Ze stelen je motor en dan......

Sinds enige tijd schiet de staat het toegewezen bedrag voor wat de rechter jou toewijst (in een strafproces). De staat gaat dan via het cjib de dader (veroordeelde) net zolang plukken tot ze die centen terug hebben.
Een hele verbetering met vroeger.
Kost je dus eigenlijk alleen de tijd die je vrij moet maken om op die zitting aanwezig te zijn.

Klopt, zit sinds kort in het hele pakket van slachtofferhulp. Maar ik wilde de schreeuwchef nog ff laten spartelen....... :+

Overigens geldt dat niet voor bedrijven, omdat aangenomen wordt dat die zichzelf daar financiëel tegen kunnen indekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik word hier een tikje moe van. Als je zelfs niet de moeite neemt om te lezen wat er gezegd wordt, wat heeft een discussie dan voor zin?
Begin eens met me te vertellen wie waar heeft gezegd dat ons rechtssysteem "perfect" is? Een quote waarin dat staat vind ik al genoeg.......

Ik zal je tijd en nieuwe misvattingen besparen. Dat heeft NIEMAND gezegd. Een perfect rechtssysteem bestaat niet, net zo min als de perfecte mens bestaat.

Wat is er dan wél gezegd? Dat het systeem in de loop der jaren is ontstaan op grond van de behoefte van mensen. De wet vólgt de behoefte, heus waar....Maar geen énkele regel, geen enkel systeem, kan ooit álle eventualiteiten of behoeftes afdekken en geen enkele wetgeving zal dus ooit perfect zijn.
Dan roept dus iemand als jij: ik heb één vermeende uitzondering gevonden, dus gooi het hele systeem maar overboord......Al die mensen die er al vele, vele jaren mee bezig zijn geweest, al die deskundigen op allerlei gebieden, al die rechterlijke uitspraken, jurisprudentie, lamaarzitten, IK weet het veel beter.
Dusss..... dat is geen affakkelen wat jij hier doet?Mooi toch, je roept gewoon zonder te weten wat je zegt en ánderen mogen dan invullen hoe het moet..... Iedereen die op basis van kennis en de feiten zegt dat je op een verkeerd spoor zit, die "fakkelt je af". Klaar.
Zo kún je niet verliezen..... of gaat het dan toch gewoon nergens over?
Verdiep je in hoe het werkt, verdiep je in wat er niet goed aan is en kom dán met goede kritiek en onderbouwde verbetering.
Niet gewoon ff wat roepen met dat hooggeheven vingertje.....Goed idee, maar niet erg nieuw en ook nogal simpel. Dat roepen mensen die zich nergens in verdiepen al vele jaren. Ook in de politiek best populair......

Nederland hoort inmiddels bij de landen met de hoogste straffen. Werkt het? Nee. Oh, maar dan roep je gewoon dat er nóg harder gestraft moet worden....... Werkt dat nog niet? Nog harder straffen. Nog niet? Doodstraf dan maar. Hee, maar dat doet Amerika al jaren en daar werkt dat ook niet......
Oh wacht.... we hakken gewoon de handjes af. Ah ja, dus we willen terug naar de wetgeving van de middeleeuwen en de sharia? Goh ja, dát werkt pas goed. Gewoon 500 jaar terug in de tijd gaan........ |(


We gaan het zout pakken en het op de slakken leggen.

Jammer dat je als iemand zegt dat het ruk is, net zo lang met wet- en regelgeving komt "meppen tot mensen zeggen, okee, dan zou het wel goed zijn ( dat ik het even perfect noem, is overdreven maar niet als affakkelen bedoelt). Dan roept men daarna dat het slachoffer niet zo moet zeuren omdat hij zijn geld wel krijgt.

Vervolgens komt er 1 of zelfs meerdere met de andere kant van dit handelen( waar we dan wel overeen zijn dat het de minst kwade is) en daarop geef ik aan dat er een lik op stuk beleid moeten komen. Dan blijkt dat weer niet goed te zijn? ( terwijl justitie het wel doet bij grote criminelen met de "pluk ze "wetgeving)

Dan hoor ik ineens weer dat zwaarder straffen niet helpt........ betekent dit dat we dan maar moeten stoppen met straffen? Dat we lekker anarchistisch moeten gaan doen en maar van een ander gaan jatten tot iedereen niets meer heeft?

In mijn ogen faalt het dan wel jammerlijk.

Criminaliteit loont om de volgende redenen:
- pakkans 2%
- kans op veroordeling 5%
Samen komt dit dus op slechts één veroordeling per 1000 vergrijpen
- straf meestal een weekje brommen of 40 uur schoffelen
- slachtoffer wordt gesust met "hij is veroordeelt en dus heeft hij zijn straf ontvangen


ondertussen lijdt het slachtoffer nog steeds financiële schade, deze is dus niet te verhalen vanwege alle obstakels die het geeft omdat je zelf eerst kosten moet maken, dan moet strijden tegen een crimineel die gratis een advocaat tot zijn beschikking krijgt en dus al snel in het voordeel is in het oerwoud van juridische valkuilen en zielige leefomstandigheden van de dader.

Ik ben benieuwd waarom jij eigenlijk het werk bent gaan doen wat je doet, behalve de mogelijkheid dat je door het ontvangen van salaris je rekeningen kunt betalen.

en of het maar één uitzondering is...... kijk eens hoeveel mensen op een politieburo komen om aangifte te doen en vraag die mensen na een jaar eens of ze helemaal schadeloos zijn gesteld. ooww nee, zo ver gaan we niet met het onderzoek omdat er dan moeilijke vraagstukken zijn op te lossen.

- Met vervuiling is het normaal dat de vervuiler betaald,
- wie te hard rijdt moet ook een boete betalen( al wordt er puur door de snelheidsovertreding niemand benadeeld
- betalen we geen of te weinig belasting dan is het heel normaal dat je het ontbrekende bedrag terugbetaald en zelfs als straf een extra boete moet betalen

maar de veroorzaker van een crimineel feit hoeft niet zijn eigen vuil op te ruimen. Want hij is al zo zielig.

Stel ik voor om de dader gewoon te laten betalen ( wat ook al gebeurt bij rijke mensen, maar arme dieven kunnen het niet betalen en ontspringen de dans.) door ze dan als alternatief maar te laten werken tot ze het betaald hebben wordt er meteen geroepen dat het niet helpt.
 
Klopt, zit sinds kort in het hele pakket van slachtofferhulp. Maar ik wilde de schreeuwchef nog ff laten spartelen....... :+

Overigens geldt dat niet voor bedrijven, omdat aangenomen wordt dat die zichzelf daar financiëel tegen kunnen indekken.

dus betalen we het uiteindelijk zelf......... ( of vervalt dit niet bij een schuldsanering)

en als de dader van de inbraak bij mij gepakt wordt) krijg ik alle schade vergoedt?

Als dit nu iemand is die geen nederlander is, hoe werkt dat dan?
 
Laatst bewerkt:
De vraag is natuurlijk welke kostenpost ten kate hier nu eigenlijk heeft, hoogstens de waarde die de motor daalt tijdens de periode dat ze 'm niet meer hadden, maar maak eens aannemelijk dat ze 'm in de tussentijd wel verkocht zouden hebben, laat staan dat de motor in die tijd honderden euro's minder waard wordt.

Schade aan de motor zou ook kunnen en dat zou vergoed moeten worden, maar volgens mij is dat hier het geval niet.

Dus, iedereen die stelt dat Ten Kate (grote) schade zou lijden, verduidelijk dat eens? Volgens mij is het tientjeswerk, een beetje eigen risico hou je toch wel, vooral als je zo onzorgvuldig bent en risico's neemt met testrijders.

Juist, daar is alles mee begonnen. 'hier heeft U de sleutel, ga lekker een stukkie rijden', 'wat!, U heeft geen rijbewijs, Oh, doen wij niet zo moeilijk over'.

En dan moord en brand schreeuwen en jezelf als financieel gedupeerde bestempelen...
 
Laatst bewerkt:
dus betalen we het uiteindelijk zelf......... ( of vervalt dit niet bij een schuldsanering)
en als de dader van de inbraak bij mij gepakt wordt) krijg ik alle schade vergoedt?
Als dit nu iemand is die geen nederlander is, hoe werkt dat dan?

Nou breekt m'n klomp. Geloof jij nog écht dat Sinterklaas bestaat of zo?????
Natuurlijk betalen "we" het dan zelf, dat komt uit het schadefonds geweldsmisdrijven, dat geld is ons belastinggeld.

Maar zie het zo: dan kun je later weer klagen dat die stomme overheid er zo lang over doet en zoveel van onze kostbare belastingcentjes spendeert om het geld van "de boef" terug te krijgen. Is die cirkel ook weer rond........
 
Nou breekt m'n klomp. Geloof jij nog écht dat Sinterklaas bestaat of zo?????
Natuurlijk betalen "we" het dan zelf, dat komt uit het schadefonds geweldsmisdrijven, dat geld is ons belastinggeld.

Maar zie het zo: dan kun je later weer klagen dat die stomme overheid er zo lang over doet en zoveel van onze kostbare belastingcentjes spendeert om het geld van "de boef" terug te krijgen. Is die cirkel ook weer rond........

okee, ik snap het helemaal.

Laat het allemaal maar over ons heenkomen, slikken en weer doorgaan.

sinds wanneer valt een inbraak of diefstal onder geweldsmisdrijven?

of haal je alleen maar iets aan waar je wat over kan zeggen en laat je de andere dingen lekker onbesproken?

Ik begrijp wel dat jij er vrede mee hebt dat onze spullen zomaar ontvreemd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, been there, done that.

Meestal eindigt zoiets in een sneer dat je toch altijd gelijk wilt hebben. Vreemd genoeg gaat het mij daar zelden om. Het gaat er veel meer om dat mensen zomaar wat roepen en zich niet inlezen in de materie. Goed onderbouwde kritiek kom je (helaas) zelden tegen.
Maar mensen die daartoe in staat zijn, hebben meestal veel minder kritiek, omdat die hebben geleerd dat de alternatieven niet zo mooi zijn als ze vaak lijken..... en beide kanten van het verhaal hebben leren zien.

Neemt niet weg dat iederéén zit te wachten op perfecte wetgeving......al vele, vele eeuwen lang. Dus als iemand die heeft, graag.
Perfect iets ach ja, zou mooi zijn. ik snap dat jullie van de justitiële kant redeneren, maar aan de andere kant zit ook emotie, gevoel van onmacht en dan komt denk ik ook het gevoel van dit kan toch niet. We zullen er nooit uitkomen, want ik weet geen perfecte oplossing. enige wat ik kan zeggen is wat ik voel als iemand wat van mij jat en ik de zaak uit handen moet geven aan de politie en dan er ( voor mij ) een ontzettende moeilijke zaak van gebouwd word, terwijl ik de eigendom bewijs voor mij op tafel heb liggen. Ik denk niet dat ik de enige ben ( waarschijnlijk omdat ik het heb mee gemaakt) die er een gevoel aan over heeft gehouden van "hoe is dit mogelijk dat iemand wat jat wat van mij is en ik nu kan wachten tot hij er afstand van verklaard ".

Leg mij nu even uit. Als ik morgen de fiets van een buurvrouw jat en zij kan niet bewijzen dat zij daadwerkelijk de fiets heeft gekocht ( tweedehandse aanschaf of zo) i de fiets dan mijn eigendom geworden?
 
Laatst bewerkt:
okee, ik snap het helemaal.
Laat het allemaal maar over ons heenkomen, slikken en weer doorgaan.
sinds wanneer valt een inbraak of diefstal onder geweldsmisdrijven?
of haal je alleen maar iets aan waar je wat over kan zeggen en laat je de andere dingen lekker onbesproken?
Ik begrijp wel dat jij er vrede mee hebt dat onze spullen zomaar ontvreemd kunnen worden.

Jakkes, wat een vervelende manier van discussiëren heb jij.
Hoeveel heb jij de laatste tijd aan de criminaliteit gedaan, behalve wat slappe opmerkingen maken die nergens over gaan?
 
Jakkes, wat een vervelende manier van discussiëren heb jij.
Hoeveel heb jij de laatste tijd aan de criminaliteit gedaan, behalve wat slappe opmerkingen maken die nergens over gaan?

Wat is nu de bedoeling met je opmerking in deze?

Voel je je persoonlijk aangesproken? ( wat ik vreemd vind want ik zeg helemaal niets over het niet functioneren van mensen of instanties in deze post.

Ik geef iets aan en het enige dat jij de hele tijd doet is tegenwerpingen geven dat het niet kan en dat meer straffen niets oplevert ( ook al geef ik een hele andere manier van straffen aan dan huidige systeem) dat het systeem er is om ons te beschermen en wat al niet meer.

Nu ik doe alsof ik murv gebeukt ben door mensen die het allemaal moeten weten ben ik ineens vervelend aan het discussiëren ?

Jij hebt er dagelijks mee te maken, geef jij dan eens een voorzet hoe het beter zou kunnen? Of heb jij je al neergelegd bij het feit dat we in een hopeloos systeem terecht zijn gekomen.

Ik probeer uiteindelijk alleen maar met een oplossing te komen, maar dat wordt neergesabelt met feiten uit het verleden ( of is dit allemaal al eens uitgeprobeerd)

Als we allemaal zo zouden doen woonden we nu nog in een grot en vervoerden we onszelf met de benenwagen ( ooww en internet was er dus ook niet geweest, had je veel tijd gescheeld)
 
Laatst bewerkt:
Perfect iets ach ja, zou mooi zijn. ik snap dat jullie van de justitiële kant redeneren, maar aan de andere kant zit ook emotie, gevoel van onmacht en dan komt denk ik ook het gevoel van dit kan toch niet. We zullen er nooit uitkomen, want ik weet geen perfecte oplossing. enige wat ik kan zeggen is wat ik voel als iemand wat van mij jat en ik de zaak uit handen moet geven aan de politie en dan er ( voor mij ) een ontzettende moeilijke zaak van gebouwd word, terwijl ik de eigendom bewijs voor mij op tafel heb liggen. Ik denk niet dat ik de enige ben ( waarschijnlijk omdat ik het heb mee gemaakt) die er een gevoel aan over heeft gehouden van "hoe is dit mogelijk dat iemand wat jat wat van mij is en ik nu kan wachten tot hij er afstand van verklaard ".

Leg mij nu even uit. Als ik morgen de fiets van een buurvrouw jat en zij kan niet bewijzen dat zij daadwerkelijk de fiets heeft gekocht ( tweedehandse aanschaf of zo) i de fiets dan mijn eigendom geworden?

Je bedoelt dat, als je het van de OBJECTIEVE kant benadert (heeft niets met justitiëel te maken) dat je geen rekening houdt met de emoties? Zo ligt dat helemaal niet. Maar emotie zegt op zich niets over wie er gelijk heeft. Wil je dat er eerlijk geoordeeld wordt of wil je alleen dat de grootste schreeuwer gelijk krijgt?

Mensen als jij en schreeuwchef kunnen en willen maar één kant van een probleem zien, namelijk jullie eigen idee er over.
Anderen kunnen zich die luxe niet permitteren, die hebben met twee (soms zelfs meer) partijen te maken, die allemaal heel hard schreeuwen dat zij gelijk hebben. Wees blij dat andere mensen meer inlevingsvermogen hebben en niet alleen naar één partij kijken. Ongetwijfeld heb je daar al je voordeel van gehad, maar ook toen zul je alleen maar je eigen gelijk hebben gezien......

Als ik op zo'n voorbeeld zoals jij dat geeft in zou gaan zou ik precies doen wat jij en chief doen, op basis van een half verhaal oordelen.
Die buurvrouw heeft de fiets, tweedehands of niet, ongetwijfeld van een bestaand persoon gekocht. Personen kunnen een verklaring afleggen...... bij voorbeeld aan wie ze een fiets hebben verkocht. Daar is je bewijs dat zij de fiets heeft gekocht.
Dus waar is het probleem? :?
 
Wat is nu de bedoeling met je opmerking in deze?
Je aangeven dat je manier van discussiëren/argumenteren nergens op slaat.

Voel je je persoonlijk aangesproken? ( wat ik vreemd vind want ik zeg helemaal niets over het niet functioneren van mensen of instanties in deze post.
Nee hoor, dan zou je iemand moeten zijn die me na staat en me goed kent, alleen die mensen kunnen me persoonlijk raken. Bovendien neem ik alles wat op een forum wordt gezegd met het vereiste korreltje zout.

Maar evengoed stel ik die op de man gerichte aanval van je niet op prijs. Want dat is het wel, hoe je het ook draait of keert.
Dit is wat je zei:
Ik begrijp wel dat jij er vrede mee hebt dat onze spullen zomaar ontvreemd kunnen worden.
Daarnaast slaat ie als een tang op een drumstel, het ging hier immers over de afhandeling van de eigendomsvraag, nadat "de boef" al gepakt is en de motor veilig gesteld. Wel ff bij de les blijven graag.......
 
Je bedoelt dat, als je het van de OBJECTIEVE kant benadert (heeft niets met justitiëel te maken) dat je geen rekening houdt met de emoties? Zo ligt dat helemaal niet. Maar emotie zegt op zich niets over wie er gelijk heeft. Wil je dat er eerlijk geoordeeld wordt of wil je alleen dat de grootste schreeuwer gelijk krijgt?

Mensen als jij en schreeuwchef kunnen en willen maar één kant van een probleem zien, namelijk jullie eigen idee er over.
Anderen kunnen zich die luxe niet permitteren, die hebben met twee (soms zelfs meer) partijen te maken, die allemaal heel hard schreeuwen dat zij gelijk hebben. Wees blij dat andere mensen meer inlevingsvermogen hebben en niet alleen naar één partij kijken. Ongetwijfeld heb je daar al je voordeel van gehad, maar ook toen zul je alleen maar je eigen gelijk hebben gezien......

Als ik op zo'n voorbeeld zoals jij dat geeft in zou gaan zou ik precies doen wat jij en chief doen, op basis van een half verhaal oordelen.
Die buurvrouw heeft de fiets, tweedehands of niet, ongetwijfeld van een bestaand persoon gekocht. Personen kunnen een verklaring afleggen...... bij voorbeeld aan wie ze een fiets hebben verkocht. Daar is je bewijs dat zij de fiets heeft gekocht.
Dus waar is het probleem? :?


Ik lees een paar paginá eerder dan een gift ook al kan bepalen dat er een andere eigenaar is, dus als ik of PePe zegt : "die heeft ze mij gegeven vanwege hulp die ik haar eens geboden heb, waar blijft jouw verhaal dan staan?

en hou het netjes ipv verbasteren van Nicks ofzo, ( je wilt je toch niet verlagen tot een bedenkelijk nivo?)
 
en hou het netjes ipv verbasteren van Nicks ofzo, ( je wilt je toch niet verlagen tot een bedenkelijk nivo?)

Als jij daar geen moeite mee hebt, waarom zou ik dat dan wel moeten hebben? :?

Overigens gebruik ik alleen aan een korte en dus praktische vertaling van je nick, maar ik begrijp dat je naar een compensatie zoekt voor je eigen opmerkingen.....
 
Laatst bewerkt:
De vraag is natuurlijk welke kostenpost ten kate hier nu eigenlijk heeft, hoogstens de waarde die de motor daalt tijdens de periode dat ze 'm niet meer hadden, maar maak eens aannemelijk dat ze 'm in de tussentijd wel verkocht zouden hebben, laat staan dat de motor in die tijd honderden euro's minder waard wordt.

Schade aan de motor zou ook kunnen en dat zou vergoed moeten worden, maar volgens mij is dat hier het geval niet.

Dus, iedereen die stelt dat Ten Kate (grote) schade zou lijden, verduidelijk dat eens? Volgens mij is het tientjeswerk, een beetje eigen risico hou je toch wel, vooral als je zo onzorgvuldig bent en risico's neemt met testrijders.

Hij staat op de handelsvoorraad, kan niet verkocht worden. Dat is toch in geld uit te drukken lijkt me. Verder heeft Ten Kate imago schade, althans hij is in de media geweest. Ja ik hoor ook de zeikerds die over reklame voor zijn zaak praten.
Waarde vermindering, motor wordt elke maand ouder en dus minder interessant om voor de prijs waar ie voor stond te verpatsen.
Ook al zou zijn schade 100 euro zijn, dan nog loont het de moeite om te voegen in het strafproces. Laat daders bloeden.

Politie goochelt met cijfers bijv. o, aan te tonen dat ze de fietsendiefstal hebben teruggedrongen. Dat is dus complete onzin er doen gewoon minder mensen aangiftes. Komt ook omdat dat te lang duurt etc.
Alleen als mensen verzekerd zijn tegen diefstal wordt nog aangifte gedaan.

Als iedereen zich voegt in het strafproces in dit soort gevallen wordt/worden de dader/daders echt aangepakt. Je portemonnee aanapkken doet meer pijn dan 10 uur bomen zagen of plantsoen aanharken.
 
Hij staat op de handelsvoorraad, kan niet verkocht worden. Dat is toch in geld uit te drukken lijkt me. Verder heeft Ten Kate imago schade, althans hij is in de media geweest. Ja ik hoor ook de zeikerds die over reklame voor zijn zaak praten.Waarde vermindering, motor wordt elke maand ouder en dus minder interessant om voor de prijs waar ie voor stond te verpatsen.
Ook al zou zijn schade 100 euro zijn, dan nog loont het de moeite om te voegen in het strafproces. Laat daders bloeden.
Welke imago schade, :?

Bekijk dit krantenstukje eens goed, is dit nu poseren om reklame te maken...
 
Laatst bewerkt:
Als jij daar geen moeite mee hebt, waarom zou ik dat dan wel moeten hebben? :?

Overigens gebruik ik alleen aan een korte en dus praktische vertaling van je nick, maar ik begrijp dat je naar een compensatie zoekt voor je eigen opmerkingen.....

Mensen als jij en schreeuwchef kunnen en willen maar één kant van een probleem zien

is geen korte en praktisch vertaling, dat weet je zelf ook.

Het lijkt er eerder op dat je het over een andere boeg probeert te gooien en mensen gaat schofferen.


Maak er dan gewoon tsc of TSC van.
 
Welke imago schade, :?

Bekijk dit krantenstukje eens goed, is dit nu poseren om reklame te maken...

nu maak jij er een éénzijdig verhaal van, alsof de manier van poseren van toepassing is. De zaak van TK wordt benadeeld, er komt een krant op af en m.b.v. een fotograaf proberen ze er een geheel van te maken. Hoe moeten ze er dan op staan?

In tranen
als een debiel?
aan de bedelstaf?
 
is geen korte en praktisch vertaling, dat weet je zelf ook.
Het lijkt er eerder op dat je het over een andere boeg probeert te gooien en mensen gaat schofferen.
Maak er dan gewoon tsc of TSC van.

De schreeuwende chef of de schreeuwchef, ik zie weinig verschil. Waar dat op enige manier schofferend zou kunnen zijn zie ik dan ook niet. Volgens mij is het een letterlijke vertaling van de nick die je zélf gebruikt.
Maar goed, genoeg gecompenseerd.......
 
De schreeuwende chef of de schreeuwchef, ik zie weinig verschil. Waar dat op enige manier schofferend zou kunnen zijn zie ik dan ook niet. Volgens mij is het een letterlijke vertaling van de nick die je zélf gebruikt.
Maar goed, genoeg gecompenseerd.......

je laat je wel weer kennen Jan.

jij ziet alleen verschil als het niet in jou straatje past...... maar martell staat op de hoek te kijken ;)


huugggggggg !!!!!!



:+
 
Je bedoelt dat, als je het van de OBJECTIEVE kant benadert (heeft niets met justitiëel te maken) dat je geen rekening houdt met de emoties? Zo ligt dat helemaal niet. Maar emotie zegt op zich niets over wie er gelijk heeft. Wil je dat er eerlijk geoordeeld wordt of wil je alleen dat de grootste schreeuwer gelijk krijgt?

Mensen als jij en schreeuwchef kunnen en willen maar één kant van een probleem zien, namelijk jullie eigen idee er over.
Anderen kunnen zich die luxe niet permitteren, die hebben met twee (soms zelfs meer) partijen te maken, die allemaal heel hard schreeuwen dat zij gelijk hebben. Wees blij dat andere mensen meer inlevingsvermogen hebben en niet alleen naar één partij kijken. Ongetwijfeld heb je daar al je voordeel van gehad, maar ook toen zul je alleen maar je eigen gelijk hebben gezien......

Als ik op zo'n voorbeeld zoals jij dat geeft in zou gaan zou ik precies doen wat jij en chief doen, op basis van een half verhaal oordelen.
Die buurvrouw heeft de fiets, tweedehands of niet, ongetwijfeld van een bestaand persoon gekocht. Personen kunnen een verklaring afleggen...... bij voorbeeld aan wie ze een fiets hebben verkocht. Daar is je bewijs dat zij de fiets heeft gekocht.
Dus waar is het probleem? :?

geen probleem, hoop zoekwerk en geen perfect systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan