Zundapp DB200 1939

Niet te hopen dat je ooit een noodstop moet maken,je vliegt dan door de achterruit naar binnen. 😮
Met die trommelremmetjes verlies je het van een moderne auto.

Je gaat vanzelf wat rustiger rijden en meer anticiperen. Dat doe ik met mijn oude auto’s ook. Dat heeft er voor gezorgd dat ik nog nooit een noodstop heb hoeven maken. Natuurlijk heb je dat zelf niet in de hand, en als je moet remmen dan verlies je het inderdaad. Dat is voor mij geen reden om er dan maar niet mee te rijden.

Zojuist de onsteking even iets eerder gedraait met de hand , en hij pakt al een stuk beter op en blijft nu ook stationair lopen .
schuifmaat krijg ik helaas niet tussen blok en tank , dus moet zon bougie met zon schaalverdeling vinden .

Maar power dynamo zegt 2,5mm BTDC en handboek zegt 4,5mm BTDC ?

bougiegat-micrometer-gereedschap-online-kopen-m2trading-125902_800x600-wm.png

Ik heb zoiets zelf gemaakt van een stuk bougie met daarin een m6 moer gelast. Daarin een m6 bout. 1 omwenteling is dan 1 mm. Bij brommers was dat nauwkeurig genoeg.
Degene van jouw foto lijkt mij moeilijk monteren in een luchtgekoelde kop met hoge koelribben.
 
Je gaat vanzelf wat rustiger rijden en meer anticiperen. Dat doe ik met mijn oude auto’s ook. Dat heeft er voor gezorgd dat ik nog nooit een noodstop heb hoeven maken. Natuurlijk heb je dat zelf niet in de hand, en als je moet remmen dan verlies je het inderdaad. Dat is voor mij geen reden om er dan maar niet mee te rijden.



Ik heb zoiets zelf gemaakt van een stuk bougie met daarin een m6 moer gelast. Daarin een m6 bout. 1 omwenteling is dan 1 mm. Bij brommers was dat nauwkeurig genoeg.
Degene van jouw foto lijkt mij moeilijk monteren in een luchtgekoelde kop met hoge koelribben.
Ja daar heb je gelijk in,ik heb zelf een aantal maanden met een 1956 AJS gereden en dat ging ook prima,
maar als je dagelijks naar je werk gaat word de kans wel groter dat je een keer in een lastige situatie komt.
 
wehrmacht-waffen-ss-motorcycle-raincoat-kradmantel-600x600.JPG



Waffen SS motorjas , is wel +- 1000 euro B|

Maar nee inderdaad , ik heb wel een lange jas maar heel donker bruin ,
Heb ook wel een echte helm met hakenkruis erop maar ik ga niet reanactment doen dus deze blijft mooi in de vitrine staan :)
13e40b4e13ae79a1dc207429bff08332.jpg

nog een Db in camo kleuren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 3d printer en heb een stempel uitgeprint , maat is een gok . ik heb vandaag fietstassen uit de jaren 40 gevonden , vanmiddag foto's . straks eerst blokje om .
 
Zojuist de onsteking even iets eerder gedraait met de hand , en hij pakt al een stuk beter op en blijft nu ook stationair lopen .
schuifmaat krijg ik helaas niet tussen blok en tank , dus moet zon bougie met zon schaalverdeling vinden .

Maar power dynamo zegt 2,5mm BTDC en handboek zegt 4,5mm BTDC ?

bougiegat-micrometer-gereedschap-online-kopen-m2trading-125902_800x600-wm.png


Hier weer wat anders..

 
1A5E8A38-FEB0-4500-9479-27755EBCEA23.jpeg

F993505D-3A75-45B2-8C76-BFBD3BF9A3C8.jpeg



Kwa rijden lopen in de 1 en 2 is top . Volgas wil nog niet maar dat vindt ik niet zo heel erg . Alleen hij verzuipt in de 3 nog steeds . Wellicht luchtfilter geblokeerd ? Of onsteking toch nog iets vroeger zetten
Moet wel zeggen dan ik 1 op 20 smeer voor het inrijden . Wellicht na het inrijden 1:30 smeren kan hij hogere toeren bereiken ??
 
Je weet toch zelf het best hoe je lufi er aan toe is? 1 op 20 is ERG rijk maar goed.., rijden met een te late onsteking is erg slecht voor een 2 takt, wellicht moet je dit eerst zeker weten in orde hebben en dan kijken waarom hij in 3 'verzuipt'.
Wielen draaien vrij?
 
maak eens een foto van de kleur v/d bougie, daar kan je vaak het een en ander aan zien.
 

Bijlagen

  • spark_plug_chart.jpg
    spark_plug_chart.jpg
    166,1 KB · Weergaven: 16
Deze motor heeft dus geen manette voor de onsteking, maar wel voor de choke? Komt deze goed en volledig terug?
 
maak eens een foto van de kleur v/d bougie, daar kan je vaak het een en ander aan zien.
mwoh, met 1 op 20 wat pruttelen heb ik wel een idee hoe deze er uit ziet, en dan mompel ik nog nix over dat koffie-met-melk niet meer werkt met de huidige benzine..
 
Het is ook maar een indicatie, maar het wil nog wel eens helpen is mijn ervaring.
Anders een A/F sensor kopen :)
Groet
Sebas
 
lijkt metalen schuurspons , maar de vorige eigenaar dacht leuk te wezen en heeft het filtermatriaal ook gespoten .
heeft week in de benzine gelegen maar gaat er niet af , 1;20 is eerste tank voor inrijden daarna 1;30
 
C65CC2B4-AEAA-4FD9-95E3-DC75AF2438C1.jpeg
image.jpg

Filter zit dicht volgens mij . Bougie
Best netjes lijkt me ?

Hij spuugt af en toe wel door de carburateur heen ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan