Sport jij bij dezelfde sportschool als mijn vrouw?
De factory pro kit heb ik t grote filter nog van liggen , ik moet zeggen dat ik m fijner vindt lopen met de dyno-kit dan met de Factory-kit,Heren,
Mijn ZRX ploft behoorlijk na bij gas loslaten en laatst na een beurtje en het controleren/stellen van de kleppen zei de monteur ook dat de bougies wat wittig waren. Motor zou wat arm lopen. Ik heb er alleen een Bos demper onder hangen, voor de rest geen modificaties voor zover ik weet. Hij loopt verder ook prima (lees: naar mijn idee uitstekend, nergens bokken, afslaan, een dip of wat dan ook. Wat raden jullie aan?
Degene waar hij in onderhoud is voor zulke dingen gaf aan eigenlijk aan een Factory Pro kit te adviseren, maar door de Corona uitbraak duurt de levering nu wat lang. Dynojet was hij geen voorstander van en zal qua levering misschien nu hetzelfde probleem hebben. Qua afstellen zonder zo'n kit zou het een dagje werk zijn....... ik heb er niet echt verstand van, maar het klinkt mij wat veel. Het kan 6, maar ook 9 uur zijn....... Bedankt alvast!
De factory pro kit heb ik t grote filter nog van liggen , ik moet zeggen dat ik m fijner vindt lopen met de dyno-kit dan met de Factory-kit,
met de dyno-kit is hij wat levendiger op t gas naar mijn mening, en onbelangrijk, een stuk zuiniger ,dik 1- 20
Nee, dat begrijp ik! Klinkt ook zeker niet verkeerd, maar dat naploffen kan natuurlijk ook duiden op een te arm mengsel. En dat wordt onderbouwd door de lichte kleur van de bougies. Dus als hij blijft ploffen, maar hij heeft een goed mengsel, dan ben ik ook tevreden!Ik heb ook een bos demper en dat naploffen vind ik juist zo lekker klinken, vooral in de tunnels! ik had er geen vraagtekens achter gezet eigenlijk...
Wanneer is dat slecht?
Klopt inderdaad, maar door de lichte kleur van de bougies is het toch een te arm mengsel denk ik.Ploffen kan ook valse lucht zijn als de uitlaat niet gasdicht is op de aansluitingen.
Bedankt Jan. Hebben die factory kits een eigen filter dan? Deze komt gewoon op de plek waar het normale filter ook zit toch? Geen verbouwing nodig zoals bij de pods?De factory pro kit heb ik t grote filter nog van liggen , ik moet zeggen dat ik m fijner vindt lopen met de dyno-kit dan met de Factory-kit,
met de dyno-kit is hij wat levendiger op t gas naar mijn mening, en onbelangrijk, een stuk zuiniger ,dik 1- 20
Ok, ik dacht dat er iets mis zou zijn met m'n REX... De bougies heb ik laatst nog gecontroleerd. Succes daar!Nee, dat begrijp ik! Klinkt ook zeker niet verkeerd, maar dat naploffen kan natuurlijk ook duiden op een te arm mengsel. En dat wordt onderbouwd door de lichte kleur van de bougies. Dus als hij blijft ploffen, maar hij heeft een goed mengsel, dan ben ik ook tevreden!
De carburateurs moeten goed zijn, niet vies. Tijd geleden is dit allemaal al gedaan, ook synchroon gesteld. Hij houdt nergens in, ook niet in de hele lage toeren. Hij gaat als een trein. Forte gooi ik er inderdaad altijd in tijdens de winterstop en de ander erna.afstellen kost gewoon tijd, elke keer als je wat wil aanpassen moet je bij de gasnaalden en soms ook de jets...
Wittige bougies betekent idd arm mengsel. Kan ook zijn dat je wat vervuiling in de carburateurs hebt, misschien even een flesje forte erdoor. Ploffen doen ze allemaal wel in min of meerdere mate. Alleen een andere demper moet weinig uitmaken voor je mengsel. Af fabriek worden motoren wel redelijk arm afgesteld ivm emissie eisen natuurlijk.
ja, ik kom nergens anders meer met m n ZRX , dit is geen pipo die maar wat doetWas de motor met beide kits op dezelfde bank en/of dezelfde persoon afgesteld?
de 2.5 pro kit heeft een eigen filter,zie fotoBedankt Jan. Hebben die factory kits een eigen filter dan? Deze komt gewoon op de plek waar het normale filter ook zit toch? Geen verbouwing nodig zoals bij de pods?
Nee, hoor dat hoeft helemaal niet! En als je bougies er goed uit zien, zou ik zeggen: lekker laten ploffenOk, ik dacht dat er iets mis zou zijn met m'n REX... De bougies heb ik laatst nog gecontroleerd. Succes daar!
Ik heb zelf op m'n 1100 ook een Dynojet kit, in combinatie met een K&N filter en volledig Akra systeem. Ploft ook lekker met van het gas af gaan.Ik ben nu echt erg benieuwd naar de werking van zo'n Dynojet set. Iemand een aan te raden garage om dat te laten regelen? of iemand die het zelf netjes kan?
dat is een baasIk heb zelf op m'n 1100 ook een Dynojet kit, in combinatie met een K&N filter en volledig Akra systeem. Ploft ook lekker met van het gas af gaan.
Die van mij is bij No-Limits in Roden op de bank geweest voor het afstellen.
Kijk maar eens naar de kleur van je bougies voor de zekerheid. Moeten licht (koffie) bruin zijn. Zijn ze wittig gaat hij zeker kapot. Heb ik met m'n vorige motor gehad. Je kleppen verbranden na verloop van tijd met alle ellende die volgt.Op mijn ZRX zit een compleet Remus uitlaatsysteem, origineel luchtfilter vervangen door een K&N filter.
Volgens Schepers Motorendesign, hoefde bij het Remussysteem géén sproeiers e.d. aangepast te worden.
Motor pakt beter op bij gasgeven, was naar mijn gevoel met alles origineel nogal traag. Verbruik is iets gunstiger geworden.
En hij ploft lekker bij het gas dichtdraaien. Zit er nu al vele jaren op, zonder problemen.
Bart, volgens mijn monteur is de motor in topconditie. De bougies zijn "koffie met melkkleur" zoals hij dat noemt. Hij heeft me verteld dat hij, toen ik de eerste keer bij hem kwam, de sproeiernaalden middels een ringetje iets verhoogd.Kijk maar eens naar de kleur van je bougies voor de zekerheid. Moeten licht (koffie) bruin zijn. Zijn ze wittig gaat hij zeker kapot. Heb ik met m'n vorige motor gehad. Je kleppen verbranden na verloop van tijd met alle ellende die volgt.