TechNiek
Die hard MF'er
Ik ben mij aan het beraden om volgend jaar een andere motor te kopen. Ik wil zondermeer een motor met cardan, en met wat koppel (>=900 cc). Het liefst wil ik een vloeistofgekoelde motor, hoewel dat geen vereiste is. En daarnaast wil ik gewoon een erg betrouwbare motor (een motor is voor mij om op te rijden, niet om aan te sleutelen). Momenteel rijd ik een XJ600S, en ik merk dat ik die aan het ontgroeien ben.
Ik gebruik de motor vooral om mee te toeren en om snelweg mee te rijden, dus een kuipje moet er zondermeer op zitten, en een wat grotere kuip is ook prima.
Kijkend naar de kosten en mijn budget (4000-4500 Euro) kom ik op twee serieuze "kandidaten" uit: De Diversion 900 en de Kwaak GTR1000. Na te hebben rondgekeken op marktplaats en motormarkt kom ik tot de conclusie dat ik van de Div wel een 1996 model moet kunnen krijgen met ~30.000 km op de klok, en van de Kwaak een 1994 of 1995 met iets meer kilometers.
Van de Div 900 (240 kg) heb ik begrepen dat het grootste probleem de voorvorkvering is, en dat wordt aangeraden daar WP veren in te zetten. Wat kost zoiets (ben zelf niet zo'n sleutelaar). Hebben Div900 rijders onder jullie hier nog problemen aan toe te voegen (of andere nuttige tips?).
Van de Kwaak GTR1000 (270 kg) heb ik gelezen dat er drie problemen zijn: de nokkenaskettingspanner (3x woordwaarde ) wil nog wel eens stuk gaan, de achtervering is standaard een beetje te slap, en de wielen roesten al in de folder. GTR rijders die daar ervaringen mee hebben of oplossing voor hebben?
(Ik heb al wel gezien dat beide machines met mijn leeftijd (27, rond de aankoop volgend jaar 28) goed te verzekeren zijn voor ca. 250 Euro per jaar. Dat vind ik heel redelijk.)
Wat te doen, wat te doen?
Edit: Owja, een BMW uit de R100 serie zou natuurlijk ook kunnen, maar die vind ik vrij duur voor hun leeftijd en kilometerstand.
Ik gebruik de motor vooral om mee te toeren en om snelweg mee te rijden, dus een kuipje moet er zondermeer op zitten, en een wat grotere kuip is ook prima.
Kijkend naar de kosten en mijn budget (4000-4500 Euro) kom ik op twee serieuze "kandidaten" uit: De Diversion 900 en de Kwaak GTR1000. Na te hebben rondgekeken op marktplaats en motormarkt kom ik tot de conclusie dat ik van de Div wel een 1996 model moet kunnen krijgen met ~30.000 km op de klok, en van de Kwaak een 1994 of 1995 met iets meer kilometers.
Van de Div 900 (240 kg) heb ik begrepen dat het grootste probleem de voorvorkvering is, en dat wordt aangeraden daar WP veren in te zetten. Wat kost zoiets (ben zelf niet zo'n sleutelaar). Hebben Div900 rijders onder jullie hier nog problemen aan toe te voegen (of andere nuttige tips?).
Van de Kwaak GTR1000 (270 kg) heb ik gelezen dat er drie problemen zijn: de nokkenaskettingspanner (3x woordwaarde ) wil nog wel eens stuk gaan, de achtervering is standaard een beetje te slap, en de wielen roesten al in de folder. GTR rijders die daar ervaringen mee hebben of oplossing voor hebben?
(Ik heb al wel gezien dat beide machines met mijn leeftijd (27, rond de aankoop volgend jaar 28) goed te verzekeren zijn voor ca. 250 Euro per jaar. Dat vind ik heel redelijk.)
Wat te doen, wat te doen?
Edit: Owja, een BMW uit de R100 serie zou natuurlijk ook kunnen, maar die vind ik vrij duur voor hun leeftijd en kilometerstand.