ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Hij stond op 'max', dan toont 'ie alleen de hoogste piek die is langsgekomen. :P
Maar evengoed hard zat inderdaad. Niet uit te houden zonder oordoppen, en niet alleen vanwege de muziek. :+
 
  • Leuk
Waarderingen: JDW
Is dit een "gecertificeerde" geluidsmeter, m.a.w. is de meting gelijk aan als de politie een meting uitvoert? Ik zou het wel eens willen weten...
Toevallig net ook een bericht van de MAG op Facebook, omdat ze in Rotterdam geluidscamera's gaan plaatsen. Rijd je daar met teveel lawaai voorbij dan krijg je een boete. Houden ze wel een 2dB(A) marge aan.

Als de politie een meting doet dan houden ze de microfoon op 50cm afstand en onder een hoek van zo'n 45 graden (ik las ergens een marge van 10 graden dus dat komt niet zo heel nauw). Dat kunnen we dus prima zelf.
Alleen is het toerental op je typeplaatje heel specifiek. De politie gebruikt een sensor om het exacte toerental te bepalen. Wij zullen het met de meter op je klokkie moeten doen.

Maarja, als je dan ook even iets eronder en iets erboven meet dan moet je een aardig beeld krijgen. Een verschil van 2dB is al vrij groot, 3dB is een verdubbeling van de geluidsdruk.

OK dat laatste klopt niet. Hoe dan ook, het kan je een aardige indicatie geven. Mijn meter mag dan niet geijkt zijn de waarde komt tot 90 dB(A) precies overeen met een decibelmeter app op m'n telefoon. Dan zouden ze exact dezelfde afwijking moeten hebben en dat lijkt me wel heel sterk.
Helaas zit er op moderne telefoons een limiter waardoor ie niet hoger dan 90dB(A) kan meteen. De handmeter zoals je ziet wel. :P
 
Laatst bewerkt:
Meer vanwege het thuis zitten, en nergens meer heen kunnen vanwege die Corona-hype.
Dan gaan sommigen steeds meer overal op letten, en zich eraan "ergeren", wat vroeger geen enkel probleem was.
Zoiets als, jij hebt plezier, en ik niet, dus jij moet ook achter je geranium. Dacht het niet hoor.
 
Ik reed vanmorgen langs Axel's in Heerhugowaard, stond een mooie ZRX buiten. Even opgezocht:
klik
1622290523909.png

Vind alleen het voorspatbord niet mooi. Lijkt verder best een nette fiets. :)
 
ieder z'n ding, zag laatst dat hok op MP ook nog staan met caféracer achterkant... prijs is nog steeds belachelijk.

Eens kijken of ik er deze week aan toe kom dat schakelpedaal wat te buigen
 
Dat lijkt me ook. Het blok wat ik heb heeft maar 32.000 op de klok staan en is goed. Komt uit die ZRX1100 met voorschade die ik een tijdje terug gekocht had.
 
Ik heb dit blok eens gekocht en de staat is onbekend voor mij, dus als reserveblok durf ik het niet aan. Blok ik zeker loodzwaar. Ik ga alles demonteren ter lering en vermaak en probeer het zo licht mogelijk te maken. Wellicht wat delen "open maken", verlichting er in, mooi frame maken met glazen blad ofzo etc...
 
Staan op MP nog twee blokken te koop bij mij in de buurt. Warmenhuizen geloof ik. Blok van een 1100 met klepschade, zal de wereld niet kosten. En een 1200 uit schade fiets. Ik ben niet handig genoeg om de link te plaatsen|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan