niet alleen die van de dokter maar ook die boodschappen autootjes die in hun hele leven nooit het dorp uit kwamen. ik heb er meerdere mee gehad om ze eens schoon te rijden voor de verkoop na inruil. de eerste keer schrik je best als je vol gas niet harder als 80 gaat maar dat kon je redelijk goed verhelpen door hem eens goed door en door warm te rijden voor het eerst in hun leven en dan nog een stuk vol belasten en dan kwamen ze meestal wel weer in de buurt van de topsnelheid die de fabriek ooit had opgegeven.Vroeger werd er altijd gesproken over de beruchte "dokters-auto".
Een auto die van buiten nog nieuw is, maar door alle ritjes van een paar 100 meter, feitelijk motorisch al versleten.
Schei toch uit. We hebben het over een nc750, de moderne variant van de revere. Die dingen halen gewoon de twee ton, ongeacht gebruik. Het is geen mv.
is dit wel een zinvolle. Investeer dan ook in een dikke fijne tourbuffel( of super stuurfiets wat je wil) en een goretex regenpak. Dan heb je het beste van beide wensen.Koop je dikke motor, en een elektrisch scootertje ofzo, als je perse niet wil fietsen of lopen.
3.8 km
ultraloper & ironman, en 3.8km is te kort om te fietsen?Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
ultraloper & ironman, en 3.8km is te kort om te fietsen?
loop dan?
ook snap ik niet hoe, 3.8km te kort is om te fietsen,
maar wel ver genoeg is om motorpak aan te trekken, motor op te stappen en te starten....
je haalt met moeite 28km/u gemiddeld met de motor, dat moet je met de fiets ook nog halen lijkt mij ;-)
Ben ik toch wel benieuwd naar wat voor auto dat was. Gok een jaren 80 Benz gezien het verhaal.Wat een onzin wordt er toch verspreid...
Ik heb ooit een 25 jaar oude auto gekocht met aantoonbaar 4400 km op de teller, ging elke week 2 km naar de kerk, en een keer per jaar naar de TUV, die was nog nooit boven de 60kmh geweest...
Zo LPG in gegooid en 7 jaar probleemloos mee gereden, en geen druppel olie verbruiken, bij het RDW kwam elke keurmeester even kijken....
en slijt een brommertje of lichte motor dan minder in jullie ogen?
Als je al een moderne injectiefiets koopt, heb je ook al veel minder last van te rijk mengsel bij koude motor ( bij carbs kun je de choke er nog te lang op houden) en gewoon wat vaker de olie vervangen, ik neem aan dat je buiten de ritjes naar je werk ook nog wek eens verder rijdt in de weekends etc, dus je motor komt echt wel met regelmaat op temperatuur
Denk dat je weinig gaat zien als je je motorblok niet helemaal uit mekaar trekt, alles gaat nameten en gaat vergelijken met een NC750x die wel altijd netjes word warm gereden..Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
Nou, dan zijn we eruit: zwemmen maar!Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
Wat een slap gelul man. Laat mensen lekker zelf bepalen wat zij doenHet zou eigenlijk vanaf het bedrijf verboden moeten zijn om binnen een straal van (zeg) 10km om met motorisch vervoer te komen.
Ik weet nog uit verleden, toen ik vaak naar externe bedrijven moest, dat het hele parkeerterrein weer eens vol stond en dat er dan geen plaats meer was.
Vaak vol met auto's van werknemers dan zo ongeveer 'om de hoek' woonden..............
Je moet lekker zelf weten en bepalen wat je doet. Dat doe je voor zover ik het kan lezen ook.Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
Iemand die 3.8 km rijdt zal zichzelf vast niet in een full all weather Goretex pak hijsen met winterhandschoenen en laarzen aan.Ben ik toch wel benieuwd naar wat voor auto dat was. Gok een jaren 80 Benz gezien het verhaal.
Maar afgezien van het verhaal of het kan, moet je dit ook echt willen? Ben geen milieuridder maar vind het toch wel enigzins schandalig om dagelijks een motor te gebruiken voor zo'n klein stukje, zeker als TS nog zo fit is als die beweerd.. Snap ook de lol niet van 5 minuten motorrijden, vind het al irritant om te klooien met kleding voor een ritje van 30 minuten.
Denk dat je weinig gaat zien als je je motorblok niet helemaal uit mekaar trekt, alles gaat nameten en gaat vergelijken met een NC750x die wel altijd netjes word warm gereden..
JupIemand die 3.8 km rijdt zal zichzelf vast niet in een full all weather Goretex pak hijsen met winterhandschoenen en laarzen aan.
Ik haak af
3,8 kilometer,te kort voor te fietsen,fanatiek sporter/loper,maar niet voor woon/werk
Ik heb wel eens luxe problemen,maar hier kan ik niks mee
Lees de vraag van de TS eens? Daar krijgt hij antwoord op.Tering wat een gelul in dit topic. Tuurlijk is het niet best als je zo vaak zulke korte stukjes rijd maar hier wordt gedaan alsof de moderne techniek er na een jaartje korte ritten al mee uitscheid. Dat is pertinent onwaar. Zeker als je ééns in de zoveel tijd een goede lange weekendrit er doorheen gooit waarbij de vloeistoffen allemaal lekker opwarmen en het hele toerenbereik gebruikt wordt.
Het is misschien niet het beste maar moderne techniek kan echt wel tegen een stootje jongens.
Ben ik toch wel benieuwd naar wat voor auto dat was. Gok een jaren 80 Benz gezien het verhaal.
..
Lees de vraag van de TS eens? Daar krijgt hij antwoord op.
Ik heb in geen 1 reactie een tijdsbestek gelezen waar werd aangegeven dat het einde oefening is.
Het is per definitie slecht voor een blok om meermaals per dag nog geen 5 km te rijden. Dat is een feit.
Zo denk ik dat na 3 maanden je zuigerveren muurvast zullen zitten, maar met die 3.8 km merk je dat toch niet