ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Nope, het systeem brengt lucht in je uitlaatpoorten om slecht verbrande zooi alsnog te verbranden.
Ik heb t weggehaald, hierdoor loopt hij veel mooier, lager en rustiger stationair en is het synchroon stellen van de carbs veeeel
nauwkeuriger te doen.
 
Nope, het systeem brengt lucht in je uitlaatpoorten om slecht verbrande zooi alsnog te verbranden.

Weet je dit zeker? Onder de kleppendeksel zit er niets doorverbonden. Door de membraamplaatjes drukt hij de overdruk onder het kleppendeksel richting de airbox om opnieuw ingezogen te worden voor herverbranding.
 
Er zit hier nu iemand op de bank die zegt dat hete uitlaatgassen een plastic airbox in blazen waarschijnlijk niet goed gaat komen, dus het zal wel andersom zijn idd. :P

Misschien leuk om te testen? De vacuümaslangetjes aansluiten en kijken aan welke kant de unit zuigt/blaast?
 
Er zit hier nu iemand op de bank die zegt dat hete uitlaatgassen een plastic airbox in blazen waarschijnlijk niet goed gaat komen, dus het zal wel andersom zijn idd. :P

Misschien leuk om te testen? De vacuümaslangetjes aansluiten en kijken aan welke kant de unit zuigt/blaast?

Er zitten klepjes onder die slangen in de cylinderkop... Welke kant gaan die open? :+
 
Lucht terug naar de inlaat is niet wat er gebeurt, anders even deze video kijken. De lucht wordt aan de uitlaatgassen toegevoegd om deze gassen inderdaad wel te verbranden, maar dat gaat ZEKER niet de airbox in, de slang die op het luchtfilterhuis is aangesloten trekt een vacuum. In het kleppendeksel zitten reed valves die slechts één kant stroming toelaten, richting de uitlaatpoorten.
 
Laatst bewerkt:
soort flapjes, 2 per dekseltje. zitten vol met roet, beste om met kwicks no-flo's af te dichten ;)
 
Weet je dit zeker? Onder de kleppendeksel zit er niets doorverbonden. Door de membraamplaatjes drukt hij de overdruk onder het kleppendeksel richting de airbox om opnieuw ingezogen te worden voor herverbranding.
Er zitten luchtpoortjes naar de kleppen in de kop. Deze zitten in de geleidebussen in het midden van de kop. Je kunt hier plugjes voor kopen, deze heten now flow. Dan ben je ook het eventuele olie aanzuigende naar de kleppen kwijt waardoor hij zou kunnen roken. Ik ga deze ook nog eens aanschaffen en bij de volgende kleppenstelling plaatsen.
 
Weet je dit zeker? Onder de kleppendeksel zit er niets doorverbonden. Door de membraamplaatjes drukt hij de overdruk onder het kleppendeksel richting de airbox om opnieuw ingezogen te worden voor herverbranding.
De membraanklepjes gaan overigens niet open door overdruk maar worden open gezogen door onderdruk in je uitlaatpoorten bij sluiten gas.
 
Ik heb de block off plates er gewoon op gezet een jaar of 4 terug , geen enkel probleem mee gehad, t niet te moeilijk maken jongs. ;)
Ik zal is ff kijken of ik binnenkort is ff naar Roden :] de puntjes op de i zetten ,en dan weer knallen met die bak !
 
lekker hoor!

Imi brembo spul ziet eruit als origineel afgezien van het logo, het bevestigingspunt is wel minder dus daar heb ik iets in aangepast. Uiteraard weet i nog niet hoe ze zicht over verlop van tijd houden.... hopelijk goed :+ De beugeltjes werken erg mooi, de waren het geld wel waard!

carbon kuipjes op alibaba? Of ABS/poly?
full caron/carbon mix fiberglass
Geen vermelding poly of ABS dus.


Zit geen start/stadslicht in.
 
Weet je dit zeker? Onder de kleppendeksel zit er niets doorverbonden. Door de membraamplaatjes drukt hij de overdruk onder het kleppendeksel richting de airbox om opnieuw ingezogen te worden voor herverbranding.
De membraanklepjes gaan overigens niet open door overdruk maar worden open gezogen door onderdruk in je uitlaatpoorten bij sluiten gas
Dus mocht iemand nog wat nodig hebben van Kwick of van Greg Couch?
Die noflow wil ik ook wel. Weet jij zo wat de prijs is
 
Terug
Bovenaan Onderaan