Wie gaat er mee klaverblad racen?

Ik zou persoonlijk het geval in Duitsland niet op halen waar een aantal mensen het vreselijk moeilijk (terecht) mee hadden maar als ik Baksteen enigsinds ken (digitaal) gebruikt hij dit voorbeeld om duidelijk te maken dat men niet te snel iets moet roepen. De werkelijkheid kan heel anders overkomen op mensen dan dit gewauwel op internet.

Daarnaast is het natuurlijk niet altijd zo dat je met je motorrijbewijs kiest voor gevaar en risico. Je kunt het daarna wel opzoeken maar dat is een keuze. Je eigen keuze.
 
Nee, hoor. Ik lees hier nu drie jaar mee en reageer ook zeer regelmatig. Als ik zo de reacties lees over hoe koekblikkers nooit kijken. Elk ongeluk de schuld is van koekblikkers. Elk niet voorspelbaar gedrag in het verkeer altijd de schuld is van een ander. Als de motorrijder onverwacht uitwijkt dan moet de rest daar maar rekening mee houden. Als ieder ander onverwachts uitwijkt dan is diegene een lul/klootzak/oud lijk en nu komt het, mongool (is geestelijk gehandicapt).
Ik rijd motor, pas me aan aan het verkeer, houd rekening met fouten en hoop dat anderen rekening houden met mijn fouten en regelmatig buiten de wet tredende snelheden.

Het lichamelijk gehandicapt noem ik mensen die niet tegen een druppel ruitesproeier vloeistof kunnen en zich op die manier uit gaan laten over anderen zoals hierboven omschreven. Elk normaal mens kan een druppel nat hebben dus degene die dat niet kunnen noem ik lichamelijk niet in orde.

Snappie het nu wel ?

Ik begrijp je punt, laten we het daarop houden.
:)
 
Daarnaast is het natuurlijk niet altijd zo dat je met je motorrijbewijs kiest voor gevaar en risico.

Met alleen je motorrijbewijs inderdaad niet. Maar ik hoop, dat iedereen toch beseft, dat het rijden van een motorfiets (veel) meer gevaar en risico oplevert dan het rijden in een koekblik :?

Juist als je dit niet doet, kan dit minder prettige gevolgen hebben. -O-
 
Met alleen je motorrijbewijs inderdaad niet. Maar ik hoop, dat iedereen toch beseft, dat het rijden van een motorfiets (veel) meer gevaar en risico oplevert dan het rijden in een koekblik :?

Juist als je dit niet doet, kan dit minder prettige gevolgen hebben. -O-
natuurlijk is dat zo maar dat is niet vanwege de anderen, dat is vanwege het feit dat de motorrijder kiest voor een stukje leer ipv 10 airbags en een berg staal. Omdat dit onze keuze is rijden wij voorzichtiger en defensiever. We kunnen niet van anderen verwachten dat ze hun rijgedrag ineens aan passen aan ons.
 
En een boting met een voorwerp is...............een vertraging!!!!Je hebt te weinig literatuur gelezen waarin het effect van botsproeven beschreven is. Als je even de moeite neemt om de bron van het plaatje te achterhalen zal je zien dat het geen onzin is. Een personenauto die bovenop het lichaam van een mens stuitert (klemzitten tussen bodemplaat en wegdek)levert best wat G-krachten op het lichaam.
Wederom totale bullshit. Ten eerste bewegen beide massa's zich grosso modo in dezelfde richting en zal de ene massa (de golf) geen g-kracht van betekenis op de andere massa (de motorrijder) uitrichten. Ten tweede wordt er wel druk op het lichaam van de motorrijder uitgeoefend door de golf, maar dat heeft niets met G-krachten te maken. Ten derde durf ik zelfs te stellen dat de motorrijder de bestuurder van de golf dankbaar omdat hij zonder tussenkomst van de golf waarschijnlijk tegen de vangrail (een star lichaam) was geschoven, en dan waren er wel serieuze G-krachten opgetreden.

Als je even de moeite had genomen om even wat basale natuurkunde te lezen dan had je niet volhardt in het spuien van onzin.
 
Die intenties zijn pas enkele post terug duidelijk geworden. TS ziet het als zijn taak om ons (motorrijders) te vertellen dat we voorzichtig moeten doen.
Daar zit ik niet op te wachten. TS stelt terecht dat hij dit mag doen, vraag me alleen af of dit de juiste plek is.
jongen, ga dan lekker ergens anders vervelen ipv je hier ee nzwak hart te ergeren. Je mening is nu wel overgekomen en hoef je niet in elke post opnieuwe te vertellen hoor. :N
 
Lees net in je profiel wat je beroep is. Vind ik allereerst geen onderwijsinstelling, maar een slechte leerschool :( Daarnaast verklaart dit je zogeheten 'heldere' kijk op zaken :X
kan je je iets meer onderbouwen?
ben wel benieuw waar jij je mening op berust nl. :)
 
imho is het toch echt de schuld van de motorrijder, hij weet de risicio's die hij neemt (wij allmeaal mag ik hopen) des te sportiever je rijd, des te groter de kans dat je er op een dag afvalt.

de witte auto had er weinig aan kunnen doen, zelfs als ie al vol op de rem had gestaan. die bestuurder zal slecht slapen de komende tijd '(
 
Laatst bewerkt:
imho is het toch echt de schuld van de motorrijder, hij weet de risicio's die hij neemt (wij allmeaal mag ik hopen) des te sportiever je rijd, des te groter de kans dat je er op een dag afvalt.

de witte auto had er weinig aan kunnen doen, zelfs als ie al vol op de rem had gestaan. die bestuurder zal slecht slapen de komende tijd '(

In verzekeringstechnische termen denk ik dat dit een 50%/50% gevalletje is, mits de motorrijder de maximum snelheid niet heeft overschreden :)
De wereld is lang zo zwart/wit nog niet hoor ;) En ja, de motorrijder zoekt de grens op. Maar of dat het hem schuldig maakt? Maar buiten kijf staat dat de Golf-bestuurder er niets aan kan doen :)
 
Je kunt er lang en kort over lullen.
De openbare weg is nou eenmaal geen circuit
Als je wilt gassen dan zijn er andere plaatsen waar je dat kunt doen
http://www.rsz.nl/mo_toms.htm of http://www.motorsportlifestyle.nl/
En dan kun je niet gaan zitten eikelen dat dat je geld kost
Dat kost een goede helm of pak je ook !
En die draag je ook voor je eigen veiligheid


Als je het veilig wil doen dan is dit een alternatief
 
ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik erger me aan mensen die denken dat de persoon in de golf zat te pitten ofzo, of totaal niet zou hebben opgelet ofzo:

mijn indruk van die filmpje is, 2 voertuigen rijden 120, netjes, niets aan het hand, er rijdt een motorrijder op de klaverblad, lekker knietjes aan de asfalt, niets mis mee.

nou rijdt die motorrijder zichzelf onderuit en schiet voor de auto, dit alles gebeurt in een fractie van seconden, en als ik me in die bestuurder zou indenken, zou ik me een tyfus geschrokken zijn en even niet weten wat ik moet doen, ik denk dat die bestuurder niet heeft kunnen reageren op die motorrijder.

ik denk dat het moment dat de bestuurder nog netjes 120 rijdt en dan de motorrijder ziet, en even later onder zijn auto schiet, nog geen seconde is, en in de boeken staat duidelijk dat de reactietijd 1 seconde bedraagt, en dan moet je nog remmen. ik denk dus dat de bestuurder pas heeft kunnen remmen toen de motorrijder al onder zijn auto vandaan was.....

mijn indruk is, dat de bestuurder van die witte golf totaal niets te verwijten valt, en dat alle schuld bij de motorrijder ligt.

dit is een bijzonder erngstig ongeluk. echter, ik weet het nasleep van die ongeval niet, dus ik laat het hierbij.
 
ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik erger me aan mensen die denken dat de persoon in de golf zat te pitten ofzo, of totaal niet zou hebben opgelet ofzo:

mijn indruk van die filmpje is, 2 voertuigen rijden 120, netjes, niets aan het hand, er rijdt een motorrijder op de klaverblad, lekker knietjes aan de asfalt, niets mis mee.

nou rijdt die motorrijder zichzelf onderuit en schiet voor de auto, dit alles gebeurt in een fractie van seconden, en als ik me in die bestuurder zou indenken, zou ik me een tyfus geschrokken zijn en even niet weten wat ik moet doen, ik denk dat die bestuurder niet heeft kunnen reageren op die motorrijder.

ik denk dat het moment dat de bestuurder nog netjes 120 rijdt en dan de motorrijder ziet, en even later onder zijn auto schiet, nog geen seconde is, en in de boeken staat duidelijk dat de reactietijd 1 seconde bedraagt, en dan moet je nog remmen. ik denk dus dat de bestuurder pas heeft kunnen remmen toen de motorrijder al onder zijn auto vandaan was.....

mijn indruk is, dat de bestuurder van die witte golf totaal niets te verwijten valt, en dat alle schuld bij de motorrijder ligt.

dit is een bijzonder erngstig ongeluk. echter, ik weet het nasleep van die ongeval niet, dus ik laat het hierbij.
Waar het om jouw verhaal om gaat heb ik inderdaad ook al gezegd.. Alleen sommige mensen hebben altijd iets nodig om tegenaan te schoppen ;)
Deze motorrijder had gewoon heel veel pech, en de automobilist ook trouwens.. -O-
 
Grappig dat ThunderSTreak al die conclusies kan trekken uit een filmpje met zo een lage kwaliteit. Ook grappig dat dit filmpje eerder in een ander topic te zien was waarbij iemand het fragment op TV heeft gezien met commentaar. Motorrijder kwam er redelijk goed vanaf dus gaat ff ergens anders uit je nek lullen aub :W


Ik ben blij te horen dat de motorbestuurder het er levend vanaf heeft gebracht :)
In inderdaad ging hij met veel te hoge snelheid de bocht uit en vloog dus uit de bocht. :Y maar kan hij nu dus van z'n fout leren,iets wat soms anderen niet mogen meemaken
 
Zijn altijd van die Rossi look-alikes die zich gewillig een slachtofferrol aannemen ipv eerst naar zichzelf te kijken.

Die golfrijder valt niets te verwijten. Houd zich netjes aan de verkeersregels en dan uit het niets komt een projectiel voorbij schuiven en zijn vriendje boven op de viaduct lekker filmen. Hopelijk hebben ze wat bijgeleerd

Hij is iig over de slachteroffer heen 'gehobbeld' en niet vol in de remmen toen hij er boven op zat. Voor hetzelfde geld zat de motorrijder er vast onder......
 
kan je je iets meer onderbouwen?
ben wel benieuw waar jij je mening op berust nl. :)

Wil ik best doen. In dit topic wil TS alleen maar even meneer de onderwijzer spelen, waarbij hij wil aangeven of iets goed is of fout. In my opinion gaat deze redenering ook vaak op in het leger, het is ja of nee en er is geen gulden middenweg waarin plaats is voor emoties, gedragsintenties, etc, terwijl het juist zo belangrijk is om vanuit verschillende invalshoeken te kijken naar een dergelijke situatie.

Zoals ik eerder aangaf is het ook niet de bedoeling van iemand die te hard rijdt om doden te veroorzaken, maar dat is helaas toch soms ook het geval '(

Samenvattend: ik vind dat er in het leger en ook door TS in dit topic veel te bekrompen geredeneerd wordt! Door deze manier van redeneren ontstaat er alleen maar een welles/nietes verhaal en die periode zijn we toch wel een beetje ontgroeit of niet :?
 
Wil ik best doen. In dit topic wil TS alleen maar even meneer de onderwijzer spelen, waarbij hij wil aangeven of iets goed is of fout. In my opinion gaat deze redenering ook vaak op in het leger, het is ja of nee en er is geen gulden middenweg waarin plaats is voor emoties, gedragsintenties, etc, terwijl het juist zo belangrijk is om vanuit verschillende invalshoeken te kijken naar een dergelijke situatie.

Zoals ik eerder aangaf is het ook niet de bedoeling van iemand die te hard rijdt om doden te veroorzaken, maar dat is helaas toch soms ook het geval '(

Samenvattend: ik vind dat er in het leger en ook door TS in dit topic veel te bekrompen geredeneerd wordt! Door deze manier van redeneren ontstaat er alleen maar een welles/nietes verhaal en die periode zijn we toch wel een beetje ontgroeit of niet :?
Ik zal er niet te veel op in proberen te gaan omdat dit weinig met het topic te maken heeft, maar wat denk je, zal de rede zijn dat er zo gedacht wordt in het leger?
Of zal er in een oorlogssituatie waar er op je geschoten wordt zonder dat je weet waarvandaan eerst ff een kringgesprek moeten komen, wat ze dr tegen gaan doen, wie zich dr goed bij voelt enz enz.
In dat soort situaties moet je blind op elkaar kunnen vertrouwen en weten wat de ander doet, zodat jij dat niet voor hem hoeft te doen omdatje het al druk zat hebt met overleven.
Dat is de rede dat het zo strak en zo gediciplineerd hoort te gaan en er geen tegenspraak gedult wordt.

Ff terug naar het topic. De TS heeft al geschreven waarom i het zo neergezet heeft als dat het er staat. Dat sommige het zien als morralismeis denk ik hun probleem.
dat jij het ziet als de betweterige onderwijzer is eigenlijk ook jouw probleem. hij geeft het aan, wat je dr mee doet is dus jouw en mijn zaak. Een beetjemakkelijk vind ik hetdan ook om met zn alle over de ts heen te vallen.
Als je het niet bevalt kan men dit normaal zeggen, negeren en ergens anders kijken of op het gele driehoekje klikken en melden waarom ze zich zo vervelend voelen zodat een mod daar eventueel iets aan kan doen door bijv. een topic te sluiten :)

Zo, ik ga nu weer verder met mn psalmen doorspitten :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan