Wheelie zonder koppeling op m'n cbr

Ik heb een SM en nog nooit een wheelie gemaakt. :$

Ook nog nooit geprobeerd eigenlijk. :P

Ga ik ook niet doen, mijn balhoofdlager is net vervangen.Zonde om weer kapot te maken. O-) :+
 
Op een SM kan het nog wel in de 4 jonguh!

Ehh meissie!




Dat dat dezelfde gearing is als de 1 van een supersport zeggen ze er niet bij meestal, dat klinkt niet stoer :+
 
met mn r6 trek in zn 1 op naar 60 km/h, gas los en gas meteen erweer op en hij komt omhoog.. dan trek ik door tot 120 en dan weer omlaag..
 
Hoi allemaal.

Ik heb sinds oktober 2014 mijn motor rijbewijs behaald.
Ik rij een Yamaha xt660x topding.
Maar mijn grootste wens is een wheelie te kunnen,
ik heb afentoe wel eens dat ik sportief optrek wanneer de stoplicht op groen springt en het voorband een stukje de lucht in gaat en ja dat gevoel geeft wel een zware kick.

als ik het zou willen leren, is het beste dan vanuit koppeling of met gas, aangezien hij best wat weegt.

groetjes suheyla
full
 
Ten eerste Mooie XT,

*Kuche*

Een wheelie maken met een XT gaat het makkelijkst (persoonlijk) in zn 2e versnelling
In de eerste versnelling kun je hem best makkelijk op zn kont leggen als je te royaal met het gas bent

Ik ben nog geen volwaardige wheelie rijder, maar bij mij gaat het het meest gecontroleerd met koppeling.
 
Hoi allemaal.

Ik heb sinds oktober 2014 mijn motor rijbewijs behaald.
Ik rij een Yamaha xt660x topding.
Maar mijn grootste wens is een wheelie te kunnen,
ik heb afentoe wel eens dat ik sportief optrek wanneer de stoplicht op groen springt en het voorband een stukje de lucht in gaat en ja dat gevoel geeft wel een zware kick.

als ik het zou willen leren, is het beste dan vanuit koppeling of met gas, aangezien hij best wat weegt.

groetjes suheyla[afbeelding]

Ik zou beginnen met een motorpak voor het geval je wheelie niet helemaal volgens wens gaat :Y
 
Bedankt voor de reacties , ik begin het rustig aan en zal kijken wat het best bij me past , zal het allebei even proberen met gas en koppeling. En zal me motorpak zeker aan doen. Broer rijd ook motor zal hem wat tips vragen als hij me die geeft:)
 
Ga maar op een gewone trapfiets oefenen, als je dat onder de knie hebt op een brommertje en daarna pas op een motor.
Ik ben bang dat we anders binnekort weer een streetfighter project kunnen verwelkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan