Wie had hier ook alweer problemen met zijn remmen?

Ik zal me er nog even in verdiepen en informeren bij de politie, het is idd andere koek dan wanneer er alleen een gear indicator van je motor gestolen wordt.
Vind ik wel ja :Y Enige wat nog erger was geweest in mijn ogen was als hij je remklauwen had laten zitten en alleen je leidingen had doorgesneden. :X
 
als je geen open doorlaat bovenin het remleiding systeem hebt zal alle olie toch nooit zomaar uit de leiding lopen? de zuurstof kan alleen toegevoerd worden via de doorgesneden onderzijde, waar de remvloestof zich bevind. Op deze zelfde manier kan je water ook in een rietje houden door het eerst op te zuigen, en dan je vinger er op te houden.
Zoals ik al zei: "lijkt me"
Ten eerste heb ik het idee dat een remsysteem nooit helemaal lucht dicht is, en een remleiding heeft volgens mij ook wel iets meer doorsnede als een simpel rietje. Maar goed, is mijn gevoel wat ik er bij heb, je zou zomaar gelijk kunnen hebben :Y
 
Zoals ik al zei: "lijkt me"
Ten eerste heb ik het idee dat een remsysteem nooit helemaal lucht dicht is, en een remleiding heeft volgens mij ook wel iets meer doorsnede als een simpel rietje. Maar goed, is mijn gevoel wat ik er bij heb, je zou zomaar gelijk kunnen hebben :Y

Als de rempomp de leiding bovenin netjes afsluit, dan zal er weinig remvloeistof uit het reservoir lopen. Dat was in de leiding zit onder de rempomp zal er wel vrij vlot uitstromen.
 
Ik weet dat je eigenwijs bent.... maar een niet geheel uitgedroogde tak neem al heel wat weg. Als het gras hoog genoeg is de draad te raken heb je na een paar meter in een weide als kans dat alles de grond ingaat en je niet overhoudt.

Nee, natuurlijk heb ik er nooit tegenaan staan pissen
|( iedereen weet dat vloeistof best goed geleid en dat waar t dan je lijf ingaat heel wat gevoeliger is dan je handen. Bij mij in ieder geval wel :P

Ik vind je theorie allemaal prima, maar ik heb vaak en veel genoeg met die apparaten gewerkt, ook met behoorlijke zware voor paarden die eigenwijzer waren als verstandig, schijnbaar zit er toch verschil tussen theorie en praktijk.

eigen wijs, zo klopt ie beter.

overheen pissen natuurlijk niet, maar dat zie je niet met je zatte kop in het donker, :N


*ervaringsdeskundige*


dat zit er zeker, maar ik denk dat het toch het verschil kán betekenen tussen "met jatten aan de motor zitten" of ff aanraken * g&^%$dver!!* en z'n plan staken.
iemand die het niet gewend is schrikt toch behoorlijk denk ik.
dat hoop ik dan.

het is meer als niets, maar eigenlijk te belachelijk voor woorden dat dit sowieso bedacht moet gaan worden.

echt triest. -O-
 
dat zit er zeker, maar ik denk dat het toch het verschil kán betekenen tussen "met jatten aan de motor zitten" of ff aanraken * g&^%$dver!!* en z'n plan staken.
iemand die het niet gewend is schrikt toch behoorlijk denk ik.
dat hoop ik dan.

Of je motorfiets wordt verder gevandaliseerd.
 
@ Stephanie_650, fijn dat je toch even je verhaal hier doet. Jij bent de enige die het kan vertellen zoals je het daadwerkelijk meegemaakt hebt. Het neemt meteen al dat idiote vooroordeel gedoe weg. En ik durf niet beweren dat ik wél mijn remmen test voor het wegrijden hoor, ik durf zelfs te geloven als je vooraan je schijfslot verwijderd, terwijl je nog volop aan 't praten bent en zo met vrienden, dat je het zelfs dan over het hoofd ziet, gewoon omdat je totaal niet verwacht dat je klauwen gepikt zijn. Dat je motor gepikt wordt, dat verwacht je, maar toch niet je remklauwen. Wel fijn dat je veilig bent kunnen stoppen.

Wat de dader betreft, daar gaat weinig mee gebeuren als ze die toch zouden vatten :(
Want, hij kan enkel veroordeeld worden voor diefstal en de toegebrachte schade. En neen, ik bedoel niet dat de politie het zo ziet, ook de rechter in kwestie wellicht niet, maar het rechtssysteem wel. Hij kan geen poging tot doodslag ten laste gelegd worden, want hij deed dit namelijk niet met de intentie om te doden. Wel als Stephanie een dodelijk ongeval had gehad, kan hij worden veroordeeld tot onopzettelijke doodslag ... en wat ben ik blij dat hij dat niet ten laste gelegd kan worden in deze context!

En wat betreft "heeft niemand dan iets gezien?" Nee, natuurlijk niet! Die klauwen zijn eraf op minder dan twee minuten, zelfs op minder dan één minuut durf ik te denken! De dader had wellicht motorkledij aan, om op te gaan in zijn omgeving, en dan valt het écht niet op hoor! Mijn schijfslot werkt niet zo vlot, en sta er soms lang mee te prutsen om te openen, maar denk maar niet dat er ook maar één iemand is die komt kijken met wat ik bezig ben hoor!


@ mr.old(s)cOOl! - Om effe in te pikken op uw idee om daadwerkelijk stroom op uw motor te zetten; Ik begrijp je mening en wens om dat te doen, maar houd er rekening mee dat, hoe erg het ook moge zijn, een misdadiger in ons West-Europese rechtssysteem (meestal) sterker in zijn schoenen staat als het slachtoffer. Ik ga er om te beginnen al vanuit dat u daarbij niet van plan bent om ook een waarschuwingsbordje aan de motor te bevestigen dat er stroom opstaat? Je weet toch dat dit bij alle andere toepassingen verplicht is, zoals bij weideafspanningen bijvoorbeeld? Dat zou voor de misdadiger in kwestie een leuk punt zijn om lichamelijke schade te faken!!! En daar zou hij nog gelijk in krijgen ook, want, die stroomvoorziening is niet voorzien voor een kleine massa als een motor. komt daarbij nog een tweede punt, dat dat systeem ook niet voor uw motor goedgekeurd is, kan ook niet natuurlijk. Hij zou beter uit de rechtszaak komen dan jijzelf, en hij zal je naderhand nog eens gaan viseren ook. En voor jezelf, besef je ook welke schade die stroom op je motor aan je elektronica kan aanbrengen?

En wat meanblueman zegt, je schrikt er effe van, krijgt een goede "klets", maar niemand kijkt ervan op, de dader doet handschoenen aan, en doet verder. Zonder die stroomsttot, 2 klauwen eraf in 1,5 minuut, met stroomstoot 2,5 minuut. Wie gaat daar iets verdacht in vinden? En ook een vochtige tak is al voldoende om de stroom af te leiden. ... O ja, en vergeet geen rubber zooltje onder je standaart te zetten he ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan