Zundapp DB200 1939

Een Gy6 is het meest geproduceerde motorblokje. Onderdelen kosten echt niks. Ontstekingplaatje kopen, vliegwieltje aanpassen en klaar.
 
Ik denk dat als je een tapse ruimer met de juiste hoek hebt dat je het met de hand nog kan aanpassen. Met een draaibank is het helemaal appeltje-eitje.
 
Tja wat niet kan inderdaad , ik heb ooit een binnenrotor van een suzuki RM125 op een puch maxi werkend gekregen . krukas was dezelfde maat .
 
De halve Duitse AWO- community en MZ-piepels rijden met een GY6 ontsteking en 12V.
Het is allemaal met een beetje goede wil om te bouwen en dan ben je meteen van zo'n oude mechanische spanningsregelaar af.

@Indian; mooi dat het allemaal gelukt is, nou rijden met dat ding.
Lachen man 👍
 
*O**O*


D096E4DF-45A6-4416-BC31-F0921F40014A.jpeg

Kenteken + plaat binnen

Nu wachten tot het iets minder spoelt en rijden :]
 
Rustig op gas, netjes warm laten worden, niet te verlegen zijn maar ook niet uiterste in touren & belasting doen..
Beestje beschaaft laten werken..
 
Super gedaan, erg mooi!
Het plan met die van mij is om ook wat woon-werk mee te gaan doen. Kan je op een 80km weg een beetje redelijk meekomen?
 
Niet te hopen dat je ooit een noodstop moet maken,je vliegt dan door de achterruit naar binnen. 😮
Met die trommelremmetjes verlies je het van een moderne auto.
 
Ik kon met m'n 250cc BSA C10 zijkleppert ook gewoon meekomen op een 80 weg, okee, het duurt jaren eer ik 80 reed, en een eeuwigheid eer ik met die halve naaf trommelremmetjes weer stil stond, maar met enige participatie lukte alles wel. Al reed ik er liever dijkweggetjes mee.
Het is te doen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor wegen @IndianScout moet rijden voor woon/werk.
Ik deed het jarenlang met de zijkleppert.
 
Ik kon met m'n 250cc BSA C10 zijkleppert ook gewoon meekomen op een 80 weg, okee, het duurt jaren eer ik 80 reed, en een eeuwigheid eer ik met die halve naaf trommelremmetjes weer stil stond, maar met enige participatie lukte alles wel. Al reed ik er liever dijkweggetjes mee.
Het is te doen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor wegen @IndianScout moet rijden voor woon/werk.
Ik deed het jarenlang met de zijkleppert.
Was dat 80 op de teller of 80 in het echt? (mompelt iets over Engelse km-tellers)
 
Nou eerste km's zijn gemaakt .:]
+- 35 km gereden zonder problemen . bij de stoplichten 2 keer uitgevallen , en gaat langzaam weer op gang dus ik denk dat de onsteking iets te laat staat .
en in de twee en drie lekker toeren 50/60km/h , heerlijk tuffen .
Ben op dit moment bezig met het bordje voor op het spatbord .
 
Is vonktijdstip moeilijk af te stellen dan? en heeft 't ding een stationairsproeier? (en heb je een filtertje naar de carb toe?)
 
potloodje met gekerfde merktekens gebruiken.., tussen 2,5 en 4,5 is wel een hoop verschil..
 
Terug
Bovenaan Onderaan