Wintertesten 2021

Las ergens dat Rossi vertelde dat er niet echt geluisterd wordt naar de coureurs mbt ontwikkeling van de motor.

Dan ben je als fabrikant niet goed bezig.
Juist de coureurs kunnen aangeven wat er veranderd/verbeterd moet worden.
En zeker niet als je een 6-voudig motogp kampioen in je rangen hebt, die dan nog eens je terug op de kaart heeft gezet. Moesten ze in de aanloop van seizoen 2004 niet naar hem hadden geluisterd, waar hadden ze dan nu gestaan?
 
En zeker niet als je een 6-voudig motogp kampioen in je rangen hebt, die dan nog eens je terug op de kaart heeft gezet. Moesten ze in de aanloop van seizoen 2004 niet naar hem hadden geluisterd, waar hadden ze dan nu gestaan?

Rossi heeft niet veel invloed gehad op zijn eerste motor bij Yamaha.
Furusawa had (uit mijn hoofd) 2 blokken (een 4 en 5 kleps blok) en 3 moto's/frames ontworpen voor de eerste test en Rossi koos een blok en frame. en dat was toevallig de combinatie waar ook Furusawa de voorkeur aan gaf.
 
Rossi heeft niet veel invloed gehad op zijn eerste motor bij Yamaha.
Furusawa had (uit mijn hoofd) 2 blokken (een 4 en 5 kleps blok) en 3 moto's/frames ontworpen voor de eerste test en Rossi koos een blok en frame. en dat was toevallig de combinatie waar ook Furusawa de voorkeur aan gaf.
Rossi heeft wel degelijk invloed gehad op de ontwikkeling van de motor. Er is geen 1 ingenieur die weet hoe zo een beest hoort te rijden. Rossi heeft hen de juiste richting aangewezen. Wat van groot belang is. Zelfde wat ene Pedrossa nu bij Ktm doet.
 
Eerste jaar bij yamaha was de motor er al grotendeels klaar voor, met dank aan zn voorganger ;)

Ducati had zoiets ook mee kunnen maken maar die doen weinig met de rijder input.
 
Rossi heeft niet veel invloed gehad op zijn eerste motor bij Yamaha.
Furusawa had (uit mijn hoofd) 2 blokken (een 4 en 5 kleps blok) en 3 moto's/frames ontworpen voor de eerste test en Rossi koos een blok en frame. en dat was toevallig de combinatie waar ook Furusawa de voorkeur aan gaf.
In de biografie van Rossi, staat dit goed beschreven.
Ik heb hem ook gelezen, weet niet meet precies allemaal.
Maar wat ik wel weet dat Burgess tegen Yamaha had gezegd, als je wilt winnen dan moet je luisteren naar Rossi en hem geven wat tie wilt.

En qua blokken waren het er dacht ik meer.
O.a. screamer en een big bang.
 
Ploegje coureurs aan het testen in Jerez deze twee dagen alvorens ze ook naar Qatar zullen afreizen.

Bo zit er weer aardig bij. Lowes heeft een knap gat geslagen, maar tussen Canet en Schrotter slechts, 0.222, en Bo zit zelfs maar op 0.109 vanaf Canet.

jerez.png
 
Rossi heeft wel degelijk invloed gehad op de ontwikkeling van de motor. Er is geen 1 ingenieur die weet hoe zo een beest hoort te rijden. Rossi heeft hen de juiste richting aangewezen. Wat van groot belang is. Zelfde wat ene Pedrossa nu bij Ktm doet.
Rossi heeft een frame en een blok gekozen, daarvan hebben ze de afstellingen zo goed mogelijk in orde gekregen tijdens de pre-seizoens testen en daarmee heeft hij de eerste race gewonnen.
Zijn invloed op beide was dus niets meer dan wat afstellen. Furusawa heeft die dingen niet ontworpen op aanwijzingen van VR, ze waren er al.

Rossi is zeer goed in feedback. daarom zegt Burgess dat ze naar hem moeten luisteren. Vinales is niet half zo goed en daarom veel minder constant dan Rossi. als MV snel is is alles in orde, als hij traag is is alles slecht. daar zijn ingenieurs niets mee. en daarom is er (volgens mij) verschillende commntaar op updates tussen MV en VR.
er zijn maar 5 testdagen dit jaar, en MV zit een beetje aan zichzelf te werken gedurende 2 dagen op de motor van vorig jaar .... zo ontwikkel je geen motorfiets.


ingenieurs kunnen niet met een GP-moto rijden, dat is hun job ook niet, maar weten beter dan de rijders hoe ze een motor moeten veranderen op basis van feedback van de rijders. ingenieurs weten hoe ze een motor moeten aanpassen om bv onderstuur te verhelpen, en alleen het onderstuur zonder bijkomende neveneffecten. een rijder weet dat niet, die klaagt alleen over onderstuur.
 
Ploegje coureurs aan het testen in Jerez deze twee dagen alvorens ze ook naar Qatar zullen afreizen.

Bo zit er weer aardig bij. Lowes heeft een knap gat geslagen, maar tussen Canet en Schrotter slechts, 0.222, en Bo zit zelfs maar op 0.109 vanaf Canet.

Bekijk bijlage 1605491
En weer voor zijn teamgenoot. Een met ook schat aan (rij)ervaring.

Lekker. Hopelijk goede lijn van eind vorig jaar doorzetten met stapje erbij
 
Rossi heeft een frame en een blok gekozen, daarvan hebben ze de afstellingen zo goed mogelijk in orde gekregen tijdens de pre-seizoens testen en daarmee heeft hij de eerste race gewonnen.
Zijn invloed op beide was dus niets meer dan wat afstellen. Furusawa heeft die dingen niet ontworpen op aanwijzingen van VR, ze waren er al.

Rossi is zeer goed in feedback. daarom zegt Burgess dat ze naar hem moeten luisteren. Vinales is niet half zo goed en daarom veel minder constant dan Rossi. als MV snel is is alles in orde, als hij traag is is alles slecht. daar zijn ingenieurs niets mee. en daarom is er (volgens mij) verschillende commntaar op updates tussen MV en VR.
er zijn maar 5 testdagen dit jaar, en MV zit een beetje aan zichzelf te werken gedurende 2 dagen op de motor van vorig jaar .... zo ontwikkel je geen motorfiets.


ingenieurs kunnen niet met een GP-moto rijden, dat is hun job ook niet, maar weten beter dan de rijders hoe ze een motor moeten veranderen op basis van feedback van de rijders. ingenieurs weten hoe ze een motor moeten aanpassen om bv onderstuur te verhelpen, en alleen het onderstuur zonder bijkomende neveneffecten. een rijder weet dat niet, die klaagt alleen over onderstuur.
Geef ik je gelijk in dat de eerste races reden met wat ze hadden, daarna heeft hij ze de juiste richting gewezen. Toen stond er nog geen limiet op ontwikkeling en konden ze veranderen wat ze wilde tijdens het seizoen.
 
Ik mis NTS talent Baltus.
RW racing is niet bij deze test. Zijn maar paar teams, is een privé test van MarcVDS waar nog een paar andere teams zijn aangesloten.
19-20-21 maar is de officiële Moto2 en Moto3 test in Qatar, daar zullen alle teams en coureurs aanwezig zijn.
 
Wat een onsportief figuur.. Ik wist niet dat hij zo erg was.
 
Wat een onsportief figuur.. Ik wist niet dat hij zo erg was.
Ach tis ook een mens, als tie schijt stinkt tie ook.
 
Denk dat Jorge het bij veel mensen verpest heeft door zn dingetjes buiten het racen om, de praatjes en de plaatjes zeg maar.
o ja, die domme gebaartjes niet te vergeten.

Prestaties op de baan zul je weinig negatiefs over horen of kunnen zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan