ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

:W

Heren, bedankt voor alle wijzen lessen.
Het waren 3 fantastische jaren op de ZRX.
Vanmorgen verkocht en opgehaald.
De Jack rijdt nu ergens anders rond. Ik ga weer terug naar de Gpz550 Unitrack Eddie Lawson ode.

Ik blijf hier nog wel buurten hoor. :]
Succes met de E.L gpz 550 :t :W
 
Ik heb nog een vraag aan een Belg gesteld voor. Had ook nog een setje te koop echter de advertentie is verlopen. Als ik een reactie heb laat ik het je weten.
 
Geachte ZRX-ers,
Net aangemeld. Ik volg dit forum al geruime tijd met tussenpozen.
Ik zou graag om advies vragen.
Na lang wachten trotse bezitter van een 1200r. Onbenullige schuiver op een rotonde met betonrand : ietsje minder trots...
Carterschade (zie afbeelding) en wel zodanig dat het einde verhaal lijkt.
Iemand gevonden die het carter wil lassen (in het frame-'uurtje of twee werk'), maar later door diverse specialisten afgeraden. Veiligheid voor alles.
ZRX carterdelen zijn onvindbaar. Ik lees wel over ZZR blok wat bruikbaar zou kunnen zijn? (Wel een erg fikse uitdaging qua sleutelen wat mij betreft). CarterZRX1200-schade02.jpgCarterZRX1200-schade01.jpg
Schroefgat bovenaan (niet op afbeelding) heeft ook een barstje, ander schroefgat afgebroken bout.
Er is nog wel meer schade, motor is ook nog eens omgeklapt, maar dat is wel te herstellen (hoewel, gebroken schetsplaat rechts...)
Zijn er nog opties wat jullie betreft? Graag verneem ik vanuit de expertise van dit forum.
Vriendelijke groet, Michiel
 
Hoi Michiel.

Welkom en erg balen. Lastig voor mij te zien echter is de breuk in de carterpan of in het blok zelf? Ik moet eens zoeken maar dacht dat is nog een carterpan van een ZZR1100 heb liggen. Mijn broer Johan heeft nog een carterpan liggen van een ZRX1100. Ik weet zo even niet wat eventueel de verschillen zijn. Wellicht een nazien op CMSNL qua partnumber. Ik zal morgen eens kijken.

Sterkte en groeten.

Stefan
 
Hoi Stefan,
Bedankt voor de snelle reactie.
Het afgebroken carterdeel zit in dit onderste carter.
De onstekingsdeksel is eraf geraspt en heeft een stukje carter meegepikt.
1562017135477.png
 
welkom Michiel!

Mooie motor, jammer dat je meteen zo'n lastige schade hebt opgelopen! Lassen aan gegoten materiaal is lasting inderdaad, maar ik denk dat een nieuw blok een stuk duurder is, dus het proberen wel waard? De oliepan van de zzr is anders dan van de zrx, maar ze passen wel op elkaar geloof ik.
 
En inmiddels een ton *O* gedraaid op de ZRX en op naar de volgende 100.000 km :] Na al die jaren is het te verwachten dat de buddyseat niet meer is wat het is geweest want ik krijg snel last van zadelpijn. Ik wil de buddyseat (nog steeds origineel) dan ook laten aanpassen. Jullie ervaringen?

002.jpg
 
ik kan je een Daytona ripmo van webike aanraden. Nieuwe cover en nieuwe (betere) schuimlaag voor een nette prijs en strakke looks.

Maar er zijn heel veel opties uiteraard :)
 
Mooie fiets Michiel! Balen van de schade, maar zoals je ziet een hoop hulpvaardige mensen in dit topic! :t

En inmiddels een ton *O* gedraaid op de ZRX en op naar de volgende 100.000 km :] Na al die jaren is het te verwachten dat de buddyseat niet meer is wat het is geweest want ik krijg snel last van zadelpijn. Ik wil de buddyseat (nog steeds origineel) dan ook laten aanpassen. Jullie ervaringen?

Bekijk bijlage 1406351
Netjes! De mijne zit nu bijna op 80K. Vorig jaar september samen met Erik de klepspeling gecheckt, nu +/- 12K geleden. Dus hopelijk deze week de brug op en eens kijken hoe het er nu voor staat (toen zat eea nèt boven de minimum).
 
Terug
Bovenaan Onderaan