Dus niet omdat het moet van je rijbewijs, maar gewoon omdat het kan. Ik zie eigenlijk alleen maar zware motoren op de weg, op 't forum en op social media. Lijkt wel of lichte fietsen alleen goed zijn voor beginnende bestuurders. Of heb ik dat mis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je dat heel goed ziet, waarom zou je nog kleiner dan 250 cc willen rijden als dat niet hoeft?Dus niet omdat het moet van je rijbewijs, maar gewoon omdat het kan. Ik zie eigenlijk alleen maar zware motoren op de weg, op 't forum en op social media. Lijkt wel of lichte fietsen alleen goed zijn voor beginnende bestuurders. Of heb ik dat mis?
Dat heb je mis. Kijk maar eens rond in het 11/35kw subforum. Rijden heel veel mensen die het gewoon leuke dingen vinden.
Klopt. Daarom zie je de meeste die rijden met lichte motoren ook een grote motor hebben. Groot voor praktisch, klein voor het leuk.Ah ja, dat "fun gehalte", dat ben ik vaker tegengekomen. Dan denk ik bijna, waarom zou je ooit iets kiezen wat minder fun is? (Antwoord: omdat het praktischer is, Kizmiaz! Niet alles hoeft leuk te zijn)
Ik denk dat die tekst er al heel lang staat, en dat het de laatste jaren pas echt aan het veranderen is.Ja klopt, maar omdat het onderschrift voor dat subform "Hét forum voor de beginnende motorrijder." is, lijkt het dus alsof je alleen maar voor een lichte fiets kiest als je beginnende motorrijder bent.
En dat terwijl er hele landen/steden zijn die draaien op lichte motortjes (Vietnam, Indonesië, Parijs)
Mogelijk probleempuntje is alleen wel m'n lengte (1,93), over het algemeen zijn de lichtere motoren minder geschikt voor langere mensen.
Ik heb van verschillende mensen die graag grenzen opzoeken gehoord dat het een stuk leuker is de grenzen van de (lichte) motor op te zoeken dan die van jezelf (op een zware motor).
Dat zou verboden moeten worden.Misschien nog niet eens zo zeer om de grenzen op te zoeken, maar ik vind het veel leuker om technisch goed te kunnen rijden, dan je eigen gebrek compenseren met een overkill aan vermogen en technische hulpmiddelen. Als je dat een beetje beheerst laat je met gemak een hoop veel zwaardere motoren achter je. Ik rij heel veel in de bergen, en hoe vaak je daar niet ziet dat mensen op de rechte stukken vol op het gas gaan (al dan niet met blerpijp), om vervolgens als een dweil door de bocht te gaan. Daarna weer vol op het gas naar de volgende bocht om te verkloten. Hard rijden is geen kunst aan.