Zou een geel hesje op de motor veel uitmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een geel hesje over een zwart pak, zou best eens contrasterend genoeg kunnen zijn.

Maar volgens jou mogen bewijzen uit het ene rapport in geen geval gebruikt worden als bewijs voor een soortgelijk vraagstuk?

Je weet dat je nu onzin uitkraamt, maar kunt natuurlijk vanwege standpunten die je hebt ingenomen nu eenmaal niet meer gaan toegeven. Spades. :W

Zou best eens genoeg kunnen contrasteren, maar zou ook best wel eens helemaal niet kunnen contrasteren.

Ik zeg nergens dat je "bewijzen" uit het ene rapport niet kunt gebruiken in een soortgelijk geval. Maar gaat het wel over een soortgelijk geval?

Jouw beweringen :

Klopt, dat beweer je niet. Maar je levert d.m.v. dat rapport wel het bewijs aan, dat verhoogde zichtbaarheid (middels een brandende koplamp) ongelukken voorkomt. Dat contrastverhogende kleding de zichtbaarheid verhoogd, dat is uiteraard algemeen bekend, daar hoeven we toch niet over te discuseren?, nou 1+1 = 2.



Zeg het maar, wat zijn contrastverhogende kleuren dan?

In de meeste gevallen Spades, in de meeste gevallen. Dat is wat ik zeg over geel/zwart.
Een koplamp, of voor mijn part 10 koplampen, allemaal op groot licht, worden ook niet gezien, als daarachter de volle zon de verblindende factor is, om maar een voorbeeld te noemen.Bewijs is toch net geleverd, dat [opvallendheid ongelukken scheelt?
Of moet jij weer een rapport zien, waarin specifiek die opvallendheid door de gedragen kleding dient te worden gerealiseerd?

Volgens jou zegt het rapport dus dat opvallendheid ongelukken scheelt. Prima.

Zegt het rapport ook dat een geel hesje de opvallendheid verhoogd? Of zegt het rapport eigenlijk alleen maar dat contrasterende kleding de opvallendheid verhoogd?
 
Volgens jou zegt het rapport dus dat opvallendheid ongelukken scheelt. Prima.

http://acrs.org.au/about-us/policies/safe-vehicles/daytime-running-lights/

"Potential" zegt het rapport, en beter zal het niet worden, als je je hersens gebruik snap je waarom.


Zegt het rapport ook dat een geel hesje de opvallendheid verhoogd? Of zegt het rapport eigenlijk alleen maar dat contrasterende kleding de opvallendheid verhoogd?

Basiskennis, als je dat niet hebt, gaat elke discussie mank.
 
Klopt, dat beweer je niet. Maar je levert d.m.v. dat rapport wel het bewijs aan, dat verhoogde zichtbaarheid (middels een brandende koplamp) ongelukken voorkomt. Dat contrastverhogende kleding de zichtbaarheid verhoogd, dat is uiteraard algemeen bekend, daar hoeven we toch niet over te discuseren?, nou 1+1 = 2.
Dat is wel heel simpel geredeneerd.
Dat gele hesje zie je namelijk niet door die brandende koplamp. Daarnaast beweer ik dat de koplamp geen veiligheid toevoegt omdat iedereen "een woud van auto's" met brandende koplampen rijdt. Vroeger, dus voor 1990 viel je als motorrijder op doordat je koplamp brandde, dat effect is inmiddels teniet gedaan.
Een geel hesje is schijnveiligheid waardoor je het voor jezelf alleen maar gevaarlijker maakt.
 
Dat is wel heel simpel geredeneerd.
Dat gele hesje zie je namelijk niet door die brandende koplamp. Daarnaast beweer ik dat de koplamp geen veiligheid toevoegt omdat iedereen "een woud van auto's" met brandende koplampen rijdt. Vroeger, dus voor 1990 viel je als motorrijder op doordat je koplamp brandde, dat effect is inmiddels teniet gedaan.
Een geel hesje is schijnveiligheid waardoor je het voor jezelf alleen maar gevaarlijker maakt.


Ik zou maar ophouden met discussiëren, in Nederland is de kerk vervangen door het heilige geloof in rapporten. (Die alleen maar opgesteld worden, omdat mensen er geld aan kunnen verdienen). Van die rapportjes neukers win je nooit. Gezond verstand wordt niet meer gebruikt, want in een rapport staat........................... B|
 
Dat is wel heel simpel geredeneerd.
Dat gele hesje zie je namelijk niet door die brandende koplamp. Daarnaast beweer ik dat de koplamp geen veiligheid toevoegt omdat iedereen "een woud van auto's" met brandende koplampen rijdt. Vroeger, dus voor 1990 viel je als motorrijder op doordat je koplamp brandde, dat effect is inmiddels teniet gedaan.
Een geel hesje is schijnveiligheid waardoor je het voor jezelf alleen maar gevaarlijker maakt.


en dat vind ik dus ook, en om het erger te maken hebben de auto's niet alleen dagrijverlichting maar ook tegenwoordig turnassist verlichting, [of hoe het ook heet]

het is echt een disco op de weg en de eenvoudige koplamp van de motor valt daarin absoluut veel minder op,



ik zou bijna durven zeggen/stellen dat het niet uitmaakt qua zichtbaarheid of je nu met licht aan of licht uit rijdt overdag als motorrijder..



[en dan doel ik niet op de gewone gevallen waarbij je verlichting dient te voeren zoals tunnels/ rij overhangende bomen/ schemering en/of nacht]


:)
 
Laatst bewerkt:
Over 5 jaar rijden we hier toch allemaal verplicht in het fluo op een gecastreerde brommer met GPS snelheidsmonitoring. :r

Ik laat dan mijn brommer roze spuiten en laat op m'n hesje 'gay a**hole' drukken :Y
 
Ohja,

klein puntje wat betreft de hesjes;


wat me is opgevallen is dat alleen een fluohesje inderdaad slecht zichtbaar is als extra effect bij een motorrijder,
vooral als ie een rugzak aan heeft/ windscherm ervoor zit, etc etc.

Wat me OOK opviel is overdag wanneer een motorrijder voor meer dan 50% in het fluogeel gaat [en de rest zwart] en vooral z'n helm fluo, dan valt ie wel beter/goed op.


alleen of dat nu is omdat ik er nu meer op let als dat ik normaal deed, of omdat het echt meer opvalt...

dat is nog steeds de discussie. :) ;)




:')
 
Laatst bewerkt:
...Ik zou maar ophouden met discussiëren, in Nederland is de kerk vervangen door het heilige geloof in rapporten. (Die alleen maar opgesteld worden, omdat mensen er geld aan kunnen verdienen). Van die rapportjes neukers win je nooit. Gezond verstand wordt niet meer gebruikt, want in een rapport staat........................... B|
Eens.

Vooral het begin van dit topic is hier een heel goed voorbeeld van....



....Dat is precies de reden dat ik de campagne voor auto's aanhaal. Daarvoor maakte een motorfiets met licht onderscheid, sindsdien ben je een donkere vlek tussen een zee van lichtjes.
Waarmee een brandende koplamp nog steeds geen garantie is dat iemand je ook ziet.
Kijk, we zijn het eens. Een eendere bewering heb ik eerder in dit topic ook al gedaan.

Hiermee heb je het antwoord op jouw vraag dan toch gegeven want als een koplamp niet genoeg zichtbaarheid geeft en illegale verlichting geen optie is, wat dan ? 

Maar wat is toch jouw (jullie) probleem met geel en reflectie ?

....Dat gele hesje zie je namelijk niet door die brandende koplamp....
Dat is een aanname, en nog een foute ook.

Waarom zie ik die gele kleding dan gewoon wél van voren, óók door het windscherm van medemotorrijders heen, óók boven een brandende koplamp ?

En dan nog... Alsof je alleen van voren kunt worden aangereden....

Een geel hesje is schijnveiligheid waardoor je het voor jezelf alleen maar gevaarlijker maakt.
Nee, hoe kom je er bij... 

Dit is een stokpaardje van jou maar het is natuurlijk onzin.
Een goede motorrijder rijdt zoals een goede motorrijder behoort te rijden.
Daar heeft deze kleding helemaal geen invloed op. Je gaat toch niet ineens anders rijden omdat je een andere jas aan hebt ?


En dan nog iets...

Er wordt hier beweerd dat ik teveel met emotie zou discussiëren...
Nou...
Ik lees hier van de tegenstanders behoorlijk emotionele uitdrukkingen zoals "over mijn lijk", lees maar terug. Als er een wettelijke verplichting komt is de wereld voor hen echt te klein....
Het zit de tegenstanders schijnbaar behoorlijk hoog...
Tja, wie is er hier emotioneel bezig...

Zelf heb ik geen moeite met reflectie; mij persoonlijk maakt het ook niet uit of jij wel of niet met reflectie rijdt, dat moet ieder voor zich weten.
 
:W :W :W :W

Op naar de volgende 100 pagina`s *O*

Edit: Ik kwam laatst een motorrijder tegen die zijn gele hesje als gele cape gebruikte, dit gefladder viel best op moet ik zeggen.... }) :+
 
Laatst bewerkt:
Eens.

Vooral het begin van dit topic is hier een heel goed voorbeeld van....Kijk, we zijn het eens. Een eendere bewering heb ik eerder in dit topic ook al gedaan.

Hiermee heb je het antwoord op jouw vraag dan toch gegeven want als een koplamp niet genoeg zichtbaarheid geeft en illegale verlichting geen optie is, wat dan ? 

Maar wat is toch jouw (jullie) probleem met geel en reflectie ?Dat is een aanname, en nog een foute ook.

Waarom zie ik die gele kleding dan gewoon wél van voren, óók door het windscherm van medemotorrijders heen, óók boven een brandende koplamp ?

En dan nog... Alsof je alleen van voren kunt worden aangereden....Nee, hoe kom je er bij... 

Dit is een stokpaardje van jou maar het is natuurlijk onzin.
Een goede motorrijder rijdt zoals een goede motorrijder behoort te rijden.
Daar heeft deze kleding helemaal geen invloed op. Je gaat toch niet ineens anders rijden omdat je een andere jas aan hebt ?


En dan nog iets...

Er wordt hier beweerd dat ik teveel met emotie zou discussiëren...
Nou...
Ik lees hier van de tegenstanders behoorlijk emotionele uitdrukkingen zoals "over mijn lijk", lees maar terug. Als er een wettelijke verplichting komt is de wereld voor hen echt te klein....
Het zit de tegenstanders schijnbaar behoorlijk hoog...
Tja, wie is er hier emotioneel bezig...

Zelf heb ik geen moeite met reflectie; mij persoonlijk maakt het ook niet uit of jij wel of niet met reflectie rijdt, dat moet ieder voor zich weten.


_O-
 
oh man...

ik had al twijfels, maar nu...
van weeromstuit een complete aversie tegen hesjes (geel, fluo, oranje, gifgroen.. woteva)
 
Laatst bewerkt:
Geen kut, de internet telefoon is nu helemaal de shit, als ik de prijzen zie bijna aan zijn top.
Daarna google glas, etc dan kun je je hesje weer aantekken omdat dan mensen weer gewoon naar buiten kijken,

Wacht maar af over 8 jaar??? Eerst vallen er nog tig doden door de vinger telefoon.
 
Hiermee heb je het antwoord op jouw vraag dan toch gegeven want als een koplamp niet genoeg zichtbaarheid geeft en illegale verlichting geen optie is, wat dan ? 

Maar wat is toch jouw (jullie) probleem met geel en reflectie ?
Ik heb geen enkel probleem met geel, van mijn part trek je een giraffenpak aan op de motor. Maar heb nu niet de illusie dat een blikrijder in de regen, druk watsappend jou gaat zien.
Dat is een aanname, en nog een foute ook.

Waarom zie ik die gele kleding dan gewoon wél van voren, óók door het windscherm van medemotorrijders heen, óók boven een brandende koplamp ?

En dan nog... Alsof je alleen van voren kunt worden aangereden....
Wat jij allemaal ziet kan ik niet voor instaan. het gaat mij in eerste instantie om wat de blinde automobilist ziet. Als hij zou kijken tenminste. eerdere voorbeelden in dit topic hebben toch duidelijk genoeg gemaakt. Gele helmen tot daar aan toe, maar die gele hesjes doen achter een koplamp helemaal niets.
Nee, hoe kom je er bij... 

Dit is een stokpaardje van jou maar het is natuurlijk onzin.
Een goede motorrijder rijdt zoals een goede motorrijder behoort te rijden.
Daar heeft deze kleding helemaal geen invloed op. Je gaat toch niet ineens anders rijden omdat je een andere jas aan hebt ?
Dat is inderdaad de reden dat ik dit topic gestart ben. Als een ambulance met zwaailichten en sirene aangereden wordt, wat denk je dan dat een hesje aan je veiligheid toevoegt? De mannen en vrouwen met de hesjes denken wel degelijk dat ze eerder gezien worden, anders hoef je het niet aan te schaffen, en aan te trekken, een vals veiligheidsgevoel dus.

En dan nog iets...

Er wordt hier beweerd dat ik teveel met emotie zou discussiëren...
Nou...
Ik lees hier van de tegenstanders behoorlijk emotionele uitdrukkingen zoals "over mijn lijk", lees maar terug. Als er een wettelijke verplichting komt is de wereld voor hen echt te klein....
Het zit de tegenstanders schijnbaar behoorlijk hoog...
Tja, wie is er hier emotioneel bezig...

Zelf heb ik geen moeite met reflectie; mij persoonlijk maakt het ook niet uit of jij wel of niet met reflectie rijdt, dat moet ieder voor zich weten.
De "over mijn lijk" reacties snap ik ook niet goed. Ik vind geel gewoon niet praktisch, na één winter ziet het er niet meer uit.
De reflectie zie je goed op foto's maar op de weg is het me nooit opgevallen. Ik denk dat je daar dezelfde discussie over op kan starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan