Wat zou je doen?

Exocys

Die hard MF'er
16 feb 2005
384
0
Zwolle
Gister was ik even aan het toeren toen er opeens een kat voor me wiel langs rende achter een vogeltje aan. Nu is het zo dat ik met het koekblik altijd snel in de spiegels kijk en dan beslis of ik kan remmen of niet.

Weet dat dit soms helaas voor de voorbijganger niet goed uit kan pakken, zoals vogeltjes en katten. Echter vind ik het iets belangrijker om te zien wat er achter mij gebeurt en dat ik zelf niet de dupe wordt van het incident.

Mijn vraag is wat jullie zouden doen als je niet meer kan remmen, omdat er een auto dicht achter je zit oid, bij het oversteken van bijvoorbeeld een kat.
Zouden jullie stoppen, uitwijken of doorrijden?

Greetz Exocys ;( :) })
 
remmen en uitwijken moeten ze maar afstand houden, en ja ik weet dat je niet mag remmen voor dieren maar ik rem ALTIJD voor dieren ook hun hebben kindjes die eten nodig hebben en ook hun hebben gevoel.
 
Stuur goed vasthouden en doorrijden. Heel sneu voor de kat, maar ik vind mezelf toch nog wat belangrijker

remmen en uitwijken moeten ze maar afstand houden

Is dat het eerste wat je gaat zeggen nadat die Range Rover zich een weg naar je ruggemerg heeft gezocht ?
 
Stuur goed vasthouden en doorrijden. Heel sneu voor de kat, maar ik vind mezelf toch nog wat belangrijkerIs dat het eerste wat je gaat zeggen nadat die Range Rover zich een weg naar je ruggemerg heeft gezocht ?
zolang je maar niet blijft remmen en snel overgaat naar uitwijken komt alles goed.
 
Ik ga remmen en proberen uit te wijken. Is een automatische reactie. Ik heb het al een keer gehad met een haas, waarbij HereIam in een weiland is geeindigd. (Tupperware kuipwerk naar de ratten)

Ik rem altijd voor dieren.
 
gas erop en zo ontspannen mogelijk eroverheen.. iig zorgen dat ik zelf niet onderuit ga.. en als er mogelijkheid is om te remmen (genoeg afstand) dan rem ik wel.. (t helpt om een veilige rempositie te creeeren door net een "tikje" harder te rijden dan diegene achter je... denk alleen niet dat spee en consorten het met deze redenering eens zijn.. :+
 
Mijn vraag is wat jullie zouden doen als je niet meer kan remmen, omdat er een auto dicht achter je zit oid, bij het oversteken van bijvoorbeeld een kat.
Zouden jullie stoppen, uitwijken of doorrijden?
Nou remmen kan niet, dat geef je zelf aan. Als uitwijken wel kan doe ik dat. Kan ook dat niet, dan blijft er maar één optie over...
 
Ik denk het bijna een automatische reactie is om als er iets voor je wielen oversteekt vol in de remmen te gaan.
 
Hoe sneu het ook voor het beestje en de eventuele eigenaar ook is, ik doe niets en hopen dat ik hem mis.

En op z'n hoogst eens flink vloeken al helpt dat toch niets.

Remmen is zinloos, grote kans dat je het beest alsnog raakt en hem alleen maar een hoop pijn bezorgt en dat hij alsnog een spuitje moet krijgen.

Dat reflex remmen heb ik mezelf gelukkig afgeleerd, dat is dodelijk voor jezelf, als ik iets onverwachts tegenkom ontspan ik, en doe een schietgebedje.
 
Ik ga remmen en proberen uit te wijken. Is een automatische reactie. Ik heb het al een keer gehad met een haas, waarbij HereIam in een weiland is geeindigd. (Tupperware kuipwerk naar de ratten)

Ik rem altijd voor dieren.

Ik zag gisteravond van ver een konijntje naast de weg in het gras springen en op het moment dat ik aankwam :] sprong ie de weg over. B| Dom dom konijntje toch |(

Omdat ik er al rekening mee had gehouden gehouden :Y was de vaart eruit en stuurde ik achter het konijntje langs. :}

Die beesten hebben wel vaker zelfmoordneigingen , echt bizar.
Net zoals die mensen die vlak voor een trein weg springen :N
 
bye bye pussycat :W

Heeeeelemaal mee eens.

Mijn veiligheid gaat voor die van dat beestje.

remmen en uitwijken moeten ze maar afstand houden, en ja ik weet dat je niet mag remmen voor dieren maar ik rem ALTIJD voor dieren ook hun hebben kindjes die eten nodig hebben en ook hun hebben gevoel.


Heb je gelijk in, en trouwens, je mag wel remmen voor dieren hoor.
En als het even kan, zal ik het ook zeker doen.
Maar als de omstandigheden zo zijn dat het kiezen is tussen
- dier plat, of
- ik onderuit/aanrijding

dan kies ik niet voor onderuitgaan of een aanrijding.



Trouwens, in de meeste gevallen mis je het diertje toch als je doorrijdt.
Breng je jezelf alleen maar in gevaar om iets te ontwijken wat uiteindelijk niet eens in de weg zit...
 
Laatst bewerkt:
In het meest gunstige geval wil ik wel een stukje uitwijken, maar inprincipe neem ik geen risoco voor mezelf.
 
Aangezien ik altijd het verkeer achter me in de gasten hou O-) zou ik al wel weten of ik kon remmen of niet ....

zou ik niet kunnen remmen, dan lichtelijk uitwijken naar de richting waar de kat vandaan komt, maar dat is vaak ook gewoon gokken ...

Kan ook weleens proberen te mikken, want ik kan niet mikken :+ (zul je net zien :N )

Over de genoemde vogel ga ik me geen zorgen maken, dat is (meestal) geen huisdier en van nature al een prooidier. Voor papegaaien en kakatoe's maak ik echter een uitzondering, net als vogels groter dan een kat . . .
 
ghehe geinige reacties =D

ik zou proberen enigzins uit te wijken maar anders
erover heen... tja ik heb net een nieuwe bike en
wil graag heel blijven!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan