Laatst kwam er een mini cooper (geen works, maar normale...) naast me staan bij t stoplicht richting de snelweg, hele tijd nerveus gasgeven en bij groen licht, ja hoor, wielspin en volgas weg.
Half gas was genoeg om em voorbij te vliegen en te verdwijnen met niet strikt legale snelheid
Snap nooit of ze denken dat ze een kans maken of gewoon iets naast zich willen hebben als ze met wielspin wegrijden?
Jml, verkoop je de SP2?
Daar ligt die niet wakker van. Betaalt die met de glimlach, en lacht intussen de agent uit, en hij voelt zich de winnaar tegenover jouw....
Ik gok een prent op basis van artikel 5
Ik weet niet hoe dat in Belgie is geregeld , maar ik citeer even wat artikel 5 inhoud in ons land :
"
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
"
Dat hinderen is dus die rookgordijn..doorgaans zijn artikel 5 boete's niet mals in ons land..en je kunt zelfs een EMG opgelegd krijgen door het CBR
Klopt. Heel lang geleden, niet alleen voor mijn MF tijdperk, maar zelfs voor mijn motor tijdperk, had ik een Saab 9000 turbo 1990. Geen extreme topsnelheid, maar accelereren en bochtstabiliteit als geen ander!@Cruising, klinkt als geknapte koppakking voor die golf (was bij bmw's vaak bij de 6 cilinders het probleem als je met koude motor direct ging trappen). Dat is n dure hahahah.
Beide kanten al vaker meegemaakt. Maar met mijn Nissan skyline r33 GTR vind ik het ook wel eens leuk om een motor uit te dagen. Gewoon voor de sportiviteit. Krijg dan ook altijd wel een duimpje. Maar andersom doe ik hetzelfde als ik met de motor rijd en iemand wilt een beetje spelen.
Pas geleden nog met een BMW335D gespeeld. Stage 2 getuned(ik ken toevallig de eigenaar). Wat een beest is zo'n auto. Ik bleef hem net voor met mijn Suzuki GSX600F.
Heb het vermoeden dat veel mensen niet weten hoe snel 0-100 in minder dan 5s is.
Als je in het gebakje van je moeder hebt leren rijden (eco 1.0, 65pk) en dan koop je een eigen auto met 130pk dan voel je je al snel koning.. alleen doe je dan nog steeds 9 of 10 seconden naar de 100
Net nog: kom op links aangereden bij stoplicht, 2 baans rechtdoor. Hoor ik rechts naast me ineens de toeren omhoog schieten. Golfje 6 met 2 petjes, dacht eerst... laat maar lekker gaan. Toen ging het raampje naar beneden, wedden dit, wedden dat bla bla nog steeds dik in de toeren overigens. Nou vooruit dan. Licht springt op groen, ben gelukkig netjes weg (nagenoeg geen ervaring, pas geslaagd) bij opschakelen even gekeken waar hij bleef. Stonden ze...midden op de weg met dikke wolk witte rook onder de kap vandaan.
Moest toch even gniffelen.
Als de rijinstructeur hier hinder van ondervindt verzint hij gewoon een paar extra lessen zonder korting.Het valt me op dat veel automobilisten allergisch reageren op de grote L bovenop de lesauto van onze instructeur. Ik rijd samen met mijn vriendin, daarmee zijn al zijn motoren bezet dus hij volgt met de auto en een portofoon.
Levert erg leuke situaties op. Onderweg terug naar huis komen we op de N weg altijd een mooi setje stoplichten tegen waarbij je op 2 banen voor mag sorteren. 200m verderop volgt een ritsvlak waarna het éénbaans wordt. Wij staan daar met regelmaat samen vooraan op de rechterbaan met de lesauto achter ons. Alle achteropkomende auto's sorteren links voor.
Mijn vriendin kijkt dan even naar links, schudt met haar hoofd en geeft even gas. Als 't op groen springt hoor je de dieseltjes op de linkerbaan loeien en je bent ze allemaal met halfgas ruim voor. Voelt zo goed! Het resultaat is dan wel dat er 3 auto's tussen ons en de instructeur rijden, da's gelukkig niet ons probleem!
Neem aan dat die instructeur ook wel een beetje gas kan geven, of is dat zo’n ecoblik
Zit hier ook op zo’n 245pk en kleine 500Nm maar zal de 10 sec niet redden denk ik
Heeft misschien wat te maken met 2,5t gewicht
Het valt me op dat veel automobilisten allergisch reageren op de grote L bovenop de lesauto van onze instructeur. Ik rijd samen met mijn vriendin, daarmee zijn al zijn motoren bezet dus hij volgt met de auto en een portofoon.
Levert erg leuke situaties op. Onderweg terug naar huis komen we op de N weg altijd een mooi setje stoplichten tegen waarbij je op 2 banen voor mag sorteren. 200m verderop volgt een ritsvlak waarna het éénbaans wordt. Wij staan daar met regelmaat samen vooraan op de rechterbaan met de lesauto achter ons. Alle achteropkomende auto's sorteren links voor.
Mijn vriendin kijkt dan even naar links, schudt met haar hoofd en geeft even gas. Als 't op groen springt hoor je de dieseltjes op de linkerbaan loeien en je bent ze allemaal met halfgas ruim voor. Voelt zo goed! Het resultaat is dan wel dat er 3 auto's tussen ons en de instructeur rijden, da's gelukkig niet ons probleem!
Volgende keer beter een steen door de voorruit van zo'n beestmens.Vanmiddag voor een stoplicht wat uiteindelijk op groen sprong, komt er van links nog ff een BMW met en M embleem en 4 uitlaatjes door rood en ging dezelfde richting als waar ik heen moest. Ik gaf vol gas om hem op te jagen, hij deed hetzelfde en ik besefte dat ik het niet van hem kon winnen(met mijn BMW C650 Sport met j costa ,sport koppeling, k&n luchtfilter en GPR uitlaat).... Tot het volgende stoplicht, waar hij netjes achteraansloot en ik voorbij de wachtende rij autos naar voren reed... Bij het voorbijgaan van deze BMW, wel nog mijn duimpje omhooggedaan.... Wat een beest van een auto.....
Een Hyundai met 120pk, niet zo vlot.Neem aan dat die instructeur ook wel een beetje gas kan geven, of is dat zo’n ecoblik
Hij vind t mooi!Als de rijinstructeur hier hinder van ondervindt verzint hij gewoon een paar extra lessen zonder korting.
Ja, jammer hè?Ik heb altijd het idee gehad dat zodra men een L ziet men eigenlijk alleen maar ongeduldig wordt, en dat de L eigenlijk het tegenovergestelde doet als waar het voor bedoeld is.