Winterkamperen, hoe warm te houden?

Misschien wel een idee, ben alleen bang dat het niet gaat passen. In de droger paste het maar net en die is groter dan de wasmachine. Dat heb ik geprobeerd en lijkt niet echt te helpen.
 
Droge methodes gebruiken

probeer baksoda eens er overheen strooien laten liggen daarna goed uitkloppen of zuigen
baksoda neemt geuren op. (dubbele koolzuursoda)

Anders een tapijtpoeder proberen kan je ook stof mee reinigen die van vanish ruikt wel lekker werk misschien ook wel.

geurverdrijver gebruiken meerdere keren inspuiten eventueel enzymatisch dit pakt de geurbacterie aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijne met de hand in een kinderzwembadje in de tuin gewassen.

Ik moet je teleurstellen, in de loop der jaren een aantal dingen in de dumpshop gekocht. De geur word wel minder, maar gaat er niet helemaal uit.

Misschien eens kijken in zo'n doe het zelf wasserij?? wasmachiene/drogers zijn daar groter dan die voor normaal gebruik.
 
Sommige tankstations hebben ook grote wasmachines (en drogers) waar je voor een paar euro klaar bent.

Mijn ervaring is dat je een slaapzak inderdaad niet heel vaak moet wassen, maar een enkele keer overleeft hij echt wel. Zeker als hij muf ruikt zou ik niet gaan klooien met droge middelen.
 
Inmiddels na paar dagen liggen met die soda erin is de lucht er zo goed als uit, dus ik ben voor alsnog redelijk tevreden. Nadeel van die militaire slaapzakken is dat deze vaak bij defensie al meerdere keren gewassen zijn, dus vandaar dat ik het liever niet wilde doen. Ik denk inderdaad dat je van 1x wassen niet direct verschil merkt.
 
Effe topic weer ophalen....

Winterkampeer seizoen staat er weer aan te komen. Dus mijn zooi weer bij erkaar zoeken. O.a
-tent
-slaap/isomatje
-m90 slaapzak.
-iso ondergoed.
-warme pads (werken verbazend goed)
-warmtevest voor tijdens het rijden (bij extreme kou)

[How To] Verwarmd vest! (home made)

Wie doet er nog aan winterkamperen??.....
 
Lijkt me leuk, in de context van een motortreffen ofzo.. als er sneeuw ligt.
Ik ben 2 jaar terug naar het elefanten te Solla geweest.. Zaterdag was het warm, geen sneeuw, wel modder.. (ook glad) en op een jawa wel een pokke-end weg..
 
Ik heb nog een M90 liggen.
Volgens mij met binnenvoering en buitenvoering.

PB bij interesse.

Omdat ik niet zeker weet of en welke voeringen er zijn, doe ik prijsstelling als volgt:
M90 €20,-
Per voering €10,-
 
Lijkt me leuk, in de context van een motortreffen ofzo.. als er sneeuw ligt.
Ik ben 2 jaar terug naar het elefanten te Solla geweest.. Zaterdag was het warm, geen sneeuw, wel modder.. (ook glad) en op een jawa wel een pokke-end weg..

Misschien altes elefantenteffen (eifel) eens proberen.Niet zo massaal, wel leuk!
 
Ik heb nog een M90 liggen.
Volgens mij met binnenvoering en buitenvoering.

PB bij interesse.

Omdat ik niet zeker weet of en welke voeringen er zijn, doe ik prijsstelling als volgt:
M90 €20,-
Per voering €10,-

Ik heb er al 2!

Desalniet te min, mooie aanbieding, dus mede kamperaars grijp je kans!!
 
Ik heb er al 2!

Desalniet te min, mooie aanbieding, dus mede kamperaars grijp je kans!!
Dat dacht ik.

Ik was al vergeten dat ik ze had. Volgens mij heb ik er zelfs twee, maar dat moet ik even bekijken.

Maatje van me werkt(e) bij defensie. Via hem ook 2x per jaar nieuwe kistjes tegen inkoop. Paar jaar terug mopperde ik over kou tijdens kamperen. Week laten twee enorme pakketten in mn mik geschoven :')

Zelf nooit gebruikt, want ik heb inmiddels ander goed spul, dat handelbaarder is. En zo koud heb ik het nou ook weer niet.
 
Oké m90 zijn niet compact en zijn zwaar. Maar voor die prijs geen betere.

Gebruik ze helaas niet meer zo veel, bij gebrek aan motortreffens. :(
 
Wat is M90? Wss iets van de landmacht?
Daar ben ik als ex-zeevaarder bij de Marine niet mee bekend................
 
Wat is M90? Wss iets van de landmacht?
Daar ben ik als ex-zeevaarder bij de Marine niet mee bekend................
Emnijntie jonguh!

Das himmel de dikke vette shit ouwe! 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emnijntie jonguh!

Das himmel de dikke vette shit ouwe! 8-)

Tsja, de taal van landrotten!!
Van de ouwe stompen onder de modderkruipers........................

Gelukkig brengt google de oplossing.
Uitrusting bij de marine voorzag hier niet in! Wij lagen aan boord gewoon op ons tampatje!
 
Laatst bewerkt:
Wie doet er nog aan winterkamperen??.....

Zeker! Ook deze winter ga ik er weer voor. Meestal hou ik het een beetje klein en ik ga ook lang niet altijd met de motor. Soms gewoon met de auto of lopend met de rugzak. Pak ook vaak in Nederland een camping van Staatsbosbeheer, daar zijn er een aantal van open in de winter. Beetje kampvuur maken en op het houtvuur koken met de dutch oven. Ook vast nog wel een keer richting Luxemburg en Ardennen. Heb ook nog wel plannen voor een langer tripje deze winter, maar dat moet nog een beetje vorm krijgen.
 
Lijkt me leuk, in de context van een motortreffen ofzo.. als er sneeuw ligt.
Ik ben 2 jaar terug naar het elefanten te Solla geweest.. Zaterdag was het warm, geen sneeuw, wel modder.. (ook glad) en op een jawa wel een pokke-end weg..

vorig jaar naar het elefanten te Solla geweest, Zaterdag was het -15, veel sneeuw, geen modder... (ook glad)
en op een bakbrommer wel een pokke-end weg....
 
Terug
Bovenaan Onderaan