- Onderwerp starter
- #26
Ik had in het eerste topic van de RF al gemeld dat ik een compressie had op de cilinders van 9.1, 4.3, 10.2 en 10.1. Nu is de motor gister naar de dealer geweest en deze heeft hem even na gekeken en kwam erachter dat 1 van de gasnaalden kapot was en 1 zwaar versleten.
Nu ik een tijdje met Shell motor olie rij en de motor regelmatig hoog de toeren in jaag heeft hij wederom de compressie gemeten en kwam tot verbazing dat de compressie toe en afgenomen was tot, 9.4, 7.8, 9.5 en 9.7.
Het lijkt erop dat de 2e cilinder eindelijk wat meer compressie geeft maar dat 2 anderen wat minder meedoen.
Ik rij sinds vandaag met de standaard uitlaat zonder begrensing en de open lucht filter verwijderd en de originele wederom geplaatst in de hoop dat de compressie toeneemt en daardoor een smak geld hoop te besparen vwb een nieuw blok.
Tevens lig ik nog in dubio vwb de velgen. Ik vind de velgen met de spaken in het zilver en de rest zwart metallic mooi maar misschien is helemaal zwart metallic ook wel erg mooi. Misschien is een afwijkende kleur ook wel een optie.
Waar ik nu wel uit ben is dat volgend najaar de uitlaat veranderd wordt. Er komt dan links een dikke pijp en ook rechts een pijp, ook dan zal hij een testbank bezoeken om hem perfect te laten afstellen.
Als het een beetje meezit en het ook lukt dan heb ik binnenkort een wit achterlicht unit. Een vriend van me zegt dit te kunnen maken en hij schijnt het ook al voor zijn auto gemaakt te hebben, dus ik wacht af...
Verders heb ik nog 2 kleine suzuki logo's laten maken voor op de zijkant van de tank ook na meningen van jullie de motor af is qua stickers.
Heeft iemand van jullie nog een idee of ik nog wat met de remklauwen kan doen of zal ik het gewoon zo laten als het nu is
Ik zit alleen nog wat met de achterbrug, eigenlijk wil ik deze chroom hebben maar als dat niet kan vraag ik me af of ik alles moet slopen om deze ook zwart metallic te spuiten.
Nou ik ben uitgeluld.
Nu ik een tijdje met Shell motor olie rij en de motor regelmatig hoog de toeren in jaag heeft hij wederom de compressie gemeten en kwam tot verbazing dat de compressie toe en afgenomen was tot, 9.4, 7.8, 9.5 en 9.7.
Het lijkt erop dat de 2e cilinder eindelijk wat meer compressie geeft maar dat 2 anderen wat minder meedoen.
Ik rij sinds vandaag met de standaard uitlaat zonder begrensing en de open lucht filter verwijderd en de originele wederom geplaatst in de hoop dat de compressie toeneemt en daardoor een smak geld hoop te besparen vwb een nieuw blok.
Tevens lig ik nog in dubio vwb de velgen. Ik vind de velgen met de spaken in het zilver en de rest zwart metallic mooi maar misschien is helemaal zwart metallic ook wel erg mooi. Misschien is een afwijkende kleur ook wel een optie.
Waar ik nu wel uit ben is dat volgend najaar de uitlaat veranderd wordt. Er komt dan links een dikke pijp en ook rechts een pijp, ook dan zal hij een testbank bezoeken om hem perfect te laten afstellen.
Als het een beetje meezit en het ook lukt dan heb ik binnenkort een wit achterlicht unit. Een vriend van me zegt dit te kunnen maken en hij schijnt het ook al voor zijn auto gemaakt te hebben, dus ik wacht af...
Verders heb ik nog 2 kleine suzuki logo's laten maken voor op de zijkant van de tank ook na meningen van jullie de motor af is qua stickers.
Heeft iemand van jullie nog een idee of ik nog wat met de remklauwen kan doen of zal ik het gewoon zo laten als het nu is
Ik zit alleen nog wat met de achterbrug, eigenlijk wil ik deze chroom hebben maar als dat niet kan vraag ik me af of ik alles moet slopen om deze ook zwart metallic te spuiten.
Nou ik ben uitgeluld.