Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
niet echt een vraag maar toch schattig.

Kwam laatst heel rustig de stoep oprijden bij de supermarkt. Stond er ineens een meisje van rond de 9 jaar achter me. Ik denk ik zeg maar eens hallo, zegt ze ineens(nadat haar moeder haar snel gemotiveerd had) "je mag hier niet rijden!" wel raar dat die moeder dat niet deed maar haar dochter het werk laat doen..
 
niet echt een vraag maar toch schattig.

Kwam laatst heel rustig de stoep oprijden bij de supermarkt. Stond er ineens een meisje van rond de 9 jaar achter me. Ik denk ik zeg maar eens hallo, zegt ze ineens(nadat haar moeder haar snel gemotiveerd had) "je mag hier niet rijden!" wel raar dat die moeder dat niet deed maar haar dochter het werk laat doen..

Als mensen mij erop wijzen dat ik ergens niet mag rijden, antwoord ik met "vraag voor de grap eens of het mij wat boeit".
 
Als mensen mij erop wijzen dat ik ergens niet mag rijden, antwoord ik met "vraag voor de grap eens of het mij wat boeit".
Moet je dat voor de grap eens aan een agent vragen, moet je kijken hoe snel dat je boeit :+
 
niet echt een vraag maar toch schattig.

Kwam laatst heel rustig de stoep oprijden bij de supermarkt. Stond er ineens een meisje van rond de 9 jaar achter me. Ik denk ik zeg maar eens hallo, zegt ze ineens(nadat haar moeder haar snel gemotiveerd had) "je mag hier niet rijden!" wel raar dat die moeder dat niet deed maar haar dochter het werk laat doen..
Waarop jij reageerde met: "En jij mag niet midden op straat spelen!" :?
 
niet echt een vraag maar toch schattig.

Kwam laatst heel rustig de stoep oprijden bij de supermarkt. Stond er ineens een meisje van rond de 9 jaar achter me. Ik denk ik zeg maar eens hallo, zegt ze ineens(nadat haar moeder haar snel gemotiveerd had) "je mag hier niet rijden!" wel raar dat die moeder dat niet deed maar haar dochter het werk laat doen..

Je moet je moeder eens vragen waarom ze zich achter haar dochter verstopt.
 
Is gewoon opvoeding :Y ....

Dat of haar dochter wordt als schild gebruikt om der moeders mening te uiten...
 
Je moet je moeder eens vragen waarom ze zich achter haar dochter verstopt.

Waarschijnlijk omdat men, zodra een kind een onveilige situatie meldt, zich er sneller wat van aantrekt dan wanneer een volwassene dat zou doen.
We vinden het leven van een kind over het algemeen 'meer waard' dan dat van een volwassene. Daarom zetten we ook bordjes in woonwijken neer met 'Let op voor onze kinderen' en niet 'Let op voor ons'/'Let op voor onze zwakkeren'/'let op voor onze ouderen'/'Let op voor iedereen'.

Zo werkt het ook wanneer een kind een opmerking maakt over bv. je snelheid, je denkt al eerder aan de gevolgen voor het kind als het misgaat.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk omdat men, zodra een kind een onveilige situatie meldt, zich er sneller wat van aantrekt dan wanneer een volwassene dat zou doen.
We vinden het leven van een kind over het algemeen 'meer waard' dan dat van een volwassene. Daarom zetten we ook bordjes in woonwijken neer met 'Let op voor onze kinderen' en niet 'Let op voor ons'/'Let op voor onze zwakkeren'/'let op voor onze ouderen'/'Let op voor iedereen'.

Zo werkt het ook wanneer een kind een opmerking maakt over bv. je snelheid, je denkt al eerder aan de gevolgen voor het kind als het misgaat.

Getuige het idee van de belgen om samen met de boete een kindertekening te sturen met de boodschap "Merci om trager te rijden!".

Vind ik op zich een slimme actie van de belgen...
 
Waarschijnlijk omdat men, zodra een kind een onveilige situatie meldt, zich er sneller wat van aantrekt dan wanneer een volwassene dat zou doen.
We vinden het leven van een kind over het algemeen 'meer waard' dan dat van een volwassene. Daarom zetten we ook bordjes in woonwijken neer met 'Let op voor onze kinderen' en niet 'Let op voor ons'/'Let op voor onze zwakkeren'/'let op voor onze ouderen'/'Let op voor iedereen'.

Zo werkt het ook wanneer een kind een opmerking maakt over bv. je snelheid, je denkt al eerder aan de gevolgen voor het kind als het misgaat.

Politie had dat ook als campagne gebruikt. Staat op één van de laatste 10 afleveringen van Wegmisbruikers. Laten ze bestuurders stoppen en dan wordt er een tekening gegeven door één van de vele kinderen die daar met de politie staan.

Mja, gewoon een schild. Maar zoals je zegt, je denkt toch wat anders over als je een kind voor je hebt dan een volwassene.
 
Ik had dat als kind ook kunnen zeggen.
Je mag op de stoep spelen want daar komen geen fietsen en auto's, de weg is te gevaarlijk!
En als er dan iets op de stoep komt wat "daar niet hoort " zal ie het weten ook!

Gister weer bij de Albert Heijn, compleet in pak, helm onder mijn arm
Vraagt de caissière :"staat u in de parkeergarage? "
Ik heb nu maar gewoon met ja beantwoord, krijg ik 50 cent korting op mijn boodschappen!
 
Gister weer bij de Albert Heijn, compleet in pak, helm onder mijn arm
Vraagt de caissière :"staat u in de parkeergarage? "
Ik heb nu maar gewoon met ja beantwoord, krijg ik 50 cent korting op mijn boodschappen!

You-Dont-Say.jpg


wow!
 
Laatst bewerkt:
Kennis "hoe hard gaat ie? Zeker veelste hard"
Ik: ja, heb pas voor het eerst 200 aangetikt, maar voorlopig is dat hard zat.
kennis:"wanneer ga jij jezelf om een boom vouwen?"
Ik was ff met stomheid geslagen: Uhhh niet?? Niet voor ik een echte goede serieuze relatie heb gehad in ieder geval.
 
Ben eens gevraagd geweest of een motor een achteruit heeft :-).
Waarna de reactie op het 'nee' antwoord was: dan moet je achterwandelen ofwa?

Verder de standaard zaken: hoe hard gaat die, hoeveel cc heeft die, hoeveel pk heeft die, Rij je ook als het regent, e.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan