ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Oh ik dacht dat 't blok nauwelijks gewijzigd was, vooral wat grotere cilinders?
Dat begreep ik van een maat van me die ik ken uit mijn Eliminator tijd.
Die haalt die ZL en ZRX blokken geblindoekt uit elkaar en weer in elkaar.
Compleet ander blok is nogal overdreven, maar er schijnen wat veranderingen in te zitten.
Ik heb het dus niet van mezelf.
Ik moet eerst even verzinnen hoe ik het teveel aan olie wat ik erin heb gegooid weer uitkrijg hahahaha
 
Ik ben wezen stralen vandaag. Motorsteunen waren aardig roestig dus moeten voorzien worden van een nieuw laagje verf.
20211016_091239.jpg
 
Ik ben vandaag het spuitwerk voor de CB400F wezen ophalen. En bij Rob RD een plaat ijzer met gaten erin voor de BBQ wezen brengen, en een heater voor in de garage opgehaalt bij Jaap43, de laatste 2 via het hulp,weggeef en kringloop topic. Was een fijne gevulde dag zo, veel gelachen en leuke dingen gedaan. Morgen maar eens met die kleine 400 aan de slag.
 
die had je toch ook in de 350 uitvoering meen ik te weten
Ja dat klopt, die had wat minder vermogen, en een 5 bak. De 400F had wat meer vermogen, en een 6 bak. Vroeger had ik een maat met een 350F, en we zijn vaak wezen rijden, maar hij kon me niet bijhouden op m'n 400tje.
Het is natuurlijk geen vergelijk met een ZRX, qua vermogen natuurlijk. Voor mij is het 400tje jeugdsentiment,
 
Vandaag een ritje naar Haarlem gemaakt. Niet zomaar een ritje, ik ging bij een oud gediende van dit topic op bezoek, @kawa ted .

Behalve enthousiasme over ZRXen, delen Ted en ik nog een gemeenschappelijke interesse: Alles wat te maken heeft met WW2 vliegspul. Waar Ted zich vooral bezig houdt met het echte spul (zo gaaf!) doe ik alleen van die dingen die in een vitrinekastje passen.

Ooit bemachtigde ik via dit forum van Ted een modelbouwdoosje waar ik dit model van maakte. De kist die uiteindelijk, mede door Ted gerestaureerd, de Nederlandse Catalina werd waar rondvluchten mee gedaan werden. Ted verzamelde de afgelopen tijd een hoop goodies voor mij, om nog eens op te halen.

Zo geschiedde, lekker een bakkie koffie gedaan in Ted zijn mancave, en daar was genoeg materiaal aanwezig om een paar uur over te lullen:

20211017_110715.jpg


Ik ga lichtelijk off-topic? Nou niet helemaal hoor, want al de door Ted verzamelde spulletjes gingen in een doosje achterop de ZRX!
Ted approved:

20211017_122742.jpg


Ow en een klein Hondaatje had Ted ook @Coert65: :P

20211017_123352.jpg

20211017_123405.jpg


Wel iets nieuwer O-) maar helemaal door Ted zelf in deze kleuren gespoten. Ik ben er nog even de straat mee op en neer geweest, en dat reed echt wel leuk!

IMG-20211017-WA0012-01.jpeg


Na nog even dit prachtwerkje bewonderd te hebben weer op pad gegaan:

20211017_122834.jpg


Nog ff een lekker broodje gehaald bij Bleiswijk, en het doosje zat nog alsof het altijd al daar gezeten had. :t

20211017_140836.jpg


Thuis aangekomen de hele inhoud van de doos eens even goed uitgestald:

20211017_145329.jpg


En naast alle modelbouw gerelateerde dingen, ook nog de originele ZRX folder, wat gaaf Z1000 beeldmateriaal, en een Kawasaki groene kikker voor mijn zoontje meegekregen:

20211017_153541.jpg


En ondertussen staan de spulletjes ook al in de vitrinekast:

20211017_193245.jpg


Bedankt voor de gezellige ochtend @kawa ted!
 
mooie hondaatjes weer hier (eigenlijk vloeken in de kerk :+ )

@Don1961 onderhoud is niet echt moeilijk bij deze motoren, zeker het reguliere niet. Zelf doe ik het in mijn kleine achtertuintje, hoewel een warme garage me inmiddels ook wel leuk lijkt :t
Het heeft niet zo zeer met de moeilijkheidsgraad te maken, maar met sleutelen op straat en mijn protesterende lijf. Het gebeurt nu te vaak dat wanneer ik door de knieën moet en buk, ik niet meer overeind kom 😊
 
jemig... die was volgens mij ook niet heel oud nee :/

@Don1961 ik liet mijn onderhoud in het verleden bij postma in haarlem doen, die kan ik wel aanraden. Maar in 020 ken ik helaas geen zaken waar ik goede ervaring mee heb. (wel slechte :+ _)
 
Support your local Kawasaki dealer...

Ja da's ook mijn voornemen. Het dichtsbij is Nol Bikker en die is op zaterdag dicht, en weekenddagen zijn m'n klusdagen.

Beetje nostalgie voor mij... Heb een kleine 24 jaar in Dordt gewoond en ik ging, toen ik nog in Dordrecht woonde altijd naar een motorzaak in Ridderkerk voor de grote beurt van de ZRX. Ben maar één keer voor de ZRX in Noordeloos geweest omdat ze in Ridderkerk al vol zaten. Ofschoon het een Kawasaki dealer is, mijn voorkeur had die zaak in Noordeloos niet. Anderen zullen wel andere ervaringen hebben, maar ze kwamen bij mij als wat minder klantgericht over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan