MeanBlueMan
Moderator a la Pastafari
Ze passen niet op mn GSXR 1100.
Kan ik ze omruilen?
Zeker.
Voor iets van een mm of 9 waarschijnlijk
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze passen niet op mn GSXR 1100.
Kan ik ze omruilen?
Pomelac P12
Universeel schrikdraadapparaat voor honden, katten , geiten, koeien, paarden, enz
U ziet hier een schrikdraadapparaat dat zeer betrouwbaar is met een lange levensduur.
In de zomer inzetbaar aan 9V of 12V in het weiland, en in de winter op 220V in de stal of bij het huis.
Het apparaat is vervaardigd van hoogwaardig kunststof,is UV bestendig en spatwaterdicht.
Door het spannings kontrolelampje een hoge zekerheid of het apparaat goed functioneert.
Gewas vernietigend en ook geschikt voor wild afweer.
Het gaat hier om een nieuw apparaat met 3 jaar garantie.
Wordt geleverd met de volgende toebehoren: weide aansluitkabel, aarde aansluitkabel, batterij aansluitkabel, 220V adapter + aansluitkabel. (accu wordt niet meegeleverd)
Bij dit apparaat zit geen bak waar de barrerij in staat, de batterij staat dus naast het schrikdraad apparaat.
Technische specificaties:
Netspanning: 9,12,220 volt
Afgiftespanning onbelast: 8000 V
Ontlaadenergie 0,4 Joule
Max. schrikdraadlengte 20 km.
Aanbevolen schrikdraad lengte :
Zonder begroeiing 20 km
Lichte begroeiing 10 km
Sterke begroeiing 5 km
een beetje knutselen en je hebt een prachtig systeem,
ik kan het zelfs zo maken dat bij een wat te lage accuspanning [systeem kijkt naar z'n vrij] de motor start en de accu bijlaadt.
daarna valt ie weer uit.
ik meen het half serieus,
En je zet een tak of stukke draadeind tegen de motor en kunt alsnog gewoon verder sleutelen.
En niet iedereen is erg gevoelig voor die apparaten. Mijn manier om te testen was ook altijd gewoon vast pakken. Ik zou de klauwen eraf kunnen halen terwijl dat apparaat gewoon doortikt, zeker aangezien handvaten vrijwel altijd geisoleerd zijn.
Geen zin om het hele topic door te lezen, maar als ik op een motor stap knijp ik altijd de voorrem in? Dan heb je toch helemaal geen remdruk meer dus moet je dat toch merken
met een stukkie tak gaat dat zeker niet werken, hout geleidt niet.
das1, en 2; het gaat om het schrikeffect, niet om ze dood te krijgen.
ik geloof daar helemaal niets van, ooit weleens tegen een schrikdraad aan lopen zeiken?
en hoe beviel dat?
het ene schrikdraad is het andere niet, dit zal echt superkrachtig zijn omdat het geen afstand af hoeft te leggen.
dus heb je geen verzwakking, wat je normaal wel hebt door de enorme afstanden die het aflegt. Je krijgt die kilojoules zo recht door je flikker.
ik moet nog zien dat als dit systeem op de motor zou zitten jij zonder enkel probleem kan gaan "sleutelen" op je gemak.
trek je bougiekabel maar eens los met een lopende motor, da's ongeveer hetzelfde effect. Dit zal nog veel krachtiger zijn.
edit; hetgene wat het zo erg maakt zijn de ampéres, ook al zijn die erg laag in dit geval zijn ze er wel.
en dat zal de beleving van die spanning heel erg gaan versterken.
een vonkje van een bobine zal een dier niet zoveel van aantrekken, loopt amper stroom doorheen.
dit is een heel ander verhaal.
Geen zin om het hele topic door te lezen, maar als ik op een motor stap knijp ik altijd de voorrem in? Dan heb je toch helemaal geen remdruk meer dus moet je dat toch merken
Weet je....lees gewoon t hele topic, staat zo dom als je zo'n reactie plaatst terwijl het antwoord er al staat.
nee, want ze hebben de remleiding op druk gehouden door hem af te knellen,
zodoende lijkt het alsof die remmen het nog doen, das het gemene eraan....
Meen je niet?! Dus het is nog een bewuste poging tot moord ook zowat??
Echt triest.. maar btw, ik pak tijdens het lessen volgens mij lang niet altijd de voorrem bij het opstappen?
Verder mogen die idioten als ze ooit gepakt worden een keer als straf bij het zebrapad over steken met een naderende motor die jammer genoeg zomaar niet kan remmen...
Respect dat je je toch even meld en verteld wat er nou psies gebeurt is, ipv ons er lekker op los laat speculeren.Wie had hier ook alweer problemen met zijn remmen? Dat ben ik.... En ja, een vrouw en nee niet blond. De Brembo monoblocks, die je voorbij ziet komen bij de verschillende redactionele artikelen waren het niet. Blijkbaar zijn de standaard Tokico remklauwen al de moeite waard om te stelen van een R6. Helaas zijn niet alle artikelen juist geschreven, variërend van al op snelheid rijdend de bocht in tot het ontwijken van een stilstaande motorrijder die veranderde in een voetganger tot een voor mij rijdende motor.
Al kletsend maak ik me op om terug te rijden na de Superbikes vanaf de parkeerplaats achter de hoofdtribune. En nee idd, in het gras zie je geen plas met remvloeistof liggen. Stapvoets rij ik door het gras over het grind naar de verharde weg aan de buitenkant. Tik nog even de achterrem aan om m'n snelheid te controleren en vandaar uit kan ik gelijk de verharde weg oprijden. Echter staat er een motorrijder te wachten en moet ik mijn draai wat krapper maken op de 'T-splitsing'. De weg zal een keer tussen de twee en drie meter breed zijn, ik pak de voorrem er nog even bij en merkt dat ik geen druk heb... je knijpt twee, drie keer in je handel en je bent de weg praktisch al over gestoken. Dan is het heel snel kiezen of in rijden op de wachtende motorrijder of achterlangs er omheen sturen in het gras/struiken en zorgen dat je zo gecontroleerd mogelijk stil komt te staan. Een motoragent is later naar de parkeerplaats gekomen om mijn aangifte op te nemen. Heel spannend en spectaculair was het gestuntel op de motor niet, maar het blijft een bizar idee dat mensen je bewust in gevaar kunnen brengen.
Bedankt voor alle lieve reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die zich hier ontzettend boos om kan maken. Het stoorde mij enorm dat de moraalridders met hun BRAVO lijstje al gelijk klaar stonden om hun eigen superieure manier van handelen nog even te benadrukken. Alsof je altijd maar dan ook altijd je motor checkt voor je weg rijdt als die voor een paar uurtjes geparkeerd heeft staan. En de klemmetjes die te zien waren op de foto.... nee die heeft de dief er echt niet netjes voor mij opgeschroefd om niet te morsen over de velgen en het lak. Als hij niet zoveel waarde hecht aan mijn veiligheid maakt hem gemorst remvloeistof vast ook niet zoveel uit
Respect dat je je toch even meld en verteld wat er nou psies gebeurt is, ipv ons er lekker op los laat speculeren.
Bizar dat ze standaard remklauwen gejat hebben, hoe pakt de politie dit trouwens op, als een gewone diefstal? of toch ernstiger omdat je bewust in gevaar bent gebracht door die idioot?
En vanwaar die klemmetjes op je remslangen dan eigenlijk als alle vloeistof er toch al uit was gelopen? (niet dat ik nieuwsgierig ben)
Is het verzekeringswerk of mag je zelf de nieuwe klauwen en remleidingen betalen?
Het had mij ook kunnen overkomen. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat ik de rem al een keer heb aangetikt voordat ik wegrij, maar ik let er niet specifiek op.
Of het moet mij al opvallen als ik het schijfremslot er vanaf haal, maar als je met elkaar aan het praten bent, ligt daar je aandacht totaal niet.
Succes met de reparatie in elk geval
Kan ik je geen ongelijk in geven, soms is de verleiding iets te sterk om een cliché reactie te gevenDank je, ik was eigenlijk niet van plan om te reageren, na alle cliché reacties... Maar uiteindelijk aangemoedigd nadat ik hier uit het topic een prive foto had laten verwijderen om het werkelijke verhaal te vertellen na al die speculaties. De politie ziet dit als diefstal. Ik weet niet of ze veel voor me kunnen betekenen aangezien er natuurlijk geen signalement is van de dader. De klemmetjes heeft mijn vriend van de ANWB gekregen die daar stond omdat de leidingen bleven na lekken, het potje zat nog voor de helft vol.
Kan ik je geen ongelijk in geven, soms is de verleiding iets te sterk om een cliché reactie te geven
Vind het persoonlijk teleurstellend dat ze dit als een simpele diefstal oppakken gezien wat er had kunnen gebeuren als je het niet tijdig ontdekt had
Serieus? waren je remklauwen niet zo heel erg lang gejat, lijkt me dat dat toch aardig door moet druppen, zeker als je ook nog een keer of drie in de rem knijpt...
Mijn welgemeende excuses voor een lollig bedoelde opmerking op het verkeerde momentO maar dat begrijp ik ook, in clichés denken doen we allemaal wel eens. Als je remmen door gesneden worden doet het best wel wat met je... En om dan op verschillende sites reacties als; vrouw, blond, dom, verzekeringsfraude, eigen schuld e.d. te lezen raakt je dan wel een beetje. Vandaar toch nog even mijn verhaal hier. Er zit toch nog zeker 1/3 tot de helft van het vloeistof in... dus ja misschien kun je daaruit concluderen dat ze nog niet zo lang gejat waren.
Wie had hier ook alweer problemen met zijn remmen? Dat ben ik.... En ja, een vrouw en nee niet blond. De Brembo monoblocks, die je voorbij ziet komen bij de verschillende redactionele artikelen waren het niet. Blijkbaar zijn de standaard Tokico remklauwen al de moeite waard om te stelen van een R6. Helaas zijn niet alle artikelen juist geschreven, variërend van al op snelheid rijdend de bocht in tot het ontwijken van een stilstaande motorrijder die veranderde in een voetganger tot een voor mij rijdende motor.
Al kletsend maak ik me op om terug te rijden na de Superbikes vanaf de parkeerplaats achter de hoofdtribune. En nee idd, in het gras zie je geen plas met remvloeistof liggen. Stapvoets rij ik door het gras over het grind naar de verharde weg aan de buitenkant. Tik nog even de achterrem aan om m'n snelheid te controleren en vandaar uit kan ik gelijk de verharde weg oprijden. Echter staat er een motorrijder te wachten en moet ik mijn draai wat krapper maken op de 'T-splitsing'. De weg zal een keer tussen de twee en drie meter breed zijn, ik pak de voorrem er nog even bij en merkt dat ik geen druk heb... je knijpt twee, drie keer in je handel en je bent de weg praktisch al over gestoken. Dan is het heel snel kiezen of in rijden op de wachtende motorrijder of achterlangs er omheen sturen in het gras/struiken en zorgen dat je zo gecontroleerd mogelijk stil komt te staan. Een motoragent is later naar de parkeerplaats gekomen om mijn aangifte op te nemen. Heel spannend en spectaculair was het gestuntel op de motor niet, maar het blijft een bizar idee dat mensen je bewust in gevaar kunnen brengen.
Bedankt voor alle lieve reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die zich hier ontzettend boos om kan maken. Het stoorde mij enorm dat de moraalridders met hun BRAVO lijstje al gelijk klaar stonden om hun eigen superieure manier van handelen nog even te benadrukken. Alsof je altijd maar dan ook altijd je motor checkt voor je weg rijdt als die voor een paar uurtjes geparkeerd heeft staan. En de klemmetjes die te zien waren op de foto.... nee die heeft de dief er echt niet netjes voor mij opgeschroefd om niet te morsen over de velgen en het lak. Als hij niet zoveel waarde hecht aan mijn veiligheid maakt hem gemorst remvloeistof vast ook niet zoveel uit
Maar goed... mensen liggen er blijkbaar niet wakker van als ze andermans remmen saboteren. Je kan er iig niet meer vanuit gaan dat je je motor in dezelfde staat terug vindt als dat je hem weg gezet hebt. Goed opletten dus
Mijn welgemeende excuses voor een lollig bedoelde opmerking op het verkeerde moment
Ennuh, zou je zelf in dit geval nog aangifte kunnen doen van zoiets als poging tot doodslag?
Mjah, geen getuigen en signalement, maar wel een duidelijk bewijs in de vorm van gejatte remklauwen en doorgesneden remleidingen.... dat de dader er dan vandoor is zonder dat iemand hem gezien heeft doet aan de ernst en de mogelijke gevolgen van zijn daad niks af in mijn ogen.O dat was nou ook weer niet nodig, maar toch aardig van je.
Dat zal vast wel kunnen, maar er is geen signalement, getuigen niets....
Mjah, geen getuigen en signalement, maar wel een duidelijk bewijs in de vorm van gejatte remklauwen en doorgesneden remleidingen.... dat de dader er dan vandoor is zonder dat iemand hem gezien heeft doet aan de ernst en de mogelijke gevolgen van zijn daad niks af in mijn ogen.
Geen zin om het hele topic door te lezen, maar als ik op een motor stap knijp ik altijd de voorrem in? Dan heb je toch helemaal geen remdruk meer dus moet je dat toch merken