Wat vinden jullie hier nu van? Duitse 3VO

Wat vinden jullie hier nu van?

  • Ik vind het goed

    Stemmen: 29 36,7%
  • Ik vind het niets

    Stemmen: 50 63,3%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Zag trouwens ook dat ze nu een tv spotje hadden en 3 radiospots.
In het Duits natuurlijk. Maar wel duidelijk.
tv spot
radio spot

Maak geen reclame of zo. Ben geen heilige O-)
Maar ik denk dat sommigen er stiekem toch wel over na gaan denken.
 
Ik ook niet, de doelgroep zal het eerder stoer vinden.

En als ze 1 ongeval voorkomen hebben ze wel nut gehad, maar tegen welke kosten? Het is overheidsgeld dat er aan wordt besteed en overheidsgeld dat aan een dergelijke campagne wordt besteed kan niet worden besteed aan iets anders. En bij een andere besteding waren met hetzelfde geld wellicht meer levens gespaard.

Oh ja? hoe dan?
Het zijn nog steeds zelf de mensen die achter het stuur zitten en rijden/gas geven.
Zowel op de motor als in een koekblik.
 
Er hangen ook vaak waarschuwingen aan viaducten, van die spandoeken.
De waarschuwingen in het Duits en in het Pools. En dat laaste kan ik wel begrijpen. Polen gedragen zich op de weg toch wel wat onbesuisder dan Duisters of Nederlanders.

Overigens hebben ze in Belgie ook van die waarschuwingsborden langs de weg: Rij trager voor Tine (met een afbeelding van een meisje) kan ik me nog wel herinneren.

Ik hoop dat ze helpen, ieder slachtoffer minder is er weer een. Mijzelf doet het niet zo veel, ik ga er i.i.g. niet bewust anders door rijden.
 
Oh ja? hoe dan?

Gezondheidszorg bijvoorbeeld. Subsidiëren van onderzoek naar nu nog ongeneeslijke ziektes.

De overheid is nu ontzettend veel geld aan het pompen in het nog veiliger krijgen van het verkeer terwijl ik ervan overtuigd bent dat daar nog maar een marginale winst is te halen en dat dat geld wat het kost beter elders gespendeerd kan worden.
 
Leuke post! Kom deze bordjes regelmatig tegen...Marc und Anja zijn te bewonderen tussen Oldenburg en Bremen, op het stuk zonder snelheidslimiet. Ze mogen wel de lettertjes iets groter maken.... lastig te lezen met 275 km/u...
 
Ik let eigenlijk nooit op borden.. houd me ogen wel op de weg en bij het verkeer, veel veiliger. Wat ze tegenwoordig allemaal niet op borden zetten, lekker belangrijk denk ik dan.
 
Die foto's vind ik wel goed.
Kun je zien wat de gevolgen zijn als een auto of vrachtwagen plots van baanvak wisselt zonder rekening te houden met de veiligheidsafstand van het achterkomend verkeer, of als een busje van rechts een voorrangsweg komt opgedraaid zonder voorrang te verlenen.

Of is het dat niet wat de overheid bedoelt?
"Ongevallen worden veroorzaakt van zodra men durft 1mm/uur te snel te rijden", waardoor het inzetten van de incassobureau's die flitspalen genoemd worden, verrechtvaardigd worden.
 
Op Duitse snelwegen kom je vaak deze borden tegen.
Ik vind dat je hierdoor wel met de neus op de feiten gedrukt wordt en dat dit voor sommigen helpt.
Natuurlijk zijn er ook mensen die hier niets aan vinden en er totaal niets van aantrekken.
Snap niet dat 3VO deze borden niet langs de weg plaatst.
Je hebt ze ook voor koekblikken.
[afbeelding]


Ik denk dat het niets uitmaakt wat wij er hier van vinden. De Duitsers mogen namelijk lekker zelf weten wat voor campagnes ze voeren.

Overigens vind ik die Rij met je hart-campagne die we hier hebben wel heel erg soft hoor. De mensen die zich niks aantrekken van de Duitse campagne lachen zich eenkriek om de Nederlandse :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan