Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
:^ eens.

inderdaad, B| ik kan me nog herinneren dat ik daar minder blij mee was, |(

stelletje }) :X :') >> was natuurlijk zwaar uitgekookt opgezet, anders zouden het ze er nooit doorkrijgen als het publiekelijk als opinie werd gevraagd. :W

dit soort doofpotten blijven nooit lang dicht...

* wacht maar af met zwarte ... , over 2 jaar is het een nog veel zwaarder issue dan nu het geval is. > daarna wordt ie afgeschaft. wedden? *
ik hoop niet dat dat gaat gebeuren overigens..


:Y ;)


Als dat wordt afgeschaft, voel ik me als autochtone Nederlander zwaar gediscrimineerd, omdat ik een traditioneel kinderfeestje niet meer mag vieren. Als sommige medelanders nu eens in plaats van te gaan zitten zwarte pieten over een kinderfeestje, gaan bedenken hoe ze op een positieve manier kunnen deelnemen aan de samenleving, dan wordt het hier een stuk gezelliger. B|
Mijn oudste dochter (met licht tintje) gaat voor zwarte piet spelen en ze vindt dat prachtig. Toen ze 4 was durfde ze niet eens in de buurt van sinterklaas te komen, want ze vond zwarte piet eng. _O- _O-
 
Als dat wordt afgeschaft, voel ik me als autochtone Nederlander zwaar gediscrimineerd, omdat ik een traditioneel kinderfeestje niet meer mag vieren. Als sommige medelanders nu eens in plaats van te gaan zitten zwarte pieten over een kinderfeestje, gaan bedenken hoe ze op een positieve manier kunnen deelnemen aan de samenleving, dan wordt het hier een stuk gezelliger. B|
Mijn oudste dochter (met licht tintje) gaat voor zwarte piet spelen en ze vindt dat prachtig. Toen ze 4 was durfde ze niet eens in de buurt van sinterklaas te komen, want ze vond zwarte piet eng. _O- _O-
Uiterlijk


Donderdag werd al bekend dat het uiterlijk van de Amsterdamse pieten wordt aangepast. Zo dragen ze geen goudkleurige oorringen, mogen ze een andere kleur lippenstift en wordt in haardracht gevarieerd. De jurist van de gemeente zei vrijdag dat dit ''uitdrukkelijk een start'' is.


en toch buigen he voor die zeikers.
ik zou er ook maling aan hebben, begrijp me goed. :)
maar omdat er nu zoveel aan getornd is [ piet is zonder oorbellen/ ander haar/ en geen rode lippen]

vermoorden ze gewoon stukje bij beetje het karakter/imago/uitstraling van deze figuur.
totdat er uiteindelijk niets meer overblijft.




de klagers hebben het hier in Nederland nu eenmaal voor het zeggen. :') |(


haha, eerst was ze er bang voor en nu speelt ze er zelf 1.
wel met de volledige outfit hé? 8-) }) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hesjes zorgen dus voor grensverleggend gedrag, vanwege schijnveiligheid. *O* *O* :+
 
Yesssssssss dit was dus hetgene waat we op zaten te wachten. _O- *O*

Fluo en retroreflekterend werkt niet of zelfs averechts.

Als je zelfs al gaat denken dat je omdat je fluo draagt meer dan 2x zo hard langs wegwerkzaamheden kan rijden omdat ze je toch wel zien dan is het echt triest _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Oh Fuck nee he..
Dit soort geneuzel.

Dat een verzekeraar helmen, hesjes en alcoholsloten (subtiel)eist of anders niet uitkeert,
dat kan ik me voorstellen.
maar opleggen door EU .. Neee!

(nb: iedereen wil minder premie betalen, vandaar over paar jaar allemaal een black-box, hoeft EU niets aan te doen...)

http://www.eurofractie.nl/k/n7637/n...il-gele-hesjes-voor-fietsers-verplichten.html




Europa wil gele hesjes voor fietsers verplichten

fietsdinsdag 21 juni 2011 16:56
Europarlementariër Peter van Dalen heeft grote bezwaren tegen het rapport over verkeersveiligheid, waarover dinsdagmorgen 21 juni werd gestemd in de Transportcommissie van het Europees Parlement. Van Dalen, Vicevoorzitter van die Transportcommissie: ,,Het rapport komt met verschillende veiligheidsmaatregelen die auto’s duizenden euro’s duurder maken. Dan moet u denken aan een alcoholslot en uniforme eisen voor banden. Maar met name fietsers moeten er aan geloven. Het rapport wil dat fietsers in heel Europa verplicht een geel hesje gaan dragen, dat zou veiliger zijn. Hiermee wordt gesuggereerd dat fietsen gevaarlijk is terwijl het de meest veilige vorm van vervoer is. Fietsers moeten geen gele kanarie worden."


Volgens de Europarlementariër moeten we veiligheidsmaatregelen nemen die zich al bewezen hebben. ,,De aanleg van meer aparte fietspaden helpt gegarandeerd de verkeersveiligheid in Europa te verbeteren. En natuurlijk moet iedere fietser er voor zorgen dat z´n verlichting in orde is.”

Kosten

In het rapport wordt onder meer voorgesteld dat auto's een alcoholslot moeten hebben. Ook moeten bestuurders van auto’s een keer in de tien jaar verplicht een ogentest doen en moeten alle inzittenden van auto’s veiligheidsvesten dragen. Daarnaast moet elke lidstaat het puntenrijbewijs invoeren. Peter van Dalen is voor veiligheid, maar vindt de voorstellen veel te ver gaan. ,,De kosten van alle maatregelen komen uiteindelijk te liggen bij de gebruiker, want alle extra maatregelen maken auto’s en andere voertuigen duurder. Terwijl van al die maatregelen niet is aangetoond dat ze de verkeersveiligheid verbeteren.”

Nog fundamenteler is volgens de Europarlementariër dat Europa zich niet in hoeft te mengen in deze zaken. ,,Dat kunnen Lidstaten heel goed zelf af. In sommige Lidstaten, zoals Duitsland of Oostenrijk is het volstrekt begrijpelijk om winterbanden verplicht te stellen, maar waarom zou dat ook moeten in een land als Spanje? Lidstaten moeten hierin zelf keuzes maken en niet Europa.”




zie je dat het ziekelijke vormen begint aan te nemen?? :r :r B| :Y

het begon toen al in 2011, maar de druk wordt steeds groter... :') :$




Oh hell. Why ?

ik ben voor een Europa met een gelijkwaardig speelveld (level playing field), maar dat moet met minder gedoe, niet via meer geregel.

zw-piet gedoe en dit soort geneuzel leiden er alleen maar toe dat allerlei onwetenden steeds anti-Europeser worden. Straks stapt UK(IP) uit, NL-blondie gaat met die blonde francaise, en dan valt het hele kaartenhuis om, of nog erger.
Leest iemand nog wel eens recente geschiedenis?

Oplossing? heb ik niet echt...
1. betere, slimmere, degelijker mensen naar EU sturen. Nu zijn MEPs vaak afdankertjes van nationale partijen.
2. E-Fucking-Du-Fucking-Cation. Maar dat kost tijd, moeite, en geld.
3. Ga op reis, en dan bedoel ik niet alleen naar torremolinos. Ga werken met Duitsers, Hongaren, Italianen, Spanjaarden, Finnen etc.. en wen aan elkaar.
zo groot is Europa niet.
(hmmmm Grieken? Belgen?... nuuhh, das te veel gevraagd, die werken zo weinig :-) )

OK, Rant Over.

enne: waar staan we me dat hesje: maak dat hesje nu iets uit of niet ?
Af en toe rijd ik me een oranje-fluo jas met reflectorstrepen (vd Hubo!) over mn motorjas. Lekker droog, en heel opvallend... Zou het helpen ?
 
Sorry,
Rant over, Back to Topic.

Maakt het nu veel uit zo'n (vrijwillig) Hesje?

Mijn oplossing: Regenjas van de Hubo: Fluo-oranje, met reflectiestrepen.
Over de Clover jas. Lekker droog en warm.
Niet voor het zicht, alleen voor de regen.
 
Sorry,
Rant over, Back to Topic.

Maakt het nu veel uit zo'n (vrijwillig) Hesje?

Mijn oplossing: Regenjas van de Hubo: Fluo-oranje, met reflectiestrepen.
Over de Clover jas. Lekker droog en warm.
Niet voor het zicht, alleen voor de regen.
ik ga ook weleens ff oftopic, maar het is wel een groeiend probleem de "EU" :') :$

reflectie voor in het donker geloof ik dan nog wel in, maar da's dan ook het enige positieve van dat hesje/jas. ;)
 
Laatst bewerkt:
Yesssssssss dit was dus hetgene waat we op zaten te wachten. _O- *O*

Fluo en retroreflekterend werkt niet of zelfs averechts.

Als je zelfs al gaat denken dat je omdat je fluo draagt meer dan 2x zo hard langs wegwerkzaamheden kan rijden omdat ze je toch wel zien dan is het echt triest _O- _O- _O- _O- _O- _O-



:o no he didn't ! :+ _O-
 
nee hoor, je hebt er alleen jezelf mee. :P :W

Ja, het voelde een beetje raar mijn fluo ontmaagding maar na een beetje wennen was het best lekker hoor. Gelukkig zie ik mijn hesje niet in mijn spiegels, anders zouden mijn ogen uit hun kassen vliegen. Hesje met klittenband van de auto bleef overigens prima zitten. Niks mis mee :P
 
Laatst bewerkt:
Ik doe vanavond een fluo-hesje aan dat normaal in de auto ligt. Mocht iemand een kanarie zien rijden dan ben ik het. Al is het maar om jullie te zieken :P


Jammer dat ik thuis was, elke keer weer als ik onderweg ben denk ik: "Wat wordt het toch mooi op de weg met al die dwazen" ;) :+
 
Heb op de weg overigens slechts één motorrijder gezien. Volgens mij een CBR in Den Haag in de buurt van de Coppes van Cattenburglaan. 't Was nogal stil op de weg dus….
 
Laatst bewerkt:
ik ga ook weleens ff oftopic, maar het is wel een groeiend probleem de "EU" :') :$

reflectie voor in het donker geloof ik dan nog wel in, maar da's dan ook het enige positieve van dat hesje/jas. ;)

Eens, met beide items.
on topic: straks dammenroute van Domburg naar Dhaag rijden, Verheug me nu al...
 
Zouden auto's met fluo velgen ook beter zichtbaar zijn?

full
 
Ik heb in de herfst/winter wel een vestje, vooral omdat ik zwarte kleding, zwarte helm en soms ook een zwarte rugzak heb :D Zodra ik een betere rugzak heb gekocht, vind ik het ook niet nodig.

Ik heb wel het idee dat zo'n vestje net iets meer opvalt dan compleet zwart.

edit: alleen als ik in het donker rij trouwens
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan