Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik ben momenteel ook op zoek naar lampen voor de yamaha xt500 waar ik mee bezig ben. ik kan gewoon die 6v lampen bestellen op internet, maar ik vraag me af of ik de elektronica niet om kan bouwen naar 12v
dat kan met een compleet andere rotor achter het vliegwiel icm elektronische ontsteking enzo, maar dat is mij te duur.
maar er komt gewoon genoeg voltage vanaf de lichtspoel, en die wordt door een regelaar op max 7,2 volt gehouden (als ik het goed heb)
als ik daar gewoon een spanningsregelaar tussen zet die de spanning op 13,5 volt houd zou het toch ook moeten werken?
dat snap ik ja,
maar het gaat er mij meer om of de originele accu/lichtspoel voldoende spanning af kan geven voor een 12v accu.
het licht brand altijd als de motor loopt, dit gaat gewoon direct vanaf het blok naar de koplamp. alle andere zaken als achterlicht remlicht en knipperlichten gaan vanaf de accu.
maar voor welke rede is er besloten voor een 6v systeem? 12v werd toen ook al genoeg gebruikt, maar misschien was er niet genoeg plaats voor een dikkere spoel, of een kleinere 12v accu.
als dat het geval is, dan is het ook hedendaags niet logisch om de boel om te willen bouwen
dat snap ik ja,
maar het gaat er mij meer om of de originele accu/lichtspoel voldoende spanning af kan geven voor een 12v accu.
niet logisch om de boel om te willen bouwen
Ik hoop voor je dat de originele wikkeling het aankan om ineens 13,5 V te gaan leveren....daar is hij niet op gemaakt.
Waarom 6V en geen 12V?
De meeste off-road motoren waren er destijds op gemaakt ook zonder accu te kunnen rijden, dus net als een brommer aantrappen en rijden.
Die 6V werd dan geregeld en via het frame geaard zodat je het spulletje een beetje heel hield.
Vwb jouw 12V-ombouw wens: ik vrees toch dat je naar een andere rotor moet gaan uitkijken, past die van een XT550 of 600 niet (later 12V model)?
Omdat er een duplolamp inzit ? Er zijn verloopringen om een gewone h4 (p43t) te monteren, ook zijn er h4 lampen met een p45t (duplo) fitting, of deze er in 6 volt zijn weet ik niet, effe googelen.Ik heb een R71 met 6 volt systeem en een jawa 6 volt , sinds vervangen van regelaar (electro) is het systeem toch erg betrouwbaar. lampjes bestel ik bij oldtimergarage.pl of ural-zentrale of hier in NL :
alleen 6 volt 35/35 koplamp wordt lastiger ,
in de koplamp van de R71 zit nu :
Bestelnr. H6589
Ik heb een R71 met 6 volt systeem en een jawa 6 volt , in de koplamp van de R71
Histoparts