Oorzaak Acné benzinetank?

Totl

Noorderling
8 jul 2014
1.805
174
Hoi MF,

Ik trok vandaag mijn hoes van de motor in voorbereiding om een klein stukje te gaan rijden. Wat ik zag sprongen de tranen van in mijn ogen. Mijn BMW zit in de puberteit en heeft gigantisch last van acné.

Hoe komt dit en is de tank nog te redden?

Mvg,
Totl

IMG_20170110_130231_zpsq9ejlfcx.jpg
 
Zijn er nog nieuwe inzichten over dit topic? Mijn stalen tank heeft een nieuwe coating gekregen Heeft een half jaar op het schap gelegen en 3 dagen na het vullen van de tank onstonden deze blaasjes op een deel van de tank (Bovenkant) Mogelijk heeft de coating op die plek niet voldoende gehecht en is de tank op die plek toch poreus.....
Zijn er inmiddels middelen waar de buitenzijde mee te behandelen is en vervolgens opnieuw gespoten kan worden? Zou 2 componenten plamuur niet voldoende moeten zijn?
Thnx voor tips & trics
Als een stalen tank "poreus" is, dan is hij gewoon doorgeroest, en dat gebeurt doorgaans als eerste aan de onderkant. Het is een heel ander verhaal dan bij de tank waar dit topic oorspronkelijk over ging, dat was er een van kunststof. Die kunnen het probleem krijgen dat de benzine in het materiaal dringt; bij een metalen tank gebeurt dat niet (tenzij die echt rot is).

Doorroesten aan de bovenkant op de op de foto zichtbare plek is wel bijzonder, in zo'n geval kun je beter een andere scoren. Waarschijnlijker is dat er geen sprake van roest is, maar van een verkeerde laksamenstelling. Of is daar flink aan geplamuurd?
 
Als een stalen tank "poreus" is, dan is hij gewoon doorgeroest, en dat gebeurt doorgaans als eerste aan de onderkant. Het is een heel ander verhaal dan bij de tank waar dit topic oorspronkelijk over ging, dat was er een van kunststof. Die kunnen het probleem krijgen dat de benzine in het materiaal dringt; bij een metalen tank gebeurt dat niet (tenzij die echt rot is).

Doorroesten aan de bovenkant op de op de foto zichtbare plek is wel bijzonder, in zo'n geval kun je beter een andere scoren. Waarschijnlijker is dat er geen sprake van roest is, maar van een verkeerde laksamenstelling. Of is daar flink aan geplamuurd?
[/
 
dan mag je terug naar de gene die het plamuren en spuiten gedaan heeft en garantie claimen. met de juiste voorbehandeling, plamuur en lak hoort dit niet te gebeuren. of op zoek naar een goede tank als je dat meer ziet zitten.
 
dan mag je terug naar de gene die het plamuren en spuiten gedaan heeft en garantie claimen. met de juiste voorbehandeling, plamuur en lak hoort dit niet te gebeuren. of op zoek naar een goede tank als je dat meer ziet zitten.
Als het vanuit de binnenkant vocht of alcehol of bezine doorlaat kan je er van alles opsmeren wat je wil maar hou je dit niet echt tegen.
 
Stel dat de tank op die plek nog poreus is omdat de tankcure daar niet gehecht heeft , heeft het dan zin een nieuwe tankcure behandeling te doen en dan de tank opnieuw te spuiten in bovenstaande stappen. Een goede tweedehands tank voor een oude BMW is behoorlijk prijzig en dan moet die ook nog gespoten worden.......
Ik ga sowieso verhaal halen bij de spuiter.
 
Stel dat de tank op die plek nog poreus is omdat de tankcure daar niet gehecht heeft , heeft het dan zin een nieuwe tankcure behandeling te doen en dan de tank opnieuw te spuiten in bovenstaande stappen. Een goede tweedehands tank voor een oude BMW is behoorlijk prijzig en dan moet die ook nog gespoten worden.......
Ik ga sowieso verhaal halen bij de spuiter.
een stalen tank die aan de bovenkant poreus is komt eigenlijk niet voor of hij moet heel lang op zijn kop in een vochtige omgeving hebben gelegen zoals een veld vol met gras en onkruid en dan valt er niks meer te redden dan is vervangen of een nieuwe bovenkant er in lassen je enige optie. dit lijkt veel meer op slecht schadeherstel waarbij de plamuur en/of de lak loslaat. zo is er een hoop plamuur die niet hecht op verzinkt staal of staal met een andere oppervlakte behandeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan