wie kan TIG lassen???

Als je het pijpje weglaat, heb je flink wat vermogensverlies. Kan je er niet een hittebestendig stukje slang tussenzetten, die de klappen opvangt. Bij de oude cb 500 zat er dacht ik een rubber verbindingsstuk als balanspijp tussen de uitlaten. Of als de pijpjes in elkaar behoren te kunnen schuiven,kijken of deze weer gangbaar gemaakt dienen te worden.

En als het spul zo zwak is, zou ik eens kontakt opnemen met de fabrikant van het systeem. Zelfs als het al een paar jaar oud is, want het hoort niet zomaar uit elkaar te vallen.
 
tja, hij zit er net 1 jaar op en maar met 7k...
full
 
denk je niet dat het materiaal "te slap" is???? :?

Als ik het goed zie op de foto, heeft de las losgelaten. Dus gewoon weer vast laten lassen. (Zal wel door een uitzendkracht zijn gedaan :) ) En toch even kontakt opnemen met laser, want met zo weinig km en slechts een jaar oud heb je mijns inziens recht op een behoorlijke garantie. Zeker als mocht blijken dat het materiaal wel te zwak is.

Persoonlijk denk ik toch aan slecht laswerk :)
 
als ik de eerste foto zo bekijk hoort het linker pijpje te kunnen bewegen in het rechter pijpje ,zo vermijd je spanning op de las door trekkrachten en worden de tweepitterklappen een beetje opgevangen door een iets flexiblere ophanging.

Lijkt me ook, anders zou het toch gewoon 1 pijp kunnen zijn? Probeer de pijpen eens van elkaar te halen (evt. verhitten) en schoon weer in elkaar ze zetten met iets minder spanning. Maar het is natuurlijk niet zo verwonderlijk dat de 2e hetzelfde lot ondergaat.
 
In dit geval is het naast de las gescheurd dus kun je wel een dikke bolle las leggen maar daar word het geheel niet sterker van.
het heeft niet veel zin om de las veel dikker te maken dan het te lassen materiaal .
 
idd lijkt het erop dat die pijpjes in elkaar kunnen schuiven? doen ze dit ook nog steeds of zit dat vast? opnieuw lassen kan natuurlijk altijd maar las je het onder spanning dan gaat dat niet lang goed denk ik, metaal word vanzelf weer moe
 
idd lijkt het erop dat die pijpjes in elkaar kunnen schuiven? doen ze dit ook nog steeds of zit dat vast? opnieuw lassen kan natuurlijk altijd maar las je het onder spanning dan gaat dat niet lang goed denk ik, metaal word vanzelf weer moe

de eerste keer dat wij hem hebben vastgelast[de andere kant],hebben we goed gekeken of er geen spanning op stond..en kon idd heen-en-weer schuiven..
als ik nu het pijpje weer "op zijn plek" duw,komt het niet overeen met het gescheurde gat,1-2 mm verschil...ik probeer het via de dealer optelossen,maar anders was mijn optie toch dat pijpje weg laten en daar een plaatje op lassen..anders kan ik over 2k een nieuw bochten-setje halen..
en zou dat nou echt veel vermogen schelen,met of zonder connector??
 
Terug
Bovenaan Onderaan