michiel34a
MF veteraan
- 10 feb 2006
- 8.713
- 0
Denk alleen wel dat je koppelingsplaten zo wel gauw naar de kl*te zijn.
Als je het eenmaal kan doe je niks anders, lijkt me.
Heb ook nog nooit een duc een wheelie zien maken.
Op balanspunt VERSNEL je niet, net daarboven rem je zelfs af/kun je afremmen met de rem..,zonder achterrem kan je niet BLIJVEN rijden want je blijft constant een beetje versnellen totdat je moet verleggen.
Nou een trial motor weet ik niet precies, maar ik heb ooit een Honda Xl500 gehad, lekker groot 21 inch voorwiel en daar was het gewoon een kwestie van de koppeling vlot loslaten en dan ging die al op zijn achterwiel.kan iemand mij vertellen hoe je met een trialmotor een wielie maakt?
Spelen met je gas en je koppeling. Ik kan het niet goed uitleggen, het is een gevoel en ik kan het lang niet op elke motor, maar op een off the road denk ik dat het een beetje hetzelfde zal zijn als op een trial. Er is hier ergens een topic van iemand die het goed kan uitleggen, ik zal ff zoeken naar de link.beter snap ik dat het leuk is
maar hoe blijf je boven in wielies maken boedoel ik:
en wat moet je doen als je te ver naar achter slaat.
Why clutching wheelies is the best method for launching wheelies
Clutching is by far the best way to get wheelies up, regardless of whether the bike has enough power to power it up. While it does wear out clutch plates a little faster than normal, the difference is not significant. I also have never read about any major problems as the result of the extra tension on the drive train.
There are many advantages to clutching wheelies vs. powering wheelies.
1. It allows you to wheelie bikes that don’t have enough power to power it up.
2. You can wheelie at lower rpm’s, and therefore slower speeds. This allows beginners to keep a wheelie up longer, with out being at the balance point.
3. The launch is more predictable. When powering a wheelie up, the front end comes up relatively slow. Then when the front end is about 3 feet off the ground, the front end jumps up very fast under full throttle, making for a scary and unpredictable launch. When clutching up wheelies right, the front jumps up close to the balance point. From there you just play with the throttle to fine adjust the height. After a little practice, clutching becomes very predictable and not frightening at all.
4. All of the pros that I know of clutch every wheelie. You want to be like them don’t you?
En dan al je oliekeerringen er uit blazenAls je veel wheelied kun je erover denken om hem extra vol te gooien met olie (boven de max line). Drooglopen e.d. moet je je vooral pas zorgen om gaan maken als je lang gaat 12 'o clocken e.d.
Wilde deze ook nog even hier plaatsen:
dwaas, doorschakelen in de LUCHT ook gewoon met de koppeling doen, tijd zat en beter te controleren na het schakelen.gewoon in de 1e en optrekken tot 8000 toeren en gas dicht motor laten duiken en gas erop en hoppa he's rising en dan op het achterwiel even zonder koppeling doorschakelen naar 2 en dan meters maken.Dit was trouwens op een vfr 800 bj 99 dus niet een echte muscle bike maar wel een leuke fiets om mee te knallen.
heb nu een nieuwe tuono 1000 r en die wil tot z'n 2 nog stijgeren.Tpo fiets om mee te kwallen.