Revolution
MF veteraan
- 2 jun 2001
- 16.917
- 3
Neem een fabrikant als Yamaha, ze hebben op dit moment op het gebied van die sportmotoren de volgende mogelijkheden: de 600cc Thundercat, de 600cc R6, de 1000cc Thunderace en de 1000cc R1.
Dus 2x een 600cc en 2x een 1000cc maar waarom niet een 750 en een 400cc in hun programma?
hebben ze dus wel, de YZF-R7 en de 400 weet ik niet.
Ik heb nu dus een 2e hands FZR400 en dat is gewoon perfect om op te beginnen, erg sportief maar ook weer niet teveel vermogen, ideale fiets om op te leren dus.
Ik begrijp dus niet dat momenteel Yamaha (en andere fabrikanten) dit gebied links laten liggen en zich volledig richten op de 600cc en 1000cc markt. Het lijkt mij in ieder geval een gat in de markt, de lichtere supersport markt.
Dat doen die merken ook niet. De 400cc is in Japan bijvoorbeeld enorm populair... Het zijn de europese importeurs die bepalen dat deze fietsen niet naar europa worden gehaald...
Ben ik niet met je eens, neem nou jezelf. Jij bent niet gebonden aan de 25 Kw regeling, nou kies jij ervoor om gelijk op een 600cc te starten, maar er zijn zat beginnende motorrijders (waarvan de meesten boven de 21 jaar zijn en niet 25 kw\'ers) die niet gelijk op zo\'n PK pakhuis willen of durven te stappen.Denk niet echt dat het een gat i/d markt is...
Veel beginnende motorrijders die graag een sportfiets willen zijn gebonden aan de 25-KW regeling. Daarnaast heb je nog een groep die een fiets willen die zo snel mogelijk is... En dan is er een kleine groep die een motor koopt die ook meteen goed te rijden is...
Daarnaast zijn 400\'s vrijwel even duur als 600\'s, waardoor de kans dat iemand een 400 kiest in dit op vermogen gerichte tijdperk gewoon te klein is... En als dan toch al besloten wordt om 400\'s onze kant op te halen, zie je ook in de 400-jes de tendens dat het vermogen omhoog gaat en de algemene rijbaarheid voor beginners minder wordt....
En als de 400 bijna even duur is als een 600, dan kun je dat ook zeggen van de 600 <> 750cc klasse.
Ik mocht van Poohbeer eigelijk zo ( in een quote.) niet meer reageren
Op Zondag 02 september 2001 00:05 schreef BertV het volgende:
In nederland is geen vraag naar lichte motoren...
Er heerst hier een \"zware is de ware\" cultuur, en er zijn geen financiele voordelen kwa verzekering etc.
Daarbij kost het produceren van een moderne 400 evenveel als een 600...Zoveel 750\'s zijn er niet... noem een andere dan de GSX750 in de supersport klasse?
Was jij niet degene die na je T-cat graag een 748 wou?Euh Ducati 748 -> kwa vermogen eerder een 400cc
ennuh NINJA ZX-7R -> ja
Tja en de R7 -> te exotisch duur, niet in het rijtje
Was jij niet degene die na je T-cat graag een 748 wou?
Voor mij of voor BertV?Moet het dan altijd sneller en zwaarder voor jouw?!
Zoals sommige mensen hier al vertellen, is de algemene tendens in Nederland idd, hoe zwaarder, dikker, meer pk\'s, meer cc\'s, de enige reden om een fiets aan te schaffen......Ik persoonlijk heb een partij commmentaar gekregen dat ik \"maar\" een 250CC had gekocht.......dat het 2 takt is dat boeit bijna niemand iets, want bijna niemand weet wat het inhoud.....De meeste figuren die ik tegenkom vertellen over minimaal 750CC en verder, meer dan 100PK enz.....leuk en aardig, het enige plezier wat zulke lieden van het motorrijden hebben is dat ze op kunnen scheppen tegen derden: \"kijk eens jongens......hayabusa!!!!\" en ondertussen er geen ruk mee kunnen.
Hard rijden op de rechte stukken dat kan iedereen.....maar bochtenwerk, daar gaat het uiteindelijk om......tenminste, voor de echte motor liefhebbers dan.
Hier in Nederland, met de instelling die de meeste mensen hebben..........tsja, hier is (jammer genoeg) niet echt een markt voor de \"lichtere\" bikes.......
Hard rijden op de rechte stukken dat kan iedereen.....maar bochtenwerk, daar gaat het uiteindelijk om......tenminste, voor de echte motor liefhebbers dan.
heb nu net een week mijn R6 en al de verhalen die jullie me vertelde over dat het zo\'n beest is kloppen. Maar ik vind hem goed beheersbaar. Hij is lekker in de bochten en accelereerd daar ook verdomde lekker weer uit. Ik vind het geen gevaar voor me en kan/weet me ook goed te beheersen. Ik had er niet aan moeten denken om te starten op iets wat tammer is als dit.
Juist Daardoor leer je op zo\'n lichte machine beter rijden!Mijn mening is toch dat je het best kan leren motorrijden op een \"tamme\" 600cc machine.
Je kunt met zo\'n ding noggus een schakel en remfoutje veroorloven.
Met een 400 viertakt of 250 tweetakt heb je zo\'n smalle powerband dat je gewoon goed moet kunnen rijden om er het maximale uit te halen!
Je kunt met zo\'n licht en wendbaar fietsje dan inderdaad menig dikke fiets er uit rijden, maar dat is dan wel voor de meer ervaren rijder!
Groetjesszz..