Waterdichte adventure motorlaars

Scheelt ook, je hebt een relatief lichte motor met een redelijk tam blokje. Het is dus niet alsof je echt enorme klappen verwacht op die enkel.
 
Gebruik zelf onderstaande (Sidi).
Bekijk bijlage 1670942
Voordeel:
- Altijd droge voeten.
- Niet te zwaar.
- Juiste bescherming.
Nadeel:
- Wel wat warm.
- Prijs, maar te doen en ruim beneden 450.

En zoals altijd niet te kleine maat kopen !! (20 min op rondlopen met een bakje koffie en je weet genoeg.)

Het is maar een advies.😉
Deze gebruik ik ook (Sidi® Adventure Gore) , gekocht in november 2012 in de aanbieding voor €223. Ruim 200.00 Km mee gereden en nog steeds waterdicht. Ze kraken wel ontzettend bij het lopen.
 
Deze gebruik ik ook (Sidi® Adventure Gore) , gekocht in november 2012 in de aanbieding voor €223. Ruim 200.00 Km mee gereden en nog steeds waterdicht. Ze kraken wel ontzettend bij het lopen.
Beetje WD40 er op, echt waar.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Het begint waarschijnlijk te lekken door de naadjes.... -_-
Goed insmeren met leervet, dan hou je waarschijnlijk droge voeten tot je nieuwe laarzen hebt. Mijn versleten laarzen met (echte) Goretex lieten bij hevige regen ook wat water door. Als je je laarzen in de zon zet en steeds blijft insmeren zodra het weer ingetrokken is merk je dat er echt veel vet in gaat. Werkte goed, laarzen zijn nu soepeler en nog steeds waterdicht. Goretex werkt waarschijnlijk niet meer zoals het hoort, maar dat deed het toch al niet.
 
Goed insmeren met leervet, dan hou je waarschijnlijk droge voeten tot je nieuwe laarzen hebt. Mijn versleten laarzen met (echte) Goretex lieten bij hevige regen ook wat water door. Als je je laarzen in de zon zet en steeds blijft insmeren zodra het weer ingetrokken is merk je dat er echt veel vet in gaat. Werkte goed, laarzen zijn nu soepeler en nog steeds waterdicht. Goretex werkt waarschijnlijk niet meer zoals het hoort, maar dat deed het toch al niet.
Bedankt voor de tip !
 
Topic ff gelezen, maar ben ook wel benieuwd wat iedereen een beetje voor broek combo met laarzen rijd. Ik wil binnenkort beginnen met wat TET ritjes en wat lokaal werk in de polder. In ieder geval niet op een crossbaan (ga er vanuit dat je daar een heel andere laars voor nodig hebt). Maar na het lezen van de laarzen ben ik wel benieuwd wat voor broeken gedragen worden. Aangezien ik hier ook nog wel naar op zoek ben. Lijkt me zelf wel handig als de broek gewoon makkelijk in de laars kan, maar past dat in elke adventure laars of zijn dat weer specifieke laarzen?
 
Topic ff gelezen, maar ben ook wel benieuwd wat iedereen een beetje voor broek combo met laarzen rijd. Ik wil binnenkort beginnen met wat TET ritjes en wat lokaal werk in de polder. In ieder geval niet op een crossbaan (ga er vanuit dat je daar een heel andere laars voor nodig hebt). Maar na het lezen van de laarzen ben ik wel benieuwd wat voor broeken gedragen worden. Aangezien ik hier ook nog wel naar op zoek ben. Lijkt me zelf wel handig als de broek gewoon makkelijk in de laars kan, maar past dat in elke adventure laars of zijn dat weer specifieke laarzen?
Ik draag gewoon een rev it raintex broek. Die normaal voor naked bikes gebruikt worden. En ik heb een crosspak met de nodige bescherming.

Maar, je hebt ook echt enduro gore tex pakken.

Mijn broek gaat overigens over de laars heen, dan komt er niet snel water naar binnen. ( als je enduro laars waterdicht is )
 
Lijkt me zelf wel handig als de broek gewoon makkelijk in de laars kan, maar past dat in elke adventure laars of zijn dat weer specifieke laarzen?

Je kiest dan voor een ITB broek ipv een OTB broek...


Wat de laarzen betreft.

Ik heb Alpinestars Toucan vergeleken met SIDI Adventure 2 GTX en ben voor de laatste gegaan, minder stijf dan de Alpinestars.
Beide wel 100% waterdicht.

Rij ook met Daytona laarzen, maar die zijn niet echt adventure-proof. De Trans Open laars die ik op de vorige pagina eens voorbij zag komen heb ik eens aanghad bij Louis en heel snel terug in de rek gezet. 😅
 
Goed insmeren met leervet, dan hou je waarschijnlijk droge voeten tot je nieuwe laarzen hebt. Mijn versleten laarzen met (echte) Goretex lieten bij hevige regen ook wat water door. Als je je laarzen in de zon zet en steeds blijft insmeren zodra het weer ingetrokken is merk je dat er echt veel vet in gaat. Werkte goed, laarzen zijn nu soepeler en nog steeds waterdicht. Goretex werkt waarschijnlijk niet meer zoals het hoort, maar dat deed het toch al niet.
Hierna werkt de Goretex in ieder geval niet meer.
 
Broek in of over laars? Weer afhankelijk van wat je wil doen. In laars is meer een korte termijn/wedstrijd dingetje en werkt niet/minder bij het serieuze (lange) werk.

Juiste enduro kleding is weer wat anders. Waterdichte element zit aan de binnen zijde zodat het waterdicht blijft na goed gebruik. Maar altijd een (grote) regenoveral meenemen voor als het echt nat is want na een paar honderd KM op tempo kan je redelijk afkoelen met nat buiten pak. Verder heb ik er niet zoveel verstand van.

Het is maar een advies.

Old Skool.

WP_20170409_001.jpg
 
Broek in of over laars? Weer afhankelijk van wat je wil doen. In laars is meer een korte termijn/wedstrijd dingetje en werkt niet/minder bij het serieuze (lange) werk.

Juiste enduro kleding is weer wat anders. Waterdichte element zit aan de binnen zijde zodat het waterdicht blijft na goed gebruik. Maar altijd een (grote) regenoveral meenemen voor als het echt nat is want na een paar honderd KM op tempo kan je redelijk afkoelen met nat buiten pak. Verder heb ik er niet zoveel verstand van.

Het is maar een advies.

Old Skool.

Bekijk bijlage 1676631
Heb mijn winterbroek altijd over de laars aan ( voor als het kouder weer is en ik weet dat het nat buiten is ) trek ik de broek aan die over de laarzen kan. Maar, dat maakt niet uit.. op een of andere manieren worden mijn laarzen zeiknat na een paar plassen.

Ik zou nooit mijn crossbroek daarbij aan doen, dan weet ik zeker dat ik als een verzopen kat terug kom, want dan word er wel meer nat, dan alleen de laarzen. xD
 
Broek in of over laars? Weer afhankelijk van wat je wil doen. In laars is meer een korte termijn/wedstrijd dingetje en werkt niet/minder bij het serieuze (lange) werk.

Juiste enduro kleding is weer wat anders. Waterdichte element zit aan de binnen zijde zodat het waterdicht blijft na goed gebruik. Maar altijd een (grote) regenoveral meenemen voor als het echt nat is want na een paar honderd KM op tempo kan je redelijk afkoelen met nat buiten pak. Verder heb ik er niet zoveel verstand van.

Het is maar een advies.

Old Skool.
Dat is wel info waar ik wat mee kan! Ik moet ook altijd wel even rijden voor ik bij een leuke plek ben voor offroad. In hoeverre heeft een crossbroek of enduro kleding eigenlijk bescherming? Meestal worden daar beschermers onder gedragen toch?
Offroad broeken die over de laars gaan lijken me best wel kniepads etc te hebben als ik zo een beetje kijk naar broeken van KLIM bijvoorbeeld
 
Dat is wel info waar ik wat mee kan! Ik moet ook altijd wel even rijden voor ik bij een leuke plek ben voor offroad. In hoeverre heeft een crossbroek of enduro kleding eigenlijk bescherming? Meestal worden daar beschermers onder gedragen toch?
Offroad broeken die over de laars gaan lijken me best wel kniepads etc te hebben als ik zo een beetje kijk naar broeken van KLIM bijvoorbeeld
Het is beste is toch wel kniepads onder de broek te doen. Aangezien, kniepads die er al inzitten kunnen schuiven
 
Dat is wel info waar ik wat mee kan! Ik moet ook altijd wel even rijden voor ik bij een leuke plek ben voor offroad. In hoeverre heeft een crossbroek of enduro kleding eigenlijk bescherming? Meestal worden daar beschermers onder gedragen toch?
Offroad broeken die over de laars gaan lijken me best wel kniepads etc te hebben als ik zo een beetje kijk naar broeken van KLIM bijvoorbeeld
Bij de juiste pakken zit gewoon "ingebouwd" (gebruik zelf BMW maar er zijn vele goede merken):
- Heup beschermers.
- Knie beschermers (verstelbaar).
- Elleboog beschermers (verstelbaar).
- Schouder beschermers.
- Rug beschermer.
Is geen hard plastic maar relatief soft en vormt door lichaamswarmte juist/perfect. Vaak komen ze met drink systeem (camel back) en voldoende ventilatie mogelijkheden zodat het bij warme temperaturen ook te doen is.
Zoals gezegd waterdicht element zit aan de zinnenzijde en uitneembaar. Voordeel slijtvast. Nadeel bij echt nat weer wordt pak relatief zwaar en koel je relatief snel af (dus altijd voor extreme omstandigheden een regenoveral).
Handschoenen gebruik ik altijd "met boordje" voor over de mouwen en niet tot aan mouwen.
En ik zeg het toch maar weer, moet goed passen maar niet te klein kopen.

Juiste kleding is een kant van de zaak. Motor juist prepareren/voorbereiden is weer een ander verhaal.

Het is maar een advies.

Old Skool.

17814393_403426423372015_781107209971876585_o.jpg
 
Dat is wel info waar ik wat mee kan! Ik moet ook altijd wel even rijden voor ik bij een leuke plek ben voor offroad. In hoeverre heeft een crossbroek of enduro kleding eigenlijk bescherming? Meestal worden daar beschermers onder gedragen toch?
Offroad broeken die over de laars gaan lijken me best wel kniepads etc te hebben als ik zo een beetje kijk naar broeken van KLIM bijvoorbeeld
Ik zit met een identieke kwestie. Rij ook TET/onverhard elke weekend en de weg daarheen is een uurtje snelweg. Ben van plan om 2 setjes kleding te houden.

Set 1: (woon werk/praktisch)

Waterdichte broek over spijkerbroek.
Alpine star Goretex laarzen
Waterdichte jas, met ventilatie mogelijkheden.

Set 2: ( TET/offroad, functioneel, licht, ventilerend)

Klim Dakar ITB broek met losse knieprotectors.
Alpine star Tech 7 laarzen
Waterdichte jas met ventilatie mogelijkheden.

De Klim broek en de kniepotectors heb ik nog niet.
 
SIDI Adventure 2 GTX
Ik ben ook aan het kijken voor deze laarzen, maar kan mij niet voorstellen dat de maattabel klopt. Kun jij (of iemand anders) hier wat over zeggen?

Mijn schoenmaat is normaalgesproken 45. Bij het opmeten van de voet, kom ik op 29,3 cm.

Als ik de maattabel van Sidi volg, dan zou ik maat 49 (!) moeten bestellen.. :?
 
Ik heb ook onderstaande bericht uit een ander topic gevonden, met een soortgelijk geval.

48 *O* sidimaat
45,5 werkelijk
passen :Y
zit als gegoten

komt namelijk doordat die italianen willen overkomen als grote-voeten-hebbenden ;)

Ik zal maar eens kijken waar ze in Duitsland te koop zijn. Wil gewoon kunnen passen.
 
Een goede laars voor off-road en waterdicht is de Alpinestar Tec7 Enduro Drystar. Goede pasvorm, je kan er ook wat op lopen (niet te ver) en zeer goede protectie. De toucan is ook niet onaardig. De Forma geeft geen off-road bescherming, evenmin als de Daytona’s. Goede laars die Daytona, maar niet voor off-road.
 
Ik vond de Toucan net iets te stijf voor mij.

Volgende keer ga ik de KLIM boots eens proberen, schijnen heel goed te zijn.
Voor alledaags gebruik blijf ik bij Daytona.
 
Terug
Bovenaan Onderaan