Wheelie zonder koppeling op m'n cbr

Jij bent een grote knul, maar leren lezen is toch iets wat je beter onder de knie moet krijgen ;)

Je zou wel een klein piemeltje hebben denk ik, iemand als jou maakt dit topic nou niet echt gezelliger. :o :+

Dit topic zou jou hard uitlachen :

Groetjes,

BW :j

Wellicht ben ik niet zo stoer hoor.. Maar tegen de middenlijn aan lopen knee-downen als er een bus aankomt (vanaf 0:55)? Lijkt mij persoonlijk niet heel slim idee.. krijg je van die dingen zoals 2:40 van..
 
... de sfeer wordt grimmig.. :P

*weet niet zo goed of er wel of geen bier&sjips gehaald moet worden*
nee hoor, juist de bedoeling dattet een beetje netjes blijft.. Bad Wetter begint over kleine piemols en uitlachen _O-
 
Laatst bewerkt:
typische reactie, had ik kunnen verwachten natuurlijk.. daar heb ik geen aangepaste bike voor nodig hoor ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) enige dat ik op die foto doe is de koppeling ingeknepen houden en de voetrem gebruiken, en laten die 2 dingen nou TOEVALLIG ook op elke andere motor zitten.. zie bijvoorbeeld

of mn standaard straatfiets

[afbeelding]

het gaat helemaal niet om aanpassingen maar om weten wat je moet doen, en oefenen..
Hey, je moet je achterband oppompe as ik ut goed zie...
Maareuh, na hoeveel jaar oefenen ziet 't er ongeveer zo uit?
Enneuh, mag je ook beginnen met oefenen als je 30+ bent? O-)
 
Jij bent een grote knul, maar leren lezen is toch iets wat je beter onder de knie moet krijgen ;)

Je zou wel een klein piemeltje hebben denk ik, iemand als jou maakt dit topic nou niet echt gezelliger. :o :+

Dit topic zou jou hard uitlachen :

Groetjes,

BW :j
Hmmmm impressive :+

Wat is nu je punt vriendelijke vriend want Daliks heeft helemaal geen kleine piemol, ik wel maar dat weet iedereen. _O-

Ik vind het juist een leuk topic en er staan ook goede tips tussen, degene die het topic niet gezelliger maakt ben jij met je lange tenen die van eindhoven tot aan fokking Rotterdam komen. :W
 
Hey, je moet je achterband oppompe as ik ut goed zie...
Maareuh, na hoeveel jaar oefenen ziet 't er ongeveer zo uit?
Enneuh, mag je ook beginnen met oefenen als je 30+ bent? O-)
Jahoor, er zijn zat mannen die op die leeftijd beginnen mar het beste is toch wel om wat jonger te beginnen want dan hebben de meesten minder schrik. Ik word dit jaar 30 en homootje liks zelfs al 32 _O- .

Liks oefent al een jaar of 7 maar schrapen lukt wel met een jaar of zelf eerder.

De bandendruk staat meestal tussen de 1.5 en 2 bar maar de laatste tijd rijden we met hogere bandendruk tot ongeveer 3 a 3,5 bar. Dat is rechtuit onstabieler op lage snelheid maar stuurt weer makkelijker voor de cirkels. Voor wheelies op straat zou ik de bandendruk gewoon lekker laten staan zoals je em hebt.
 
het staat er toch echt?

Nee hoor? opnieuw -O-

Heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen! :j

Ook al ga ik niet meer verder met dit topic, leuke tips man achterrem gebruiken uuuh ja,,, eerder teleurstellend als je dat soort dingen niet weet _O-
 
Laatst bewerkt:
Hey, je moet je achterband oppompe as ik ut goed zie...
Maareuh, na hoeveel jaar oefenen ziet 't er ongeveer zo uit?
Enneuh, mag je ook beginnen met oefenen als je 30+ bent? O-)
rij nu met 3 bar, op dat clipje rond de 2-2,4 bar.. maar al het gewicht staat natuurlijk op 1 band he :Y
Howard is begonnen met zn 36e, die is uiteindelijk behoorlijk goed geworden!
 
nope! al voel je wel beter je bike iets beter aan in bepaalde situaties. maar dan hebben we het alleen over een gewone wheelie leren. van echt freestyle stunten word je wel degelijk een betere allround rijder! no harm taken, vind het een goed punt hoor!
idem hier. stiekem zou ik het ook graag kunnen hoor :P
 
Jij bent een grote knul, maar leren lezen is toch iets wat je beter onder de knie moet krijgen ;)

Je zou wel een klein piemeltje hebben denk ik, iemand als jou maakt dit topic nou niet echt gezelliger. :o :+

Dit topic zou jou hard uitlachen :

Groetjes,

BW :j

Je zet jezelf voor lul met zulke suffe opmerkingen.

Tenzij je graag als clown gezien wordt kun je beter niks meer zeggen.
:N
 
Nou ik heb het vanmiddag ook maar eens geprobeerd naar aanleiding van dit topic , met mijn 34 lentes en hele kleine lulletje... :/ ...ik vind het ronduit eng !
Ik schei er lekker mee uit , hou wel 2 wielen aan de grond. :W
 
Nou ik heb het vanmiddag ook maar eens geprobeerd naar aanleiding van dit topic , met mijn 34 lentes en hele kleine lulletje... :/ ...ik vind het ronduit eng !
Ik schei er lekker mee uit , hou wel 2 wielen aan de grond. :W

Waar heb je die fireblade dan voor gekocht? Dat is toch de Ultieme wheelie-machine!

Nee hoor. Jij bent de enige verstandige persoon in dit hele topic :P
Wij zijn eigenlijk allemaal gek dat we op 1 wiel rijden met hoge snelheden. Maar het is zo verslavend!
 
Vanmiddag kon ik het niet laten,, ik moest even proberen een wheelie te trekken. Ik rij op een cbr 600 F4 en ik dacht ik red het wel zonder dat ik de koppeling zou moeten gebruiken. Dit omdat dit beter schijnt te zijn voor de motor.
Het viel echt tegen.. in de eerste vernelling met 4000 touren en vervolgens het gas flink open draaien maar de neus bleef op de grond. (constant ook de achterrem op spanning gehouden)

Is het niet mogelijk om een wheelie te trekken op m'n motor zonder de koppeling te gebruiken?

Uiteraard kreeg ik de neus wel omhoog wanneer ik de koppeling ging gebruiken! maar dit lijkt me toch een minder prettige manier om te beginnen met wheelies! het hort en stoot meteen zoveel!

Graag jullie mening!
Zo,n 600 gaat in z,n 1 zonder koppeling echt wel omhoog, dat lukt zelfs nog met een goldwing :Z
Het is een kwestie van durven en doen.
En by the W een motor die niet zonder koppeling omhoog komt valt onder de kattegorie damesbrommer ala sparta-met, _O-
En van z,n 1 naar z,n 2 overschakelen tijdens een wheelie kost je de 2e versnelling dat hebben vele honda,s en yamaha,s dan schiet hij op den duur uit de versnelling. :Y
 
Vol acceleren naar +/- 7000 rpm gas los, vol gas erop and lift off.

Je zal merken dat je in het begin uit schrik je gas draait. Vaak is dit op het punt dat de motor echt begint te klimmen naar het balanspunt.

Gewoon veel oefenen en je zal merken dat je op een gegeven moment naar je dashboard kijkt. Als hij dan op de kop iets begint te dansen en qua hoogte gelijk blijft zit je op het balanspunt. Het is net als fietsen :+

Succes!

full
 
Laatst bewerkt:
Vol acceleren naar +/- 7000 rpm gas los, vol gas erop and lift off.

Je zal merken dat je in het begin uit schrik je gas draait. Vaak is dit op het punt dat de motor echt begint te klimmen naar het balanspunt.

Gewoon veel oefenen en je zal merken dat je op een gegeven moment naar je dashboard kijkt. Als hij dan op de kop iets begint te dansen en qua hoogte gelijk blijft zit je op het balanspunt. Het is net als fietsen :+

Succes!

[afbeelding]
@ Redline rider Zwabberde je nu zo, of ligt het aan de foto :+

En als het lukt als je er bij kunt :o als je te ver dreigt te gaan gebruik je achterrem en hij smakt gelijk in de voorvering })
Niet te en te veel doen want dan klappen je voorvorkkeringen er uit -O-
Bij een goede lange wheelie komt je voorwiel neer als een landend vliegtuig piep en een rookwolkje *O*
 
Een Goldwing zegt u? Daar zit ook een koppeling op dus het principe is hetzelfde:
[afbeelding]Helaas niet. En het trekt ook geen mooie vrouwen aan ;(Dit filmpje is (vanaf 4 minuten!!) inderdaad het goede voorbeeld. Je kunt ook mooie de gas/koppeling horen als hij de koppeling even laat slippen. En hij zegt (vanaf 5:30) ook hetzelfde als wat ik doe "slipping the clutch is the best way to bring it up" en "people talk about going into top gear wheelies. There is not any reason to do that. Bikes are happy to sit in 2nd or 3th gear".

Oh en vanaf 6:30 laat hij nog even zien hoe het moet. 2e versnelling, koppeling laten slippen en omhoog. Je ziet ook dat het toerental vrij laag blijft (7:30). En hij blijft gewoon op het balanspunt rijden met een vaste snelheid. Een wheelie van 2 mijl (bijna 3 km)

tijdens de opendag van HvW is het me ook gelukt om met een goldwing op het achterwiel te rijden })
 
Late reactie?? Ga het toch zeggen.

Zie meerdere mensen zeggen (powerwheelie) vol gas naar 7-8000 toeren gas dicht en vol gas weer open.

Ik maak hem altijd door redelijk vlot (zeker niet vol) door te rijden naar de 7000 toeren (in 1e versnelling dus wegrijden bij verkeerslicht oid) dan gas net niet helemaal dicht (dus je houd nog spanning op je ketting ) maar laat hem wel in de voor vering duiken en dan flink gas er op (hoeft ook niet vol) dan komt hij mooi geleidelijk omhoog en als je wat geoefender wordt kan je rustig doorschakelen naar zn 2 en 3 en hem op zijn balans punt houden.

Bij mij komt hij dan ook mooi geleidelijk weer naar beneden om dat ik door gas. Anders vlak voor je de grond raakt weer op het gas ( vind je vering/lagers fijner)
 
volgens mij begrijp je niet helemaal wat "balanspunt" is.. als je aan t schakelen bent ben je daar nog lang niet. ik denk dat je bedoelt dat je dan een mooie stabiele, doch enigzins/behoorlijk versnellende wheelie maakt.
 
volgens mij begrijp je niet helemaal wat "balanspunt" is.. als je aan t schakelen bent ben je daar nog lang niet. ik denk dat je bedoelt dat je dan een mooie stabiele, doch enigzins/behoorlijk versnellende wheelie maakt.

In zn 1 zal je hem uiteindelijk in de begrenzer gooien dus zal je moeten schakelen om hem hoger te krijgen. (naar balans punt )

Verder hou ik het inderdaad altijd bij een mooie stabiele. (vind ik ook mooier maar dat is een mening)
 
In zn 1 zal je hem uiteindelijk in de begrenzer gooien dus zal je moeten schakelen om hem hoger te krijgen. (naar balans punt )
dat is dus gewoon niet waar.. in zn 1 kan je prima op het balanspunt, en vertragen. zelfs zo ver dat ie afslaat. zelfs beter en veilger dan in zn 2 of 3.
natuurlijk is een stabiele wheelie mooier, dat gejengel aan t gas is niet om aan te zien :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan