XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
heey jongens

Vandaag de eerste kilometers gemaakt met mijn nieuw setje rubber.
Na advies van de veringen en bandenspecialist ben ik gegaan voor
Dunlop Sportmax Roadsmart III. IN heb begin even rustig aan gedaan maar naar 80 km was het gevoel al redelijk goed, bandjes worden mooi warm en voelen goed aan in de bochten, maar ook bij hard remmmen en optrekken. Ook snelle bochten met snelheden boven de 130 km per uur nog geen gekke dingen gevoelt. tot nu toe dik tevreden

gr
 
Ik heb deze ook elders op het forum geplaatst en zekerheidshalve nog even hier gelinkt.

Iemand hier zo'n H&B Lockit rek?
 
Laatst bewerkt:
Ha, jij vindt ook alles, Mogas :-) Heb me net wel even moeten aanmelden op wéér een site er bij, want ik kwam er anders niet op.

Ik weet alleen niet of dit rek op een RP06 past, is nl van een later type afkomstig. En ook weet ik (nog) niet of het de afneembare versie is. Maar ik ga degene contacten op die site. Keep you informed ...
 
Heb 'm een pb gestuurd. Niet verkeerd idd, maar moet natuurlijk wel passen. En nog belangrijker:
Ik zoek eigenlijk alleen de Lock-It versie. Ik vind ze echt zo lelijk. Maakt van m'n XJR gelijk een duffe toerfiets, vind ik. Zo'n Lock-It dinges heb je er in een paar tellen af en weer op. Er zijn trouwens speciale sloten voor te krijgen.

Heb jij zo'n bagagerek dan, van H&B?
 
Nee, heb een origineel Yamaha rek.
Deze (niet mijn motor)
file.php
 
Ha, jij vindt ook alles, Mogas :-) Heb me net wel even moeten aanmelden op wéér een site er bij, want ik kwam er anders niet op. ...


Zit op de Italiaanse ,Croatische ,Poolse ,Franse ,diverse Engelse en diverse Duitse forums
Sterker nog ,Ik hou ook de FB page van de UK owners bij.... Ach als je gepensioneerd ben heb je tijd zat. :+
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraagje betreffend een akra uitlaat, die flens die aan de kop wordt gemonteerd kun je daar dezelfde pakking tussenlaten als bij ori?

op die flens komt dan de bocht die met een veer op z, n plek word gehouden.
is niet voor mezelf maar een maat hebt er zich een besteld in de UK.
 
Sorry Voldoor, maar ik 'wals effe over je post heen' waardoor die nu wat naar onderen zakt. Heb er geen antwoord op.

Ik ben benieuwd naar hoe de diverse XJR-rijders onder ons hun navigatie bevestigd hebben. Ik heb de mijne (Garmin Zumo 350LM) nu tijdelijk met de standaard bijgeleverde RAM bevestiging boven het balhoofd, maar ben er niet zo tevreden mee. M'n ledjes zijn deels uit zicht (ja, ik heb nog altijd het groene neutraal ledje nodig) maar ik moet nu ook te ver omlaag kijken naar mijn zin. Plus merkte ik ook onlangs dat ik turbulentie / trillingen ervaar bij hoge snelheid.

Het ding wil ik dus omlaag hebben, of eventueel helemaal naar voren, nét voor de km/rpm indicators. Weet natuurlijk niet hoe het op die plek zit mbt trillingen. Bij Waypoint zijn veel div RAM mount te koop.

Misschien wat foto's?

SVcT419.jpg
 
Oh ja, en dat met die H&B koffers, of meer; het rek, wordt een lang verhaal. Ben nog steeds zoekende. Diegene op dat Duitse XJR forum reageert slechts met 3 woorden in een zin dat het niet past en verder krijg ik geen reactie meer.

Uiteindelijk wil ik voor nieuw gaan via BikersBuyIt in Leerdam (goede service!) maar de afneembare versie (Lockit) past pas vanaf RP10 (build 2004). En de mijne is een RP06 (build 2003). We zijn nog aan het onderzoeken wat er eventueel aangepast moet worden.

Dus ga ik misschien toch maar, hoewel met enige tegenzin, voor een fixed rack. Maar ook dan stuit ik misschien op problemen, omdat ik de originele uitlaten er niet op heb, maar 2 stuks BOS GT's. En daarmee zit de duo step ietsjes hoger. Aaaaaaaaah!

Zit al stiekum te fantaseren om die 3 koffers mss te verpatsen en voor een geheel ander (tweedehands) systeem te gaan ... :-(

BTW:
De koffers moeten er ook op - en weer af - als mijn vrouw een enkele keer mee rijdt. Die blijkt het motorfiets avontuur achteraf toch niet zo heel leuk te vinden. Maar met de koffers erop (steuntje en fictief gevoel van veiligheid) en binnenkort de Sena intercom set, vindt ze het wel prettiger.

Hepco & Becker hardshell koffers
fxl06Rz.jpg

Zo zou het dan eruit komen te zien. Is dit nu heel lelijk, of valt het wel mee? :?
6Ufaq7a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koop wel een nieuw rek en ga niet een bestaand rek aanpassen. Het subframe van de XJR is niet sterk genoeg voor een topkoffer, zeker niet als er ook nog een passagier tegen aan leunt. Alles staat of valt met de kwaliteit van de bevestiging aan de duo voetsteunen.
 
Wel, het punt is juist dat ik inderdaad voor een nieuw rek ga, maar zelfs dan ook misschien moet gaan aanpassen. Omdat ik geen originele uitlaten eronder heb en de duo voetsteun nu wat hoger schijnen te zitten. Gedoe ...
 
Ff een vraagje betreffend een akra uitlaat, die flens die aan de kop wordt gemonteerd kun je daar dezelfde pakking tussenlaten als bij ori?

op die flens komt dan de bocht die met een veer op z, n plek word gehouden.
is niet voor mezelf maar een maat hebt er zich een besteld in de UK.

Heb er de originele gewoon tussen laten zitten
 
Oh ja, en dat met die H&B koffers, of meer; het rek, wordt een lang verhaal. Ben nog steeds zoekende. Diegene op dat Duitse XJR forum reageert slechts met 3 woorden in een zin dat het niet past en verder krijg ik geen reactie meer.

Zit al stiekum te fantaseren om die 3 koffers mss te verpatsen en voor een geheel ander (tweedehands) systeem te gaan ... :-(

Zo zou het dan eruit komen te zien. Is dit nu heel lelijk, of valt het wel mee? :?
[afbeelding]

Kijk, en zo'n rek heb ik nog te koop in vrijwel nieuwstaat

Evt met Givi zijkoffers

En ook nog een Givi rack
 
Wel, het punt is juist dat ik inderdaad voor een nieuw rek ga, maar zelfs dan ook misschien moet gaan aanpassen. Omdat ik geen originele uitlaten eronder heb en de duo voetsteun nu wat hoger schijnen te zitten. Gedoe ...
En juist daar moet je niet aan knoeien.
 
Maar heb je dan een tip voor mij? Want dat zou betekenen dat ik überhaupt geen H&B rek erop kan zetten, tenzij ik er originele uitlaten onder zet. Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. Vind het wel een lastig vraagstuk.
 
Zie nu pas de post van FastFriend. Je bedoelt dat je een H&B rek te koop hebt? Zwart? Compleet voor alle drie de koffers? En dan ook ook nog voor de RP06? Zo ja, PM mij even svp.
 
Maar heb je dan een tip voor mij? Want dat zou betekenen dat ik überhaupt geen H&B rek erop kan zetten, tenzij ik er originele uitlaten onder zet. Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. Vind het wel een lastig vraagstuk.
Niet per se de originele uitlaten, maar wel de originele duo-voetsteunen.
 
Voetsteunen zijn voor zover ik kan beoordelen origineel. Echter zit de steun van de duostep bij mij zo'n 15 mm hoger schuin richting het zadel. Op het frame zie je zo'n rvs bracket met 3 boutgaten. Ik heb op internet meer XJR'en met zo'n rvs bracket gezien als er een BOS uitlaat op zit.

Maar het blijft het een theoretisch gezeef waar ik zo toch niet uit kom, tenzij ik een nieuw rek bij de motor heb en dan ga passen.

Z6q7N2D.jpg
 
Passen en proberen is de enige optie om het zeker te weten.

Je mag als je wil ook wel eens passen en meten met het originele yamaha systeem dat ik heb liggen, kun je kijken of er een verschil is met die h&b. Is nu toch niet gemonteerd
 
Dank voor je aanbod, aardig. Maar denk niet dat het nuttige info geeft. Immers, heb ik een H&B rek nodig, en wel de volledige versie, dus voor 3 koffers. Een Yamaha rek zal passen, maar daar passen de H&B koffers niet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan