yamaha Tmax tech max 2020 - 560cc

Alarm (strak afgesteld, remschijfslot incl alarm, goedgekeurd slot aan één lantaarnpaal en de Locator.... Denk wel dat dat afdoende bescherming geeft.
Heb je het alarm van Yamaha zelf niet laten installeren ? normaal het eerste jaar gratis ...... Bij de 530 vanaf 2017 was dat allesinds ........Werkte ook wel goed.
 
Heb je het alarm van Yamaha zelf niet laten installeren ? normaal het eerste jaar gratis ...... Bij de 530 vanaf 2017 was dat allesinds ........Werkte ook wel goed.
het alarm is van Patrolline en zat erop toen ik de motor kocht
 
Scooterdiefstal lijkt een Nederlands probleem te zijn. Hoe ik ook google op scooters en diefstal, ik vind massaal links naar Nederlandse sites, maar niet naar Belgische. Voor B gaat het steeds weer enkel over fietsen, en die worden hier blijkbaar wel massaal gestolen.
Er zullen natuurlijk wel scooters gestolen worden in B maar uit wat ik vind, niet vind beter gezegd, leid ik af dat het er niet veel zullen zijn.
Tenzij iemand daar betere gegevens over heeft.
 
Scooterdiefstal lijkt een Nederlands probleem te zijn. Hoe ik ook google op scooters en diefstal, ik vind massaal links naar Nederlandse sites, maar niet naar Belgische. Voor B gaat het steeds weer enkel over fietsen, en die worden hier blijkbaar wel massaal gestolen.
Er zullen natuurlijk wel scooters gestolen worden in B maar uit wat ik vind, niet vind beter gezegd, leid ik af dat het er niet veel zullen zijn.
Tenzij iemand daar betere gegevens over heeft.
Het kan ook zijn dat er in Nederland veel meer motor scooter rijden. Dus de kans dat ze gestolen worden ook veel groter is
 
Onder scooterdiefstal vallen ook de gestolen bromscooters (49cc)
Denk maar zo dat er in NL veel meer bromscooters zijn dan motorscooters en dus zeggen die cijfers op zich niet zo veel over het aantal gestolen motorscooters.
Bromscooters worden en masse gestolen in NL.
 
Het kan ook zijn dat er in Nederland veel meer motor scooter rijden. Dus de kans dat ze gestolen worden ook veel groter is
Ik denk dat er in Antwerpen al meer motorscooters rijden dan in heel Nederland. Iig meer TMax’en 😆
 
Onder scooterdiefstal vallen ook de gestolen bromscooters (49cc)
Denk maar zo dat er in NL veel meer bromscooters zijn dan motorscooters en dus zeggen die cijfers op zich niet zo veel over het aantal gestolen motorscooters.
Bromscooters worden en masse gestolen in NL.
Is wel zo, maar dat is in B ook het geval.
 
Ik denk dat er in Antwerpen al meer motorscooters rijden dan in heel Nederland. Iig meer TMax’en 😆
Aantal inwoners Belgie 2020: 11.5 miljoen.
Aantal inwoners Antwerpen 2020: 530K
Aantal inwoners Nederland 2020: 17.5 miljoen.
Aantal inwoners Amsterdam: 2020: 873K

Aantal Nederlanders met een motorrijbewijs: 1.5 miljoen (waarvan 750K met een eigen motor)
Vergelijkbare Belgische cijfers onvindbaar m.b.v. zoekmachine.

Afgaande op bovenstaande cijfers durf ik best te beweren dat uw stelling enigszins gechargeerd is, tenzij uw met feiten het tegendeel weet te bewijzen natuurlijk :)
 
(...)
Vergelijkbare Belgische cijfers onvindbaar m.b.v. zoekmachine.
(...):)
In B heeft iedereen die een B-rijbewijs behaald heeft voor 1 januari 1989 automatisch een motorrijbewijs zonder enige beperking. Miljoenen mensen zijn in dat geval. Moeilijk om de vergelijking met Nederland te maken.
Aan de andere kant zijn er nu in B 508.000 motorfietsen ingeschreven. Voertuigenpark | Statbel
Motorfiets volgt dezelfde norm als in NL. Vanaf 50cc meer dan 45km/h.
 
Goeie aanvulling! België blijft toch altijd weer verrassen (niet negatief bedoeld overigens) :)
Desondanks geen reden m'n eindconclusie te herzien
 
Ik heb er de cijfers van het Nederlandse CBS ook bijgehaald: Hoeveel motorfietsen zijn er in Nederland?
(Wat me dan wel verrast is dat het aantal motorfietsen per 1000 inwoners het hoogste is in de provincies Zeeland, Drenthe en Friesland, en in Zuid- en Noord-Holland en Utrecht het laagste. Dat had ik niet verwacht.)

In totaal:
NL: 17,5 miljoen inwoners - 680000 ingeschreven motorfietsen => 39 motorfietsen per 1000 inwoners
B: 11,5 miljoen inwoners - 508000 ingeschreven motorfietsen => 44 motorfietsen per 1000 inwoners

Het scheelt natuurlijk niet veel, een goede 10%, maar dus wat betreft motorfietsen zijn er in verhouding meer in B.

Natuurlijk, dat gaat niet over bromscooters die zo massaal zouden worden gestolen.
 
Altijd leuk om in de cijfers te duiken :)
Inderdaad opmerkelijk dat in de drukst bevolkte NL'se provincies verhoudingsgewijs de minste motoren aanwezig lijken te zijn, terwijl daar voor de forens de meeste aanleiding voor lijkt te zijn.
Aan de andere kant bieden deze provincies wel het meest fijnmazige netwerk aan openbaar vervoer (trein, metro en bus),
In NL bestaat de mogelijkheid het kenteken van een voertuig op vrijwillige basis voor bepaalde tijd te schorsen, een regeling waar veel gebruik van wordt gemaakt
Benieuwd of die (tijdelijk) buiten de statistieken vallen.
Kan dat in België ook?
Vermoed dat als je in de cijfers achter voertuigdiefstal duikt, zal blijken dat motoren en motorscooters een vergelijkbaar beeld laten als auto's.
Bromscooters zullen die van fietsendiefstal benaderen, maar niet overtreffen.
Statistisch gezien heeft elke Nederlander een gestolen fiets in de schuur staan :)
 
Altijd leuk om in de cijfers te duiken :)
Inderdaad opmerkelijk dat in de drukst bevolkte NL'se provincies verhoudingsgewijs de minste motoren aanwezig lijken te zijn, terwijl daar voor de forens de meeste aanleiding voor lijkt te zijn.
Aan de andere kant bieden deze provincies wel het meest fijnmazige netwerk aan openbaar vervoer (trein, metro en bus),
In NL bestaat de mogelijkheid het kenteken van een voertuig op vrijwillige basis voor bepaalde tijd te schorsen, een regeling waar veel gebruik van wordt gemaakt
Benieuwd of die (tijdelijk) buiten de statistieken vallen.
Kan dat in België ook?
Vermoed dat als je in de cijfers achter voertuigdiefstal duikt, zal blijken dat motoren en motorscooters een vergelijkbaar beeld laten als auto's.
Bromscooters zullen die van fietsendiefstal benaderen, maar niet overtreffen.
Statistisch gezien heeft elke Nederlander een gestolen fiets in de schuur staan :)
In BE kan men een voertuig ook tijdelijk schorsen ;)
 
wat word er denken jullie meer gestolen of sneller gestolen een vespa of een tmax, xmax. en hoe groot is de diefstal kans.
 
Altijd leuk om in de cijfers te duiken :)
(...)In NL bestaat de mogelijkheid het kenteken van een voertuig op vrijwillige basis voor bepaalde tijd te schorsen, een regeling waar veel gebruik van wordt gemaakt
Benieuwd of die (tijdelijk) buiten de statistieken vallen.
Kan dat in België ook?
(...)
Dus kan ook zoals Dandev al zei.
Goede vraag of die tijdelijk geschorste kentekens al of niet worden meegeteld.
De statistiek legt het aantal ingeschreven voertuigen vast op een bepaalde datum.
Ik weet niet hoe dat tijdelijk schorsen precies werkt.
Als je de nummerplaat inlevert dan zal die zeker niet meegeteld worden.
Als je tijdelijk kan schorsen zonder de nummerplaat in te leveren, dan verwacht ik dat die wel als ingeschreven meegeteld wordt.
 
ik vraag me af met de nieuwe tmax connect is het nog steeds zo makkelijk te stelen
TMax connect kost 184,00 per jaar. En de echte boefjes weten waar de draadjes lopen om de gprs die van fabriek uit is gemonteerd uit te schakelen. Dus ik heb de Loqater laten installeren 100 euro aanschaf en 60 euro per jaar). Werkt 3 jaar op 1 batterij en word de motor gestolen halen zij hem voor je terug. Tot nu toe 100% terug gevonden gestolen TMaxen 👌
 
Laatst bewerkt:
TMax connect kost 184,00 per jaar. En de echte boefjes weten waar de draadjes lopen om de gprs die van fabriek uit is gemonteerd uit te schakelen. Dus ik heb de Loqater laten installeren 100 euro aanschaf en 60 euro per jaar). Werkt 3 jaar op 1 batterij en word de motor gestolen halen zij hem voor je terug. Tot nu toe 100% terug gevonden gestoken TMaxen 👌
handen moeten eraf erna.
ik kom oorspronkelijk uit irak geloof het of niet daar is minder diefstal slaat nergens op de straffen die motordieven krijgen
 
Hij staat nu nog in de schuur. Maar in de zomer moet hij buiten staan. Maar er zit alarm op, locator tracker schijfremslot Inc alarm en staat vast aan een paal met een goedgekeurd slot.
knap iemand die dat allemaal kan omzeilen dan lijkt mij
sorry voor het storen maar welke alarm gebruik je ik las gisteren dat het met de batterij niet goed us?
 
Terug
Bovenaan Onderaan