Wil A, geld voor B... welke keuze moet ik maken?

Iedereen maakt wel eens een foutje in het verkeer, dus als je eerst je B haalt en daarna je A, kun je nog steeds deze foutjes maken.
En dan, bij de situaties die je noemt, komt het aan op voertuigbeheersing(motor), en dat leer je met een B niet....


Ik heb nog steeds niet echt 1 valide argument gezien om eerst met de B te beginnen....
Dat hangt voor een belangrijk deel van jou af, want er zijn al heel wat argumenten voorbijgekomen en of ze valide zijn, daar kun je verschillend over denken.
 
Ok. Whateffs. Ik denk dat je op een motor veel meer verkeersinzicht nodig hebt dan in een auto. Dat leer je niet in een paar weken lessen, maar door jarenlange ervaring. Nu houd ik op ;)
 
Ok. Whateffs. Ik denk dat je op een motor veel meer verkeersinzicht nodig hebt dan in een auto. Dat leer je niet in een paar weken lessen, maar door jarenlange ervaring. Nu houd ik op ;)

Tja, je kunt het ook omdraaien.

Doordat je weet dat je op de motor kwetsbaar bent, ga je veel bewuster rijden. Waardoor je, als je eenmaal met de auto gaat rijden, toch dat ene overstekende kindje ziet.
Kijk ook eens naar al die (met name jonge) figuren die zich onaantastbaar voelen in hun autootje.
 
Dat hangt voor een belangrijk deel van jou af, want er zijn al heel wat argumenten voorbijgekomen en of ze valide zijn, daar kun je verschillend over denken.

Klopt, aan de TS om in te vullen wat het wordt...

Ik heb er echter nooit spijt van gehad dat ik direct op mijn 18e mijn motorrijbewijs heb gehaald en pas jaren later pasje B.
 
Laatst bewerkt:
Als geld een probleem is voor een auto/motor kan je ook nog de klassieke 'maar buurman wat doet u nu?' methode toepassen.

Oh_buurman.jpg


*stelletje stomme seksisten hier ook altijd op mf, kan het nou nooit is serieus? :+
 
Ik zou:

- als de sodemieter op mezelf gaan wonen
- sparen voor autorijbewijs en die halen
- auto lenen of huren als nodig
- sparen voor motorrijbewijs + pak + laarzen + helm + handdchoenen en dit halen en kopen
- motor kopen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou lekker thuis blijven wonen, dan kun je pas echt geld sparen :Y
Dan als de sodemieter je A gaan halen, omdat JIJ dat zo graag wilt.
En verder niets aantrekken wat anderen ervan vinden 8-)
 
Al die MF'ers die zeggen wat ze moet doen en dat ze niet moet luisteren naar wat anderen zeggen. _O-
 
Ik zelf woon nog thuis heb alleen mijn motorrijbewijs, heb wel op mijn 13de al leren schakelen enzo op mijn 16de een schakelbrommer gekocht, dus ik was met 13 lessen klaar.

Al mijn vrienden die op zich zelf wonen hebben echt geen geld voor rijlessen laat staan een motor, of ze moeten de volle lening van de overheid vragen natuurlijk. Als ik ooit ergens heen moet kijk ik mijn vader of broer wel aan.

Je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en niet wat wij allemaal zeggen. Letwel dat de meeste mensen waaronder mijn pa nooit meer een motor hebben gekocht, vriendin, relatie, kinderen dan dag dag motor wens :+
 
Ik zelf woon nog thuis heb alleen mijn motorrijbewijs, heb wel op mijn 13de al leren schakelen enzo op mijn 16de een schakelbrommer gekocht, dus ik was met 13 lessen klaar.

Al mijn vrienden die op zich zelf wonen hebben echt geen geld voor rijlessen laat staan een motor, of ze moeten de volle lening van de overheid vragen natuurlijk. Als ik ooit ergens heen moet kijk ik mijn vader of broer wel aan.

Je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en niet wat wij allemaal zeggen. Letwel dat de meeste mensen waaronder mijn pa nooit meer een motor hebben gekocht, vriendin, relatie, kinderen dan dag dag motor wens :+
Tip numero 2 begin niet aan kinderen :+
 
@Sleis. Ik zou als ik jouw was gewoon je gevoel volgen.
Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald, omdat motorrijden nu eenmaal veel leuker is.
Ik heb pas drie, vier jaar later mijn koekblik rijbewijs gehaald, omdat het praktisch is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou:

- als de sodemieter op mezelf gaan wonen
- ..

Rest valt weg }) op jezelf gaan wonen zo zonder baan, waarvan wil je dan sparen :?

Ik heb nog steeds niet echt 1 valide argument gezien om eerst met de B te beginnen....

Die heb ik, een auto is groot en langzaam :+
Ook eerst had eerst mijn A na een poosje aan B begonnen, mijn eerste 4 lessen was een aaneenschakeling van ingrepen:
Nee, daar kun je niet voor langs, Nee dat past echt niet, Nee we rijden niet naar voren bij een gesloten spoorwegovergang :+ :+

Kortom ik moest mij wel even aanpassen aan de nieuwe situatie :X

Maar uiteindelijk wel met minder lessen geslaagd dus ook de motor geeft voordeel bij B halen, je verkeersinzicht gaat ook snel bij motorrijden (zelfs noodzakelijk dat dat snel gaat)

En voor TS:
hulpmiddel:
Wat zou je in deze situatie een ander adviseren? (zo zonder de emotie)
OK pas dat dan op jezelf toe :9
 
'Verstandig'.......'praktisch' .......

Voor mij destijds reden om vooral eerst voor mijn motorrijbewijs te gaan !!! :Y :Y




Krijg nog steeds jeuk van die dooddoeners..... :/


Edit; nu nog even wachten op de volgende; "werk"

:^ Al dat verstandige gelul krijg ik ook heeeel erg jeuk van, dus bij was het ook eerst een motorrijbewijs en daarna auto....
 
Even een totaal andere tip: Een van mijn vrienden ging meteen voor zijn motorrijbewijs. Hij deed echter tot op dat moment alles met het OV, dus totaal geen verkeersinzicht, en dat brak hem ook op tijdens examens.

Vervolgens heeft hij een schakelbrommer gekocht, daar een jaar (of langer) op rond gereden en een stuk verkeersinzicht gekweekt. Daarna weer les en examen en geslaagd. Hij rijdt nu al weer jaren motor en heeft nog steeds geen autorijbewijs.
 
Ik ben zelf begonnen met mijn autorijbewijs.. is gesponsord door mijn ouders dus helemaal prettig.
Ik wilde mijn A'tje halen en dit afgelopen jaar gedaan. Door mijn 'auto ervaring' weet ik hoe automobilisten (koekblikkers) kijken en reageren in het verkeer. Zijn al 2 van die mafkezen tegen me aan gereden toen ik in ook in een koekblik zat :')

En daarna dus mijn motorrijbewijs, ik weet waar ik op moet letten met auto's en ik rijd nu beter auto doordat ik weet dat motorrijders moeilijk zichtbaar kunnen zijn.

Ik raad je aan om voor 'een prikkie' je B te halen. Ze betalen nu toch me!
En je hebt er veel profijt van als je voor je motor wil gaan lessen.
 
Ik zou:

- als de sodemieter op mezelf gaan wonen
- sparen voor autorijbewijs en die halen
- auto lenen of huren als nodig
- sparen voor motorrijbewijs + pak + laarzen + helm + handdchoenen en dit halen en kopen
- motor kopen

:^

omdat er met mijn studie (Nederlandse Taal en Cultuur gestudeerd) op het moment geen werk te vinden is.

Dan is een B rijbewijs nogal een pré, want de kans dat je een serieuze baan vindt aan het eind van de straat is vrij klein. Werkgevers kijken hier wel degelijk naar.
 
Ik ben zelf begonnen met mijn autorijbewijs.. is gesponsord door mijn ouders dus helemaal prettig.
Ik wilde mijn A'tje halen en dit afgelopen jaar gedaan. Door mijn 'auto ervaring' weet ik hoe automobilisten (koekblikkers) kijken en reageren in het verkeer. Zijn al 2 van die mafkezen tegen me aan gereden toen ik in ook in een koekblik zat :')

En daarna dus mijn motorrijbewijs, ik weet waar ik op moet letten met auto's en ik rijd nu beter auto doordat ik weet dat motorrijders moeilijk zichtbaar kunnen zijn.

Ik raad je aan om voor 'een prikkie' je B te halen. Ze betalen nu toch me!
En je hebt er veel profijt van als je voor je motor wil gaan lessen.
:Y
 
Dan is een B rijbewijs nogal een pré, want de kans dat je een serieuze baan vindt aan het eind van de straat is vrij klein. Werkgevers kijken hier wel degelijk naar.

Want? Als dat werk een paar straten verderop is, kun je er toch ook op de motor naar toe?



edit; ik denk dat de voors en tegens nu wel voldoende zijn belicht (we vervallen nogal in herhalingen allemaal), tijd voor de TS om tot een keuze te komen....
 
Laatst bewerkt:
eerst auto dan motor. andersom is veel moeilijker.
Hoezo :? Ik was 18, gelijk motorrijbewijs gehaald. Had iets van 25 lessen nodig. 10 jaar later m'n autorijbewijs gehaald, binnen 10 lessen. Dus in dat opzicht maakt het geen reet uit wat je eerst haalt: je vervolg rijbewijs is altijd makkelijker te behalen.

Ik vind het altijd maar gezeur. Ik heb op mijn 18e ook mijn motorrijbewijs gehaald, en op mijn 28ste mijn B, na lang aandringen van vriendin, wat er nu op neerkomt dat ik dus altijd rij in haar auto als we ergens heen gaan, want ernaast zitten is nog erger (niet zozeer bij haar, maar bij iedereen :+ )
Precies dit _O-

keek ze mee toen je dat laatste stukje tussen haakjes ging typen? :+
 
Laatst bewerkt:
Hoezo :? Ik was 18, gelijk motorrijbewijs gehaald. Had iets van 25 lessen nodig. 10 jaar later m'n autorijbewijs gehaald, binnen 10 lessen. Dus in dat opzicht maakt het geen reet uit wat je eerst haalt: je vervolg rijbewijs is altijd makkelijker te behalen.
Ik heb wel eens gehoord dat motorrijden geen pre is bij 'n sollicitatie omdat het risico van ziekteverzuim te groot is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan