedoelde suggestie:
Regel rijlessen en een leuk beginnersmotortje voor je vriendin. Kleding heeft ze waarschijnlijk al. Daarmee kan je in België toch ruimschoots binnen je oorspronkelijke budget van 3000 kunnen blijven?
Kost je dus minder dan de helft van het bedrag wat jij nu noemt, geeft dubbel zoveel plezier en jij kan op de motor blijven rondrijden die jou zo goed bevalt.
En solo rijdt toch wel zo lekker, toch?

Ik ben zelf een ex-duo.....
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je? Ik geloof dat de KTm toch te duur is op dit moment (recent model).

Ik wil geen lening aangaan voor een motor die ik letterlijk op een dag kan neerleggen. I kwacht geduldig tot ik extra spaarcentjes heb en volgend jaar kan ik misschien eentje aankopen :)

Goed bezig :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan