ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Sinds kort begint mijn snelheid meter pas na een paar honderd meter de kilometer en dagteller draaien wel .:?
Iemand bekend met dit fenoneem , wat de oorzaak is hiervan , en hoe het verholpen kan worden🤔.

Greetz
ps , Johan wie is Nol Bakker?

Zou het probleem dan zoeken in de aandrijving van de naald, deze wordt meegenomen door een draaiende schijf in de teller. Wellicht is er speling of zit er vuiligheid in het mechanisme
 
Zou het probleem dan zoeken in de aandrijving van de naald, deze wordt meegenomen door een draaiende schijf in de teller. Wellicht is er speling of zit er vuiligheid in het mechanisme

Hoi Erik
is de moeite waard om eens naar te kijken .denk dat de teller zo wie zo eens uit elkaar moet voor inspectie.
Heb in het verleden eens de teller uit elkaar gehad voor lampjes te vervangen en vond een soort heel klein messing borgplaatje +/- 3mm kon het niet thuisbrengen waar het moest zitten of ooit had gezeten, misschien is dit de oorzaak hiervan.
Heeft iemand een link van een explosie tekening van de km-teller.

GREETZ
 
Hoi Erik
is de moeite waard om eens naar te kijken .denk dat de teller zo wie zo eens uit elkaar moet voor inspectie.
Heb in het verleden eens de teller uit elkaar gehad voor lampjes te vervangen en vond een soort heel klein messing borgplaatje +/- 3mm kon het niet thuisbrengen waar het moest zitten of ooit had gezeten, misschien is dit de oorzaak hiervan.
Heeft iemand een link van een explosie tekening van de km-teller.

GREETZ
daar is denk ik geen exploded vieuw van Huib, vroeger waren er wat bedrijven die zich daar mee bezig hielden .
maar is t niet simpeler om er een ander binnenwerk in te zetten?staan er genoeg op kleinahnzeigen,
en misschien heb ik wel wat voor je ,laat maar ff horen
 
ff gezocht dit lag er onder de km-teller.
iets bekends bij jullie
Dat kunststof ringetje is +/- 2mm hoog
 

Bijlagen

  • 20190414_120730 (Small).jpg
    20190414_120730 (Small).jpg
    38,6 KB · Weergaven: 5
Een 2e hands 1100 of 1200 blok. voor wat voor prijzen gaan die ongeveer van de hand? Puur ter leering en interesse aangezien ik bijna de 100.000km aan ga tikken. Een reserveblok reviseren en hierin lepelen is dan wellicht een goede upgrade.
 
Een 2e hands 1100 of 1200 blok. voor wat voor prijzen gaan die ongeveer van de hand? Puur ter leering en interesse aangezien ik bijna de 100.000km aan ga tikken. Een reserveblok reviseren en hierin lepelen is dan wellicht een goede upgrade.

Een blok te koop op eBay
Screenshot_20190415-094635.png
. Vraagprijs euro 500.
 
Ik las het op Facebook. Kon hem ook niet persoonlijk. Niet oud geworden. RIP.
Ik heb via ZRXOA veel zitten kletsen met hem, was hier nou niet echt actief. Maar staat wel in de OP hier. We hadden nog het plan een ritje te gaan doen..
Was een prima kerel.
 
wow... dat is heftig. vaak contact met hem gehad, aardige kerel. Verschrikkelijk voor z'n vrouw en kinderen. '(
 
Dan zou ik m reviseren,kost wat maar dan weet je dat tie weer goed is , zo koop je de rotzooi van een ander -O-
 
Het zal wel een stomme vraag zijn hoor, maar waarom zou je een blok waar nog niets aan mankeert willen reviseren?
Gewoon onderhouden moet voldoende zijn toch? :?
 
Het zal wel een stomme vraag zijn hoor, maar waarom zou je een blok waar nog niets aan mankeert willen reviseren?
Gewoon onderhouden moet voldoende zijn toch? :?

Het is meer dat het blok veel km's maakt en ik niet stil wil staan. Dus een 2e blok erbij, die reviseren of in ieder geval van binnen bekijken en overlepelen als hij goed is. Dan kan ik mooi het blok wat nu veel km'ers gemaakt heeft open trekken en rustigaan voorzien van een 6-bak, zzr speelgoed en 1109cc. Vandaar de interesse :)
 
bij mij was op een gegeven moment een schakelvork versleten. Toen heb ik het blok gewisseld, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Als je het goed onderhoud kan het spul lang mee... maargoed een extra blokje om mee te spelen kan geen kwaad :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan