Wie is er nu op de motor?

Elke dag nog steeds op de motor. Zojuist lekker kerstinkopen wezen doen. Motor voor de winkels proppen, alles in, op en onder de jas en krijg alles mee :)
Het gevaarlijkste van dit soort sjoppen is de verschrikkelijke koekblikkers.. Vrouwen in de station van de man die heel de week op de mama-fiets moeten... richting aanwijzers hebben ze nog nooit van gehoord etc. etc...

Maar ja, veilig thuis, wekend kan beginnen :)
 
Vandaag even een stukje wezen "toeren".
Vorige week m'n motor opgehaald en daarna eigelijk niet meer gereden wegens of geen tijd of het weer stond niet mee. Enige wat een beetje ontbrak was een lekker zonnetje. Lekker rustug aan gedaan want moet nog aan de motor wennen en deze zit nog in de inrijfase ^^
 
Vnadaag was het weer lekker ranzig miezer en druppel weer in Regio Breda, dalijk er weer doorheen :N Najah, daarna 10 uur lang in een *-koekblik rijden :Y
 
ja roep lekker dat je met dit weer ook trots door blijf rijden..

zag er laatst een met invoegen op de snelweg toch rechtdoor de berm in schieten sóchtends om 5:30....

gewoon niet doen... stuk veiliger..
 
ja roep lekker dat je met dit weer ook trots door blijf rijden..

zag er laatst een met invoegen op de snelweg toch rechtdoor de berm in schieten sóchtends om 5:30....

gewoon niet doen... stuk veiliger..


het spijt me zeer ik rijd altijd ook in de hagel ( zoals vorigeweek ) sneeuw 3 weken terug) ik moet wel ik heb alleen mn motors
 
Ik heb er altijd respect voor als ik ze onderweg naar mn werk voorbij zie komen in weer en wind.
Toch denk ik dan wel; als dat maar goed gaat...Het zou mijn ding niet zijn, vind regen al niet prettig, laat staan storm/hagel/gladheid. Om over de kou nog maar te zwijgen.
 
Heb vanmiddag een rondje motorzaken NL Noord gedaan, in het blikken pekelpak ( -O- ) want zoontje wilde mee ( :) ). Niet heel veel motoren gezien, maar valt me altijd wel op dat de meeste motoren die ik zag in deze periode uit het segment Capo, GS e.d is. Afgewisseld met een enkele oudere Japanse toersport als GSX-F enzo... :]
 
Gister voor het eerst uit de bocht na 80.000km..

Na het werk, droge weg scherp bochje in Utreg.. BIG plat en gas.. komt me a-wiel toch voorbij gezoefd.. stomme pekkel ook ;)

Dus stukje glijden achter de pekel BIG.. is ie wat krassen rijker ;) was vrolijk verbaasd.. omstanders geschrokken..

Voelde een beetje lullig.. na 2 keer een blik gekust te hebben en het nodige bodemonderzoeken tijdens offroad rijden om zo onderuit te gaan..
:P
 
het spijt me zeer ik rijd altijd ook in de hagel ( zoals vorigeweek ) sneeuw 3 weken terug) ik moet wel ik heb alleen mn motors

Same here.

Als het kan mijd ik echte gladheid (maar dat is hier aan de kust hooguit een paar keer per jaar) door met het OV te gaan maar dat komt niet echt vaak voor. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met winters weer. Zelfs niet die ene keer een jaar of 6 geleden toen ik nog in Zoetermeer woonde en op nieuwjaarsdag naar Den Haag wilde en verrast werd door een weg om de hoek waar een cm ijs op lag. Gewoon rustig aan rechtdoor rijden en geen gekke dingen doen en het ging allemaal prima.
 
Al die gladheid/hagel/regen etc valt reuze mee. Dat is alleen gevaarlijk als je er zelf te stom mee omgaat ;) Blijft feit dat in het verkeer de mensen zelf veel gevaarlijker zijn dan de omstandigheden over het algemeen.

Vraag ik me ook af... als die niet-rijders in de zomer een buitje treffen... worden die dan ook opeens bang om uit te glijden? :+ (En als serieuze opmerking: hoe vertrouwd ben je dan met je machine als je denkt dat regen e.d. zo'n enorme invloed erop heeft :? )

Heb vanmiddag een rondje motorzaken NL Noord gedaan, in het blikken pekelpak ( -O- ) want zoontje wilde mee ( :) ). Niet heel veel motoren gezien, maar valt me altijd wel op dat de meeste motoren die ik zag in deze periode uit het segment Capo, GS e.d is. Afgewisseld met een enkele oudere Japanse toersport als GSX-F enzo... :]

Ik buffel anders gewoon door met mijn Duc. :Y Extra veel poetsen dat wel maar het is de kilometers wel waard. En heb ook wel mijn honda maar die ligt nu beetje uit elkaar :$

ps: ik rijd ook gewoon nog in leer :o :+ Zie soms die toerbuffels wat verbaasd kijken :')
 
Laatst bewerkt:
Denk wel dat er nogal wat mooi weer rijders bang worden als het nat wordt, heb hetzelf bij motortochten (vroegâh) genoeg gezien, geeft dan gewoon gevaarlijke situaties omdat er zijn die dan stapvoets bochten gaan nemen...... Je kan overigens met regen en straatbanden heel wat harder doorrijden dan de meeste denken. Grootste boosdoeners blijven in deze tijd hagel en ijzel, is verrekt lokaal vaak en hoef je per saldo niet altijd even goed te zien opdoemen. Sneeuw daarentegen zie je wel en zolang niet plat gereden of 'nat' is dat minder glad...


Afgelopen DCR werd de racedag ook door een lange regenbui overvallen, dan is de gang (voor zover die er al was :P ) helemaal wel uit.... Regen 'hobbyracen' is niet mijn ding zeg maar *:)

full
 
Gister voor het eerst uit de bocht na 80.000km..

Na het werk, droge weg scherp bochje in Utreg.. BIG plat en gas.. komt me a-wiel toch voorbij gezoefd.. stomme pekkel ook ;)

Dus stukje glijden achter de pekel BIG.. is ie wat krassen rijker ;) was vrolijk verbaasd.. omstanders geschrokken..

Voelde een beetje lullig.. na 2 keer een blik gekust te hebben en het nodige bodemonderzoeken tijdens offroad rijden om zo onderuit te gaan..
:P


Arme BIG O-)
 
:^

Msschn ga'k mijn DR. zo ook ff lekker uitlaten, hoewel een wat langere (proef)rit met m'n flink aangepakte Ducje ook wel verleidelijk is met hier bijna 9gradenC *:) (alleen die verrekte zoutzooi, vin'k zo zonde voor die laatste B| )
 
:^

Msschn ga'k mijn DR. zo ook ff lekker uitlaten, hoewel een wat langere (proef)rit met m'n flink aangepakte Ducje ook wel verleidelijk is met hier bijna 9gradenC *:) (alleen die verrekte zoutzooi, vin'k zo zonde voor die laatste B| )

:^, Zonde is het echter alleen als je hem daarna niet afspoelt/poetst. })

Goed bijhouden en wat arbeid erin steken en dan komt dat helemaal goed :]
 
hehe ja bou houden idd.

ach ja komende zaterdag weer een grote beurt. voor mijn vtr sp2. 15 jaar heb ik hem nu en al 22000 mee gereden. hahah. o ja ook nog nieuwe bandjes er op het werd aardig glad in de bochtjes. weinig profiel en dan dit weer. mm nee niet aan te raden.
 
Voor dat er reakties bij komen. (( BIJ houden) moet het zijn he natuurlijk)

hehe ja bou houden idd.

ach ja komende zaterdag weer een grote beurt. voor mijn vtr sp2. 15 jaar heb ik hem nu en al 22000 mee gereden. hahah. o ja ook nog nieuwe bandjes er op het werd aardig glad in de bochtjes. weinig profiel en dan dit weer. mm nee niet aan te raden.
 
hehe ja bou houden idd.

ach ja komende zaterdag weer een grote beurt. voor mijn vtr sp2. 15 jaar heb ik hem nu en al 22000 mee gereden. hahah. o ja ook nog nieuwe bandjes er op het werd aardig glad in de bochtjes. weinig profiel en dan dit weer. mm nee niet aan te raden.

al 22.000 :X
of was dat de grap? In dat geval |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan