Wat zijn goede toerlaarzen?

Ik heb zelf al een aantal jaar de DAYTONA ROADSTAR GTX als laars naast mijn sportlaarzen en zijn echt werkelijk super!!! :} :} :} :}

Waar een sportlaars strak en stijf zit en je nauwelijks mee kunt lopen, (vanwege alle beschermingsstukken vaak) zo lekker lopen en zitten de Daytona's aan je voeten alsof je sportschoenen aan hebt bij wijze van spreken.
Je kunt er de hele dag zonder moeite op lopen als je bijv met de motor ergens naar toe moet en je niet even van schoenen kunt wisselen.

Kortom, ga eens de Daytona Roadstar GTX passen bij de dealer! ;)

RedDog4665shop.jpg

source: www.reddogmotorcycles.co.uk
 
Tijdje geleden stond er ook een test in de Motoplus en daar kwam de Alpinestars Web goretex als beste er uit. Deze heb ik gekocht en ben er superblij mee. Zitten lekker, lopen lekker (ook belangrijk) en zijn 100% waterdicht en lekker warm in de winter.
Dat zijn de laarzen die ik hierboven neergezet heb :)
 
ik rij zelf met laarzen van de motozoom
(probiker touring 2)
gekocht toen voor 80 euro

202740_330_AFR_06.jpg


Waterdicht, rits aan de zijkant.

het is maar wat je er voor uit wil geven..
 
[me="Mopper"]heeft 10 jaar geleden Daytona's gekocht zonder Goretex en deze lijken water aan te trekken...volgende paar wordt absoluut de Goretex-variant[/me]
 
full



BMW laarzen...
Ben erg te spreken over de protectie die er in zit, en daarnaast lopen ze ook prima.

Toch zou mijn eerste keus denk ik een toplaars zijn van Daytona.

Deze kocht ik omdat ze voor de helft van het geld werden opgeruimd.
Dan moet je niet verder mekkeren voor 165,- Was een goede koop.
 
Met die combinatie van de bolle neus en de dikke zool van die M90-kisten zou ik dus niet kunnen rijden... Daar kun je toch niet fatsoenlijk mee schakelen, of wel?
 
Ik heb zelf al een aantal jaar de DAYTONA ROADSTAR GTX als laars naast mijn sportlaarzen en zijn echt werkelijk super!!! :} :} :} :}

Waar een sportlaars strak en stijf zit en je nauwelijks mee kunt lopen, (vanwege alle beschermingsstukken vaak) zo lekker lopen en zitten de Daytona's aan je voeten alsof je sportschoenen aan hebt bij wijze van spreken.
Je kunt er de hele dag zonder moeite op lopen als je bijv met de motor ergens naar toe moet en je niet even van schoenen kunt wisselen.

Kortom, ga eens de Daytona Roadstar GTX passen bij de dealer! ;)

[afbeelding]
source: www.reddogmotorcycles.co.uk

Super laars, kost een klap geld, maar zit bijna beter dan mijn gewone schoenen.

1 nadeel: in de winter vriezen m'n tenen er van af.
 
Ik ben erg te spreken over deze Alpinestars.

[afbeelding]

Ik heb ook die Alpinestars (met Goretex) en ben er zeer tevreden over. Zitten prima en ik draag ze indien het zo uitkomt makkelijk een dag op mijn werk (lopen dus ook prima). De Daytona's van mijn pa vind ik nog wel wat beter, maar die €300,- vond ik wat al te prijzig.
 
[afbeelding]


BMW laarzen...
Ben erg te spreken over de protectie die er in zit, en daarnaast lopen ze ook prima.

Toch zou mijn eerste keus denk ik een toplaars zijn van Daytona.

Deze kocht ik omdat ze voor de helft van het geld werden opgeruimd.
Dan moet je niet verder mekkeren voor 165,- Was een goede koop.

:^ ....vaak aan het eind v/h jaar opruiming bij div. zaken,... ben zo aan m'n Schu.S1 gekomen...Motorbeurs was baaidewee ook flink in m'n voordeel.
 
heeft iemand eigenlijk ervaring met de sport easy van daytona? ik zit even te twijfelen tussen deze en de road star. De road star zit best goed, maar lopen is wat minder gemakkelijk. En daarbij, wat mis ik nu echt ten opzichte van een langere laars? Wat ik begreep is dat een laars boven de enkels moet zitten en alles erboven is leuk, maar niet nodig (of vergis ik me nu heel erg?)

1_sporteasygtx.jpg
 
Tja.... ik zou tóch de hogere nemen, met name als je in alle omstandigheden rijdt. Voordeel is dat het minder inwaait, dat je voeten warmer blijven bij koud weer en dat ze toch ook meer bescherming bieden.
Rijd je alleen in zomers weer, dan kun je overwegen de lagere te nemen.

Ik heb de Roadstar ook, gebruik ze al een jaar of 6 het hele jaar door. Geweldige laars. Altijd droge voeten (ook nu nog), niet te warm in de zomer en warm genoeg in de winter (iemand die klaagt over koude voeten heeft ze gewoon te krap gekocht) . En ze zitten als pantoffeltjes......
Prijzig, maar z'n geld zonder meer waard.

Ik ben zelden zó positief over een product voor de motor als deze laarzen, maar ze zijn écht goed. Eén klein puntje van kritiek: aan de binnenkant/zijkant van de zool zit een glad stukje. Waarom ze dát nou gedaan hebben?
 
Laatst bewerkt:
Tja.... ik zou tóch de hogere nemen, met name als je in alle omstandigheden rijdt. Voordeel is dat het minder inwaait, dat je voeten warmer blijven bij koud weer en dat ze toch ook meer bescherming bieden.
Rijd je alleen in zomers weer, dan kun je overwegen de lagere te nemen.

Ik heb de Roadstar ook, gebruik ze al een jaar of 6 het hele jaar door. Geweldige laars. Altijd droge voeten (ook nu nog), niet te warm in de zomer en warm genoeg in de winter (iemand die klaagt over koude voeten heeft ze gewoon te krap gekocht) . En ze zitten als pantoffeltjes......
Prijzig, maar z'n geld zonder meer waard.

Ik ben zelden zó positief over een product voor de motor als deze laarzen, maar ze zijn écht goed. Eén klein puntje van kritiek: aan de binnenkant/zijkant van de zool zit een glad stukje. Waarom ze dát nou gedaan hebben?

lopen ze ook makkelijk? want het kan wel eens voorkomen dat ik ergens gewoon moet zijn voor een uurtje, en dan wil ik niet van scoenen veranderen.

overigens, als ik echt serieus erover ben dan moet ik ze allebei nemen, maar het geld ontbreekt er even voor :)
 
Ja, ze lopen zonder meer veel makkelijker. Ik vergeet m'n gewone schoenen wel eens mee te nemen als ik een cursusdag oid heb en dan loop ik er de hele dag op. Geen centje last.
Zoals met alles van leer gaan ze alleen maar makkelijker lopen als je ze langer hebt, maar het verschil met "gewone" laarzen is in de winkel al meteen heel duidelijk.
Maatje van me vroeg of ik ff mee wilde gaan voor het kopen van kleding. Hij was net begonnen met rijden en wist niet goed te kiezen uit het aanbod. Vrijwel alles ging meteen goed, maar die laarzen....
Hij had alles al aangehad, maar het zat gewoon niet. Heb ik hem de Roadstars aangewezen. Vond ie toch wel erg duur voor die paar toerritjes...... waar hij natuurlijk gelijk in had. Maar na nog wat laarzen te hebben gepast, toch maar eens die Roadstars geprobeerd. Ik heb hem nog gewaarschuwd dat ie ze subiet zou kopen als hij ze aantrok. Klopte dus, al bij het aantrekken was ie overtuigd. Maar ja, hoop geld, blabla, dus weer ff lopen, toch weer andere laarzen passen.
Hij heeft ze gekocht.......en is er lyrisch over.

Ik kan me voorstellen dat je het geld niet (over) hebt voor twee paar......
In dat geval zou ik absoluut de Roadstars nemen. Tien tegen één dat je er daarna geen behoefte meer aan hebt om een tweede paar te kopen, omdat ze zo comfortabel zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel eens Daytona Roadstar willen kopen, maar ik vond de pasvorm zo slecht dat ik ervan afgezien heb.
Ik heb toen Alpinestars gekocht met Gore-tex, die zijn zo goed waterdicht dat je ermee door een beek kunt lopen.
Bovendien zitten er toesliders aan, die vind ik echt onmisbaar.
 
Ik heb ook wel eens Daytona Roadstar willen kopen, maar ik vond de pasvorm zo slecht dat ik ervan afgezien heb.
Ik heb toen Alpinestars gekocht met Gore-tex, die zijn zo goed waterdicht dat je ermee door een beek kunt lopen.
Bovendien zitten er toesliders aan, die vind ik echt onmisbaar.

Nog geprobeerd hoe ze zaten als je de linker- en rechterlaars omwisselde? ;)
 
Ik wil binnenkort ook nieuwe laarzen kopen maar zit te twijfelen tussen de Daytona Road Star GTX en de Puma Roadster V2.
Heeft iemand ervaring met de Puma's?

*:)
 
Ja, ze lopen zonder meer veel makkelijker. Ik vergeet m'n gewone schoenen wel eens mee te nemen als ik een cursusdag oid heb en dan loop ik er de hele dag op. Geen centje last.
Zoals met alles van leer gaan ze alleen maar makkelijker lopen als je ze langer hebt, maar het verschil met "gewone" laarzen is in de winkel al meteen heel duidelijk.
Maatje van me vroeg of ik ff mee wilde gaan voor het kopen van kleding. Hij was net begonnen met rijden en wist niet goed te kiezen uit het aanbod. Vrijwel alles ging meteen goed, maar die laarzen....
Hij had alles al aangehad, maar het zat gewoon niet. Heb ik hem de Roadstars aangewezen. Vond ie toch wel erg duur voor die paar toerritjes...... waar hij natuurlijk gelijk in had. Maar na nog wat laarzen te hebben gepast, toch maar eens die Roadstars geprobeerd. Ik heb hem nog gewaarschuwd dat ie ze subiet zou kopen als hij ze aantrok. Klopte dus, al bij het aantrekken was ie overtuigd. Maar ja, hoop geld, blabla, dus weer ff lopen, toch weer andere laarzen passen.
Hij heeft ze gekocht.......en is er lyrisch over.

Ik kan me voorstellen dat je het geld niet (over) hebt voor twee paar......
In dat geval zou ik absoluut de Roadstars nemen. Tien tegen één dat je er daarna geen behoefte meer aan hebt om een tweede paar te kopen, omdat ze zo comfortabel zitten.
hmm, ik zat heel erg te twijfelen toen ik die roadstar (of traveller gtx ik weet het eigenlijk niet welke het is) aan had. Die zat gewoon wat beter om de voet. Nu was die ook een maat kleiner, dus ik heb ze de sport easy even laten bestellen om een eerlijke vergelijking te maken... maar... 350 euro is geen kattepis :P dus even passen nadat ik mijn keuze maak. Ik ga toch wel een serieuse blik op die roadstars werpen. Overigens iemand de nieuwe goretex xcr daytona's geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
XCR heeft geloof ik grotere membranen en zou dan ook meer koelte in de zomer moeten geven. Nadeel schijnt te zijn dat het wat minder warm zit in de winter.

Tja, ik ben zo tevreden over de werking van het "ouderwetse" Goretex in die laarzen dat ik het de meerprijs van dat XCR niet waard vind. Oh... en ik heb écht zweetkakjes...... :+
 
enige "nadeel" wat ik kan vinden is dat ze niet geschikt zijn voor supersport motoren... maar daar heb ik al de rem en schakelpookjes voor aangepast.

ok ik ga de laars proberen. Nog een verschil tussen de road star, travel star, traveler? ze zijn allemaal wel rond dezelfde prijs dus kan ik beter maar de beste nemen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan