Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo'n Multistrada 1100, is dat een beetje een betrouwbare allrounder?
En is het onderhoud nog enigszins betaalbaar?
Ik rij veel woon-werk en de nodige plezier en vakantie ritjes en vind het wel een interessant ding.
Wat kunnen de ervaringsdeskundige hier erover zeggen, en wat verbruikt ie ongeveer?
Gijs
verbruik ong. 1 op 15
onderhoud : en dat geldt vrijwel voor elke motor
jaarlijks of 10000 km olie en filter, alsmede rem- en koppeling vloeistof verversen 50 euro is goed zelf te doen
elke 15K - 20K km een keertje remblokken vervangen rondom 100 euro is ook goed zelf te doen. de levensduur is afhankelijk van je rijstijl.
koppelingsplaten kan je ook zelf, maar een knappe set gaat toch 150 euro kosten, al gaan ze bij normaal gebruik goed lang mee.
Ketting en tandwielen vervangen zou je zelf kunnen doen, maar ik laat hem graag goed klinken dus 150 - 200 euro. Levensduur ook weer afhankelijk van rijstijl. ik reken in het algemeen een set per 25K km
specifiek Ducati:
kleppen stellen
riemen vevangen
elke 12.000 km dacht ik bij een 1100
ook goed zelf te doen met wat sleutel ervaring, maar veel mensen laten het liever doen.
Materiaalkosten 100 - 200 euro afhankelijk van merk en leverancier
1200 gedeelte hier is ook heel stil.Een hele tijd hier niet geweest, wel heeeeeel rustig hier.
Nu helemaal, dat er een paar actieve leden overgestapt zijn naar een andere merk of naar de grotere MTS 1200.
Of is Facebook dan toch de grote boosdoener, er is speciaal voor dit type Ducati een vrij actieve groep op Facebook.
Zou je toch actief willen blijven mee babbelen met gelijkgestemde over de passie of info over deze geweldige Ducati, kun je jouw zelf natuurlijk ook aanmelden bij deze Facebook Group.
.
Je kan ze vinden onder de naam " Dutch Ducati Classic Multistrada Group ( 620/1000/1100 )".
Misschien kom ik jullie daar nog tegen.
Na 5 maanden weer een reactie. hier. Dat is dus de reden dat het merendeel nu op feesboek zit denk ik.ik heb geen smoeleboek meer....
Wel nog mn MTS