ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Ik heb t ding puur voor de lol, dus ik kies voor mij de fijnste bandjes :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tijd voor een discussie, einde maand moet ik een nieuw setje banden bestellen. Vorig jaar kreeg ik de opmerking dat ik net zo goed voor 180 achter kon gaan dan de standaard 170. Mij even prima, mits het bochtenwerk maar goed is :) Wel wil ik graag een dual-compound band vanwege de vele snelwegkm'ers.

Aanraders/tips? Shoot!

Michelin Pilot Road werd mij laatst aangeraden... Ik heb nu de Pilot Power, maar die schijnt pas echt grip te geven als deze goed warm gereden wordt. Aangezien op de openbare weg gas geven niet is toegestaan kom ik daar nooit aan toe en zou een Road beter passen. Gaan dan ook weer een stuk langer mee begreep ik.
 
Ik ga ook voor de Pilot Road, de 5. Heb nu Pilot Power, als m'n achterband op is, wat niet echt lang meer duurt ga ik over.
Heb dan wel een nagelnieuwe Pilot Power voorband over, maar die raak ik wel kwijt.
 
Tijd voor een discussie, einde maand moet ik een nieuw setje banden bestellen. Vorig jaar kreeg ik de opmerking dat ik net zo goed voor 180 achter kon gaan dan de standaard 170. Mij even prima, mits het bochtenwerk maar goed is :) Wel wil ik graag een dual-compound band vanwege de vele snelwegkm'ers.

Aanraders/tips? Shoot!

Ik ben tevreden met mijn Bridgestone banden. Had ook op het standaard achterwiel een 180 band laten monteren. Ik vond het goed rijden. Slijtage van banden vindt ik niet belangrijk, rij toch niet veel kilometers.
 
Bij mij zat er bij aankoop een zgan Conti Road Attack 2 onder, dus maar dezelfde voor er onder laten leggen. Ik hoor eigenlijk nooit dat mensen voor dit merk kiezen. Voor mij ook een gok. Maar bevalt prima! Geen gekkigheid als ze nog koud zijn of met regen. Ben wel n mooi weer rijder. Nog te weinig kilometers gemaakt om over t slijtpatroon wat te kunnen zeggen. Ik heb op de 1200 geen ervaring met andere merk banden.........
 
Tijd voor een discussie, einde maand moet ik een nieuw setje banden bestellen. Vorig jaar kreeg ik de opmerking dat ik net zo goed voor 180 achter kon gaan dan de standaard 170. Mij even prima, mits het bochtenwerk maar goed is :) Wel wil ik graag een dual-compound band vanwege de vele snelwegkm'ers.

Aanraders/tips? Shoot!
Hier zit ik dus ook mee
5k is 5 weken voor mij haha



19k, dat is wel erg netjes! Ik ga hem bekijken!

De Dunlop roadsmart III moet ook goed zijn zegt men, iemand van hier ervaring mee ?
 
Gan er hier vanuit nh nog meer naar nol bakker?

Misch bij mij verzamelen in zwanenburg en van daaruit met een groepje daarheen?
 
Sinds kort begint mijn snelheid meter pas na een paar honderd meter de kilometer en dagteller draaien wel .:?
Iemand bekend met dit fenoneem , wat de oorzaak is hiervan , en hoe het verholpen kan worden🤔.

Greetz
ps , Johan wie is Nol Bakker?
 
Sinds kort begint mijn snelheid meter pas na een paar honderd meter de kilometer en dagteller draaien wel .:?
Iemand bekend met dit fenoneem , wat de oorzaak is hiervan , en hoe het verholpen kan worden🤔.

Ook gehad, ik heb uiteindelijk de teller vervangen voor eentje met nagenoeg dezelfde km-stand. De originele heb ik wel bewaard.
 
Hier zit ik dus ook mee


De Dunlop roadsmart III moet ook goed zijn zegt men, iemand van hier ervaring mee ?
Ik heb Dunlop.
Geniale banden. Heel snel grip na koude start. Passen ook erg goed eronder.
Op advies van Superblackbird (MF-lid met bandenzaak in Purmerend (SPAM)) laten plaatsen.
Ik ben er heel content mee en was een echte Michelin en daarvoor Pirelli man.
 
Dunlop...….. tja , ik zou ze graag weer is proberen, maar ik heb daar 25 jaar terug zulke slechte ervaringen mee gehad |(
en als die banden net zo gemoderniseerd zijn als myself,dan vrees ik t ergste:?:+
 
Whaha, nou ik denk dat er wel iets veranderd is aan die banden ondertussen. :P
Ik wil ook de volgende keer eens een ander merk proberen. Dunlop en Continental hebben volgens mij nu banden die beter uit de tests komen dan Michelin.
 
Whaha, nou ik denk dat er wel iets veranderd is aan die banden ondertussen. :P
Ik wil ook de volgende keer eens een ander merk proberen. Dunlop en Continental hebben volgens mij nu banden die beter uit de tests komen dan Michelin.


Als ik m n setje er nu af heb ,ga ik die Metzeler rommel is proberen denk ik, nog een km of 3000 hoop ik
 
goh leuk banden ;)

Koop de beste, beste performance mod voor het minste geld.

Iemand hier nog interesse in wieltjes?
mW5MaEj.jpg

efwYZre.jpg


Of een spatbord?
GglTXBd.jpg

axqiC2B.jpg


beide voor weinâgh :P

Nieuwe knippertjes zijn binnen... scheelt net een beetje met de ouwe :+
sIUoWmK.jpg
 
Dat zijn wel hele kleine knippers. Nog wel een beetje zichtbaar?
Ik herinner me een rit van een paar jaar geleden waarbij degene voor mij van die kleine led vodjes had... ik moest degene die voor hem reed in de gaten houden om te kunnen zien of we ergens af zouden slaan. :P
 
ja dat is nog even de vraag natuurlijk.... nu wordt de zrx iets meer een speelfiets dus practische zaken zijn iets minder belangrijk. Maargoed, als ze niet goed zichtbaar zijn komt er wat anders op, wordt liever niet van de fiets afgereden door iemand die m'n knippers niet ziet :+
 
Zag van de week in Heemskerk nog een soort buggy over een rotonde zeilen waarbij de bijrijder z'n arm naar buiten stak. Kennelijk ook om richting aan te geven. Vond ik toch een bijzonder gezicht. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan