Weinig vertrouwen in de bochten

Klopt helemaal.
Met mijn huidige motor is het onmogelijk om de linker rand van de band te benutten.
De middenbok verhindert de daarvoor noodzakelijke hoek.
🤗
Vreemd, heb je net als ik een (foute) 190 achterband op je Guzzi?
 
Wat voor motor rijdt je.
Met de mijne en de daarbij behorende banden waag ik me niet op bospaden.
Smallere wegen schuw ik niet.
V-Strom 650 op Bridgestone A41 banden (praktisch een straatband). Motor zelf vind ik eigenlijk ook gewoon een straatmotor, bij offroad laat de vering het afweten.
Dat je met je Morini het niet doet snap ik wel. :9 Maar met een Fazer (of iets dergelijks) is het ook wel prima te doen. Stuitert misschien ietsjes meer dan een Strom.

Nu wel weer in twijfel welke motor ik wil, Strom is letterlijk gewoon in alles het net niet
 
V-Strom 650 op Bridgestone A41 banden (praktisch een straatband). Motor zelf vind ik eigenlijk ook gewoon een straatmotor, bij offroad laat de vering het afweten.
Dat je met je Morini het niet doet snap ik wel. :9 Maar met een Fazer (of iets dergelijks) is het ook wel prima te doen. Stuitert misschien ietsjes meer dan een Strom.

Nu wel weer in twijfel welke motor ik wil, Strom is letterlijk gewoon in alles het net niet

Ik heb eens een vstrom 650 als leenmotor mee gehad ,ik dacht een 2017.
Die stuurde als een scheermes op de openbare weg,met de originele banden.
Alleen miste ik wat vermogen en remkracht,voor de rest prima motor 👍
 
Ik heb eens een vstrom 650 als leenmotor mee gehad ,ik dacht een 2017.
Die stuurde als een scheermes op de openbare weg,met de originele banden.
Alleen miste ik wat vermogen en remkracht,voor de rest prima motor 👍
Stuurt ook wel goed, alleen ja vermogen en remkracht. En dat ABS gelijk tript met een beetje oneven wegdek stoor ik me ook aan. :9
Reed vorig jaar op een Fazer 1000, dan heb je zowat altijd vermogen over en vergeleken met de Strom fantastische remmen. Ben alleen niet zo van de 4 cilinders.
 
Ik ben wel van mening dat je de motor het beste zo recht mogelijk dient te houden,omdat je dan het meeste rubber op de weg houd.

Een paar pagina's terug, maar even dit misverstand uit de wereld helpen.
main-qimg-8c1257d8f80d5294f050a92048fdcbcc.png


Het contactoppervlak van een motorband wordt juist groter naarmate je hellingshoek groter wordt. Enkel als je echt flink schuin gaat neemt het weer iets af.
 
Het contactoppervlak van een motorband wordt juist groter naarmate je hellingshoek groter wordt. Enkel als je echt flink schuin gaat neemt het weer iets af.

Ja daar kwam ik achter toen ik op het circuit een highsider kreeg waarbij ik mijn sleutelbeen brak 😒
Ik zeg niet dat je geen flinke hellingshoek mag maken,doe ik zelf ook.
Ik ben alleen van mening dat je een marge mag houden,wat afhangen helpt daarbij.
Misschien ligt daar wel het misverstand 🤔
Op het circuit heb ik mijn houding aangepast door met mijn bovenlichaam af te hangen in plaats van boven de motor te blijven hangen.
Legt mij,tot nu toe,geen windeieren

 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook afgegaan hoor op het circuit, op straat hou ik automatisch meer marge en komt de knie niet aan het asfalt. Sowieso vind ik dat er in Noord-Holland maar weinig bochten zijn waar je een beetje lekker en veilig op snelle bochtentechniek kan oefenen. Daarom de 19e maar weer eens naar Lelystad =)

Wat je houding betreft mag je denk ik met je kont nog wat meer verschuiven, dus met heel je lichaam naast de motor in plaats van met je bovenlichaam, al is het op de foto niet heel goed te zien. Ruggengraat moet eigenlijk in lijn blijven met de motor.
 
Ik ben er ook afgegaan hoor op het circuit, op straat hou ik automatisch meer marge en komt de knie niet aan het asfalt. Sowieso vind ik dat er in Noord-Holland maar weinig bochten zijn waar je een beetje lekker en veilig op snelle bochtentechniek kan oefenen. Daarom de 19e maar weer eens naar Lelystad =)

Wat je houding betreft mag je denk ik met je kont nog wat meer verschuiven, dus met heel je lichaam naast de motor in plaats van met je bovenlichaam, al is het op de foto niet heel goed te zien. Ruggengraat moet eigenlijk in lijn blijven met de motor.

Alla kevin schwantz?,mij is het anders geleerd.
Verder is vallen iets anders als daadwerkelijk een kwetsuur oplopen.😒
Vallen hoort erbij,ik ben al meerdere keren gevallen.
Als je +10 jaar circuit rijdt ,gebeurt dat.
Is natuurlijk nog niet volmaakt,zal het ook nooit worden.
Ik ben amateur prutser die voor zijn plezier rijdt.
Het bovenlichaam was vooral de insteek bij cursus jaren geleden
Verzitten doe ik wel degelijk.
Misschien deze beter/duidelijker 🤗
MotorSportsPicsMSPphotographyInter-Track-6539.jpg
 
Houding op de motor is eigenlijk hetzelfde als motorolie; discussies waar geen eind aan komt en waarbij iedereen denkt dat hij het het beste weet...

gewoon lekker gaan rijden, goed uitkijken voor gieters en gaan met die hap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan