Zo de eerste 10 km zijn met de 850 gereden
Blok loopt mooi
Alleen nu doet de voorzijde "raar"
Hoe ga ik dat beschrijven...
De motor trilt in hoogte, het lijkt wel of het wiel niet rond is of niet uitgebalanceerd. Echter het wiel is uitgebalanceerd. Dus dat lijkt mij vreemd dat dit de oorzaak van het trillen is. Daarbij als ik rond de 100 km kom is het trillen weg. Een andere poging het optredende effect te beschrijven is een "soort stempelen".
Hoop dat iemand nog wijs kan worden uit mijn pogingen om eea te beschrijven
De voorvork is trouwens voorzien van nieuwe keerringen en verse olie (200 ml 20W voorvorkolie) en een verse binnen- en buitenband.
Daarbij als ik de voorvork induw (bij stilstand) komt de vork mooi terug en ook als ik "pomp" met de rem ingedrukt werkt de voorvork goed.
Achterzijde is voorzien van Koni's die redelijke goed ogen (al zullen ze natuurlijk best een servicebeurt kunnen gebruiken). Als ik op de motor ga zitten merk je dat ook deze gewoon inzakken en veerkracht hebben (en demping).
Dus nu de zoektocht wat klopt er niet ?
Ook geconstateerd dat de kleppen gesteld moeten worden en daarna de carbs synchroon gesteld moeten worden. Dit gebaseerd op het feit dat de rechtercylinder was na de rit van 10 km (en even stationair draaien voor de garage) ongeveer 20 graden minder warm dan de andere cylinders (handig z'n infrarood temperatuurmeter
, alvast beter dan met de vinger proberen
).