Revolution
MF veteraan
- 2 jun 2001
- 16.917
- 3
Dit speelde me al langer door het hoofd en ik had het er net met poohbeer nog over, ik begrijp het in ieder geval niet echt.
Ik rij zelf op een FZR400, deze is uit Amerika geimporteerd. Eigenlijk zijn alleen de VS en Japan in verband met de regelgeving daar de landen waar dergelijke 400cc modellen populair zijn. Hier in Nederland zie je ze in ieder geval zeer zelden.
Neem een fabrikant als Yamaha, ze hebben op dit moment op het gebied van die sportmotoren de volgende mogelijkheden: de 600cc Thundercat, de 600cc R6, de 1000cc Thunderace en de 1000cc R1.
Dus 2x een 600cc en 2x een 1000cc maar waarom niet een 750 en een 400cc in hun programma?
Neem nou mezelf, ik heb net mijn rijbewijs en wil graag op een sportmotor rijden. Bij Yamaha zou ik dus dan gelijk op een 600cc moeten beginnen, als ik een nieuwe zou willen, en dat lijkt mij nou juist niet verstandig met geen ervaring, zeker niet aangezien de 600\'tjes steeds sneller worden.
Ik heb nu dus een 2e hands FZR400 en dat is gewoon perfect om op te beginnen, erg sportief maar ook weer niet teveel vermogen, ideale fiets om op te leren dus.
Ik begrijp dus niet dat momenteel Yamaha (en andere fabrikanten) dit gebied links laten liggen en zich volledig richten op de 600cc en 1000cc markt. Het lijkt mij in ieder geval een gat in de markt, de lichtere supersport markt.
Iemand mee eens of juist niet? Ik hoor graag jullie mening hierover.
Ik rij zelf op een FZR400, deze is uit Amerika geimporteerd. Eigenlijk zijn alleen de VS en Japan in verband met de regelgeving daar de landen waar dergelijke 400cc modellen populair zijn. Hier in Nederland zie je ze in ieder geval zeer zelden.
Neem een fabrikant als Yamaha, ze hebben op dit moment op het gebied van die sportmotoren de volgende mogelijkheden: de 600cc Thundercat, de 600cc R6, de 1000cc Thunderace en de 1000cc R1.
Dus 2x een 600cc en 2x een 1000cc maar waarom niet een 750 en een 400cc in hun programma?
Neem nou mezelf, ik heb net mijn rijbewijs en wil graag op een sportmotor rijden. Bij Yamaha zou ik dus dan gelijk op een 600cc moeten beginnen, als ik een nieuwe zou willen, en dat lijkt mij nou juist niet verstandig met geen ervaring, zeker niet aangezien de 600\'tjes steeds sneller worden.
Ik heb nu dus een 2e hands FZR400 en dat is gewoon perfect om op te beginnen, erg sportief maar ook weer niet teveel vermogen, ideale fiets om op te leren dus.
Ik begrijp dus niet dat momenteel Yamaha (en andere fabrikanten) dit gebied links laten liggen en zich volledig richten op de 600cc en 1000cc markt. Het lijkt mij in ieder geval een gat in de markt, de lichtere supersport markt.
Iemand mee eens of juist niet? Ik hoor graag jullie mening hierover.
