Welke bandenspanningsmeter?

Julez1000

Die hard MF'er
11 apr 2007
932
1
Meijel
Welke bandenspanningsmeters gebruiken de circuit mannen? Voor supermoto gebruik ik zo`n grote meter die eigenlijk voor karten is bedoeld maar die klopt niet meer, geeft elke keer een andere waarde.

Welke betaalbare meter kunnen jullie me adviseren? Ik moet er zeker van zijn dat hij 100% klopt.
 
full30263417.jpg
 
Ik heb zoiets als dit. Werkt prima en is nauwkeurig genoeg.
(Althans op mijn niveau heb je er echt geen last van als je er tweehonderdste bar naast zit ;) )

full
 
Haha ja ik was erg lang op zoek naar een goeie. En een goeie kost wel wat meer. Soms zijn ze in de aanbieding. Meters onder de 50,- zijn vaak niet nauwkeurig, batterijen snel leeg en je kan geen lycht laten ontsnappen met nippel erop. Succes in ieder geval met zoeken. Owja die analoge kunnen knallen als je band een hogere druk heeft dan 3 bar....
 
Ik gebruik zo'n Michelin gecertificeerde meter. Zo'n analoog klok model zeg maar. Prima, geleverd met individueel testrapport over de afwijking. Rond de 100 euro zijn ze te krijgen.

Zoiets zeg maar:
Wonder bandenvulklok [EURODAINU-5199356] - Bestel nu bij Glider-Equipment!
Mooi ding!
Vind alleen altijd zo raar dat het bereik zo groot is. Deze gaat zelfs tot 12 bar.
Meestal zitten we rond de 2, maximaal misschien 3 als je een straatband of auto op spanning wil zetten. Als de schaal tot zeg 4 zou lopen zou het veel preciezer aflezen zijn.
 
Mooi ding!
Vind alleen altijd zo raar dat het bereik zo groot is. Deze gaat zelfs tot 12 bar.
Meestal zitten we rond de 2, maximaal misschien 3 als je een straatband of auto op spanning wil zetten. Als de schaal tot zeg 4 zou lopen zou het veel preciezer aflezen zijn.
Klopt dat het veel fijner is, nauwkeuriger en beter af te lezen. Alleen als je het maximale belast kan ie kapot gaan. Dus niet uitlenen die meters en zelf de druk eerst ongeveer goed zetten met de compressor.
 
Mooi ding!
Vind alleen altijd zo raar dat het bereik zo groot is. Deze gaat zelfs tot 12 bar.
Meestal zitten we rond de 2, maximaal misschien 3 als je een straatband of auto op spanning wil zetten. Als de schaal tot zeg 4 zou lopen zou het veel preciezer aflezen zijn.

Er rijden ook vrachtwagens rond in de wereld... 9 bar...

Heb het artikel er even bij gepakt:
Difi (Zo'n rode, ik heb hem ook), 3.1 bar gemeten ipv 3 bar, 22,50
ANWB (Zwart ding met blauwe drukknop), 3.15 bar gemeten ipv 3 bar, 9,95 (7,95 leden)
Booster Micro (Formaat duim, zwart met gele accenten), 3,25 bar gemeten ipv 3 bar, 22,95
BBB (BMP-90, eivormig ding) 2,98 bar gemeten ipv 3 bar, 16,95

Verschillen zijn dus redelijk op die Booster na.
 
Ben lid van de consumentenbond en die hebben dit jaar nog een test gedaan.

Heb zelf zo'n Cosmic Tyre Pressure Gauge achtig ding van de Gamma.....maar dan van Bridgestone.

Werkt prima, ook voor op het circuit.............wel belangrijk, meet altijd met dezelfde spanningsmeter.


Op 1: Carpoint Digital Tyre Gauge Solar 19,- bij Halfords Zeer goed
Op 2: Pelican Power Plus Solar Tyre Gauge 15,- bij Bespaarbazaar.nl Zeer goed
Op 3: SKS Airchecker 20,- bij Futurumshop.nl Goed tot zeer goed
Op 4: Goodyear Digitale Luchtdrukmeter 15,- bij Conrad.nl Goed tot zeer goed
Op 5: Cosmic Tyre Pressure Gauge 13,- bij Gamma Goed tot zeer goed


Auto's | Auto test 2018: Test en Informatie | Consumentenbond
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan