Wheelie zonder koppeling op m'n cbr

Ik vind het persoonlijk niet fijn om hem zo hoog te trekken in de 1. Eigen mening natuurlijk.

BTW op de koppeling lukt het mij nooit echt. Geef ik dan te weinig gas? Laat ik de koppeling te hart flippen of juist weer niet ? krijg wel hopjes en soms wat hoger maar dat is het dan ook.
 
Ik vind het persoonlijk niet fijn om hem zo hoog te trekken in de 1. Eigen mening natuurlijk.

BTW op de koppeling lukt het mij nooit echt. Geef ik dan te weinig gas? Laat ik de koppeling te hard slippen of juist weer niet ? krijg wel hopjes en soms wat hoger maar dat is het dan ook.
Dat je het niet fijn vind is wat anders. ik denk dat je het eerder eng vind, maar realiseer je wel dat je veeel meer motorrem hebt in de 1 dan in de 2 of 3.
op de koppeling is gewoon kort slippen met redelijk veel gas, maar das een kwestie van de timing en dosering oefenen!
 
Ja dat realiseer ik me wel.

Is wheelieen met slippende koppeling niet slecht voor de koppeling. (welke van de twee is slechter in zn algemeen? )
 
Ja dat realiseer ik me wel.

Is wheelieen met slippende koppeling niet slecht voor de koppeling. (welke van de twee is slechter in zn algemeen? )
nee, zolang je het GOED doet. dus kort slippen en de koppeling HELEMAAL los laten. het is puur een doserings-ding. Veel beter dan op het gas, omdat je veel minder vaart maakt en met wat oefenen je veeeel beter je wheelie kunt "plaatsen" waar je m wil.
Op het gas laat je de motor veel meer werken en vermogen opbouwen, en maak je veel meer toeren onder belasting omdat je veel meer versnelt.. ook loop je het risico het gas teveel open te houden omdat ie het eerste stuk langzaam omhoog komt, maar daarna steeds makkelijker klimt en dus achterover gaat. |(
 
Ik kan makkelijk een dikke wheelie maken op een GSF650 zonder koppeling... xD
Ligt meer aan je houding en je gevoel, gewoon meer gassssss hahaha

Maar let wel op, zodra je het een beetje kan, ga je het overal doen, haha
Dus hou je spiegels goed in de gaten
 
Waarom zijn mensen zo trots op wheelies zonder koppeling? Dat kan iedere barbaar met genoeg vermogen... Maar vraag ze de koppeling te gebruiken en ze schijten peuken _O-


Overigens zie ik heel veel het advies om het in de 2 (/3) te doen... Da's kut. Wil ie voor geen meter omhoog, 't is maar een 600Ffie :') Heck, mijn B12 heeft moeite met in de 2 omhoog komen (maar heb wel een ziek lange overbrenging). Gewoon in de 1, als je het nog te zenuwachtig vindt ga je verder dan je zou moeten op dat moment. Meer snelheid is niet het antwoord. Vertrouwd raken met wat je wel kunt, gas leren doseren en steeds verder opbouwen wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Met mijn vorige motor(cbr600rr '04) lukte het ook prima!
In z'n 1 bij 10000 toeren, gas dicht, gas open en hopakee!
Misschien leek het maar zo maar minder benzine in de tank leek te helpen!

Succes!
 
Waarom zijn mensen zo trots op wheelies zonder koppeling? Dat kan iedere barbaar met genoeg vermogen... Maar vraag ze de koppeling te gebruiken en ze schijten peuken _O-

lol, kan het ook wel met koppeling, leg het gewoon uit dat het met een 650 ook zonder kan.
Waarom ben je niet gewoon blij voor die mensen die er trots op zijn.......... :Y
En trouwens waarom zou j ém schijten als je koppeling moet gebruiken?
 
Met mijn Cbr 600 f2 lukt het ook wat bij mij helpt was iets aan het stuur trekken..
Hij gaat dan rond de 8000 toeren omhoog, welke snelheid daaraan vast zit durf ik niet te zeggen omdat ik geen km teller heb maar zal rond de 60-70 liggen.

Hoop dat je er iets aan hebt.
 
Ik heb een kawasaki zzr 600 en hij wil ook echt niet omhoog. Zonder koppeling niet, maar ook met koppeling blijft hij aan de grond. Ik zit rond de 9000rpm en dan koppeling aantikken. Voel hm wel wat harder vooruit springen maar komt niet los...
 
Bij Da Bips leer je het inderdaad met koppeling. Soms ook wel op het gas maar das bij hoog koppel fietsen makkelijker en is eigenlijk om alleen te laten wennen aan het los komen.

Zzr600 is niet de meest ideale fiets door het gewicht in verhouding tot het vermogen, maar het gaat wel! Ik durf te wedden dat je de koppeling en gas verkeerd bediend. Tips en truuks geven is veel makkelijker als je ernaast staat dus met een kleine investering kun je al heel wat leren. We hebben nog nooit ontevreden wheelie lessers gehad!
 
Hm... Zonder koppeling lukt het nu redelijk... Krijg de kriebels als ik in ze 2 probeer hem omhoog te krijgen... Langzaam oefenen...;)
 
Heb ook cbr600 f4, 1ste...gas tot 7/8000 toeren, gas los...gas erop e voila.
Wiel komt goed van de grond, ikzelf doe het echter niet meer vaak en koppeling begin ik al helemaal niet mee, vind risico van crash te groot ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan