XS 750 Deel 4

Hallo allemaal,

Ik heb iets doms gedaan, ik heb mijn oude luchtfilter weg gegooid met daarop het plastic kapje wat er voor zorgt dat je luchtfilter in zijn huis kan schuiven. Ik heb gezocht online en rond gebeld maar kan dat kapje nergens vinden. Is er iemand die toevallig nog in het bezit is van zo’n kapje? Ik zou die dan graag over willen nemen!

Ik post er drie foto’s bij, de eerste twee foto’s zijn van het type luchtfilter wat ik heb en de derde is een voorbeeld van het kapje wat ik zoek.
 

Bijlagen

  • 3C1A5923-59F5-40E5-93B5-CBA768598D32.jpeg
    3C1A5923-59F5-40E5-93B5-CBA768598D32.jpeg
    113 KB · Weergaven: 11
  • A7E9DB96-B874-4FEF-979E-0498D77AD2E8.jpeg
    A7E9DB96-B874-4FEF-979E-0498D77AD2E8.jpeg
    117,6 KB · Weergaven: 13
  • 04BE1360-CDA8-4251-9E19-DD5708804E3F.png
    04BE1360-CDA8-4251-9E19-DD5708804E3F.png
    392,3 KB · Weergaven: 12
Het nieuwe blok loopt het ging niet vanzelf maar ben helemaal blij.
Mede dankzij PLR is het Goed gekomen,hij heeft mij een tekening gestuurd hoe de stekkers gemonteerd moeten worden in de cdi, daarvoor veel dank.

Nu ligt alles nog los en zal netjes ingebouwd worden, maar goed het belangrijkste is dat het blok loopt.

Groeten Paul
 

Bijlagen

  • IMG-20220401-WA0043.jpeg
    IMG-20220401-WA0043.jpeg
    130,3 KB · Weergaven: 16
  • VID-20220401-WA0048.mp4
    4,4 MB
Laatst bewerkt:
Deze stond er even geleden ook al op. Heeft minstens 20 jaar stilgestaan. Kan niet gestart of mee gereden worden. Is nogal een gok....

Yamaha XS 850 - 1981
€ 1.800,00
 

Bijlagen

  • _20220406_231610.JPG
    _20220406_231610.JPG
    56,3 KB · Weergaven: 12
Heeft de nodige gebruikssporen.. en een paar fantasie-kleurtjes, smaken verschillen. 😀 Extra accu in de topkoffer, dat komt de wegligging niet echt ten goede. En die toerenteller hoort er niet op, die is van een 2D.
 
Hoe zit het eigenlijk met die dekseltjes op de haakse overbrenging? De eerste hadden drie inbusboutjes, later zijn er dekseltjes gebruikt met 4 inbusboutjes. Onderin 2 naast elkaar. Ik heb 750's gezien die dat zo hebben, de XS750E volgens mij, maar zijn ze bij de 850 daar weer vanaf gestapt?
Haakse overbrenging.pngDie geleL2.jpg
 
Een 850 hoort een haaks kastje te hebben met 2 bouten naast elkaar aan de onderkant. Deze is dus een keer vervangen. Scherp opgemerkt. Op een 750 heb ik ze nog nooit gezien, zelfs mijn F (een van de laatste van de serie 750’s ) heeft er een met 1 bout.
 
Vanaf de (S)F is een haakse kast toegepast met een beter lager dan voorheen.
Die kast is te herkennen aan de twee boutjes onderin het zijdeksel.
Dus; de 1979 t/m 1981 triple (en de xs11) hadden deze kast/ lager.
 
Heeft iemand een idee waar je de goede remzuigers kunt kopen voor een XS?
Het gaat om de voor rem

Die van mij zijn wat roestig, en komen niet goed meer terug als de rem word gelost.

Als ik er naar Google krijg ik er verschillende te zien.

Groeten Paul
 
Heeft iemand een idee waar je de goede remzuigers kunt kopen voor een XS?
Het gaat om de voor rem

Die van mij zijn wat roestig, en komen niet goed meer terug als de rem word gelost.

Als ik er naar Google krijg ik er verschillende te zien.

Groeten Paul
Zou RVS nemen,geen last meer van roestige zuigers.
Yambits is een betrouwbare firma en levert ook snel.
 
Zou RVS nemen,geen last meer van roestige zuigers.
Yambits is een betrouwbare firma en levert ook snel.

Mooi setje zeg, en lekker snel antwoord :)

Ik zit ook te kijken naar een ander setje remklauwen, aangezien mijn ontluchting nippels afgebroken zijn.
Er is al een poging gewaagd door de vorige eigenaar om ze uit te boren, ik zal er eens een foto van schieten het ziet er niet echt fraai uit

Voor nu zijn ze dicht, maar beneden ontluchten gaat niet.

Heb ik nu goed begrepen dat de klauwen van een xs650 hetzelfde zijn?
 
Heeft iemand een idee waar je de goede remzuigers kunt kopen voor een XS?
De Yamaha-dealer ;)

Het klinkt raar maar ze zijn nog gewoon te leveren en kosten niet eens heel veel (je krijgt dan remzuiger en seal).
En (mogelijk overbodig), maar maak de groef waarin je seal komt te zitten goed schoon (schoonkrabben is met het meestal). Want als de remzuiger roestig is, zal ook het aluminium van de remklauw wel iets gecorrodeerd zijn (en die corrosie zit dan in de groef van je seal).
 
Foto's van de remklauw

Kom er nu achter dat de motor met het nieuwe blok niet bij laait, dat word weer zoeken
 

Bijlagen

  • IMG-20220408-WA0033.jpeg
    IMG-20220408-WA0033.jpeg
    109,8 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20220408-WA0036.jpeg
    IMG-20220408-WA0036.jpeg
    183,6 KB · Weergaven: 17
Denk dat je beter op zoek kan naar een paar andere remklauwen. Want inwendig afgebroken ontluchtingsnippels leveren veel werk (als het al lukt). En met wat zoeken is handiger om aan een beter te beginnen.
Er zijn meerdere motoren geleverd met dezelfde remklauwen, XS-serie, TR-1, SR500 (dat zijn degene die ik weet).

Wil vanavond wel even kijken of ik iets heb liggen.
 
Denk dat je beter op zoek kan naar een paar andere remklauwen. Want inwendig afgebroken ontluchtingsnippels leveren veel werk (als het al lukt). En met wat zoeken is handiger om aan een beter te beginnen.
Er zijn meerdere motoren geleverd met dezelfde remklauwen, XS-serie, TR-1, SR500 (dat zijn degene die ik weet).

Wil vanavond wel even kijken of ik iets heb liggen.
Toppie
 
Mijn inschatting is dat de rest nog aanwezig is ?
Alle schroefdraden zijn goed. Er zal alleen wat verf en poëtiseert aan zitten.

Ik ben bereikbaar via PB.image.jpg
 
Dynamo kapot van het nieuwe blok, handig zo'n sloop blok.

Hij laait nu weer netjes 14.40V
 

Bijlagen

  • 16494492907177636971654795932874.jpg
    16494492907177636971654795932874.jpg
    204,6 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan